A gyűlölet olyan érzés, amely egyetlen impulzussal hatalmas sokaságot képes áthatni. A szeretet viszont szelektív, terjedése nehézkes tehát.
„A gyűlölet élvezetének hódolni természetes hajlamunk, ezért tudják oly könnyen hasznát venni a népek urai. Szeretetre viszont csak olyan különcök szólítanak, akiknek megvan az a viszolyogtató szokásuk, hogy leprásokkal csókolózzanak" - írja Umberto Eco.

Ismertetés a Metazinban.

Szerző: rás  2011.11.29. 10:29 5 komment

Címkék: umberto eco metazin

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr614929519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pocakos 2011.11.29. 13:22:10

Vajon a gyűlölet a szeretet ellentéte? ill. fordítva. Nem hiszem! Ha valakit vagy valamit nem szeretek, azért azt még NEM gyűlölöm! Ugyanakkor (valóban) alaptulajdonságunk, hogy a rosszat hamarabb észreveszzük, mint a jót. Lásd a hírek, vagy életünk: elsősorban a "nyavalyáinkról" beszélünk.......

Ismeretlen_57265 2011.11.29. 23:50:58

dömdödöm, dömdödöm ( http://www.szepi.hu/irodalom/lazar/kerek/kerek01.html )

Ismeretlen_46946 2011.11.30. 09:55:36

@jel: :) Köszönöm.

egy nagyi 2011.11.30. 14:09:37

Gyülölök és szeretek.Kérded tán, miért teszem én ezt? Mit tudom!Ezt érzem.Szenvedek,Ezt tudom én. Catullus,Illyés Gyula fordítása Szintén Catullus: Lesbia folyton szid,sose hallgat Lesbia,folyton a nevem emlegeti-ég a tanúm,hogy imád. A bizonyíték rá?A saját szívem:az meg örökké őt átkozza-pedig,ég a tanúm,szeretem. Szabó Lőrinc fordítása

Ismeretlen_153162 2011.11.30. 17:37:47

"Gyűlölök, tehát vagyok. Gyűlölet közben elnevetem magam és vállat vonok: tehát ember vagyok. " (Márai Sándor:Napló 1943-44)
süti beállítások módosítása