Kedden – vagyis két nappal a Fidesz nagy választási győzelme után! – a Legfelsőbb Bíróság (LB) megváltoztatta az Országos Választási Bizottság (OVB) múlt csütörtöki határozatát, amelyben a testület megállapította, hogy a Fidesz megsértette a választási eljárásról szóló törvényt az "egyik videómegosztó portálra" feltett, Kubatov Gábor pártigazgató mondatait tartalmazó hangfelvétellel.

Az LB álláspontja szerint "a jogi felelősség megállapítása csakis és kizárólag aggálytalan és kétséget kizáró bizonyítékokon alapulhat", ennek megállapítására azonban a vonatkozó eljárási szabályok szerinti háromnapos határidő nem elég.

"Az eljáró tanács szerint ahogy a Legfelsőbb Bíróság, úgy az OVB sem volt abban a helyzetben, hogy döntése során a felvételen elhangzottak megvalósulását is minden kétséget kizáróan bizonyítottnak tekintse, ennek hiányában viszont el kellett volna utasítania a kifogásokat" - közölte az LB szóvivője.

 

Ha jól értem, azt mondják, hogy három nap alatt nem lehet „aggálytalanul” megállapítani, hogy valódi-e az a felvétel, aminek valódiságát a Fidesz soha nem tagadta, ezért kurvára nem érdekel minket, hogy igaz-e, amit a Fidesz pártigazgatója az igazhitűeket, illetve a „komcsikat” nyilvántartó listákról mondott; nem érdekel minket, hogy törvénybe ütköző-e a dolog; hogy tényleg felhasználták-e a listákat.

Eddig se becsültem semmire a „független magyar bíróságot”, az igazság- helyett jogszolgáltatást.

Éljen Joszip Tot és Kaya Ibrahim! Emlékszik még valaki a fővárosi főügyésznek kihallgatási jegyzőkönyvet diktáló Kulcsár Attilára?

Szerző: rás  2010.04.13. 20:17 7 komment

Címkék: legfelsőbb bíróság kubatov

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr414929193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

patro 2010.04.13. 23:01:57

ez azt jelenti, hogy a rendelkezésre álló három nap alatt-ebben az ügyben- nem lehet kétségkivül bizonyitani hogy a választási törvény sérült volna. amugy más jogszabály sérülhetett, de az szerencsére nem három nap alatt dől el. magyarul lehet büntetőfeljelentést is tenni ha büncselekmény megvalósult. szerintem addig jó mig jogszolgáltatás van és nem igazság és erkölcsi itélkezés mert az a vég lesz.

Ismeretlen_46946 2010.04.13. 23:10:36

Patro: nem vagyok jogász, lehet, hogy félreértettem (nem hiszem), de nekem úgy tűnt, hogy - ahogy naponta megtörténik -, a bíróság formai indokokra hivatkozva nem hajlandó egy ügy lényegével foglalkozni. Számomra ez a különbség igazságszolgáltatás és jogszolgáltatás között.

Ismeretlen_111226 2010.04.14. 08:51:22

Magyarországon addig nem lesz előrelépés, amíg jogalkalmazás van s nem törvénykezés. Lehet, hogy drasztikus vagyok. Sőt! Követtem/követek el hibákat, de azért mindig megkaptam a magamét. Soha nem tagadtam, ha elbaszarintottam valamit. Akkor sem, ha "rátolhattam" volna másra. Igen. Nem vagyok normális... Csak értelmesnek tartom magam. S szeretek tükörbe nézni. A LB tagjai nem valószínű hogy szeretenek tükörbe nézni. Nekem tavaly karácsony előtt kezdett borulni velük kapcsolatban az éjjeliedény, amikor elkezdték nyalni a leendő kormány alfelét. Rás, bocs a fogalmazásért. Zsigerből ellene vagyok sok mindennek, s nem is jólfésültek a gondolataim. Oszt' jónapot.

Ismeretlen_46946 2010.04.14. 10:34:57

defalla: Jónapot! :))

Ismeretlen_10155 2010.04.15. 09:39:26

gyávaságból vagy lelkesedéssel? ez itt a kérdés.

Ismeretlen_46946 2010.04.15. 09:46:58

drc: a gyávák sunyi lelkesedésével, azt hiszem.

Ismeretlen_111226 2010.04.15. 10:39:34

Rásnál a pont, de ezt be nem ismerik :) Majd a következő kormányalakító erőnél lehet kilincselni, hogy: "félrevezettek, vak voltam, belülről bomlasztottam, stb..." Végtelen a lehetőség. Írtam, hogy drasztikus vagyok. Olvasmányimból megragadt bennem ez: az árulót üdvözli az ellenség, majd kis idő múlva agyonlövik, felakasszák. Nehogy visszájára forduljon. Az én bögyömben legjobban azok vannak, akik "átülnek". Biztosan meg lehet magyarázni, de én fafejű vagyok. Éljen Cyrano! :)
süti beállítások módosítása