A fenti kereső kifejezéssel talált rá tegnap valaki a blogomra. Innen aligha tudta meg, de remélem időközben talált egy szótárat. Nekem viszont szöget ütött a fejembe a dolog.
A szótár szerint az "update" jelentése 1./korszerűsítés, modernizálás, naprakész állapotba hozatal; 2./ (az internetes hírportálokon, blogokon) aktualizálás, frissítés - illetve mindezek igei megfelelői.
Mennyire vagyok korszerű, modern? Aktuális vagyok-e? Utóbbit remélem; az előbbiről egyáltalán nem vagyok meggyőződve - és nem is biztos, hogy vágyom rá. Amikor 17 évesen a pályaválasztási tanácsadóban a pszichológus azt mondta, hogy konzervatív vagyok, nagyon megsértődtem; minden újra nyitott, forradalmárnak (vagy legalábbis "forradalmárnak") tartottam magam. Ma már - évtizedekkel később - tudom, hogy igaza volt. Ragaszkodom régi értékeimhez, elveimhez (persze "megszüntetve megőrizve" - ha valakinek mond ez valamit). Nem azért, mert régiek, s talán nem csak maradiságból, bezárkózásból.

Szerző: rás  2010.07.28. 10:52 7 komment

Címkék: konzervativizmus modernség

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr584929229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sv 2010.07.28. 20:52:59

Asszem, a kereső inkább a Norbi Rudira gondolt :( (De azt én se értem, a hashajtó húsvéti tojásban mi a naprakész.)

Ismeretlen_46946 2010.07.28. 22:49:52

Sv: :))

Szó-szóró 2010.07.29. 08:28:03

rás: konzervatív forradalmár. Érdekes kombináció, de lehet, hogy nem rossz. Ki gondolta, hogy ha túrót tesznek a csokiba, akkor az finom lesz?

Ismeretlen_46946 2010.07.29. 09:02:39

Szó-szóró: annyira nem is szokatlan szóösszetétel, mert a 90-es években az USÁ-ban a túl liberálisnak tartott Clintonnal szemben a Republikánus Párt jobbszárnya, Newt Gingrich vezetésével "konzervatív forradalmat" hirdetett, és meg is nyerték az 1994-es kongresszusi választásokat. (De én nem oda tartozom.)

Ismeretlen_10155 2010.07.29. 11:36:13

van egy Tim Robbins-film egy ilyen ún. "konzervatív forradalmárról". nagyon tanulságos politikai szatíra, az a címe, hogy Bob Roberts. a címlapon a főszereplő country-énekes -- szenátorjelöltet játszó Robbins egy amerikai lobogóba burkolva áll, látszólag meztelenül, a zászlótartó rúdnak támasztva pedig ott áll a gitár. ajánlom mindenkinek, elég jól megmutatja, miképp működik a tömegdemokrácia meg a híveket (és nem támogatókat) toborzó konzervativizmus.

Ismeretlen_31312 2010.07.29. 18:08:31

Rás: nekem most jutott eszembe, hogy igazából a korszerű, aktuális inkább up to date. Mármint egy emberre szerintem bajosan használható az update kifejezés.

Ismeretlen_46946 2010.07.29. 20:58:50

Platen, természetesen igazad van, az asszociációs lánc kifejtéséből kihagytam egy lépcsőt. Mentségemre szóljon, hogy az "update" fordításánál nem adtam melléknévi alakot (mert hogy az valóban az up to date).
süti beállítások módosítása