Eredetileg arról akartam írni, hogy egy illusztris fideszes lényegében hazugnak minősítette Orbán Viktort és Lázár Jánost (et al.), akik ismételten és kitartóan "offshore-lovagnak" nevezték a vállalkozását Cipruson bejegyző Simor András (most már csak volt) MNB-elnököt. Koszorús László, a parlament gazdasági bizottságának fideszes alelnöke ugyanis közölte, hogy nem tekinthető offshore-nak az a cég, amelyik feltárja valós tulajdonosait. (Az ügyről bővebben: itt) Az offshore per definitionem a hazai magasabb adók elkerülése érdekében ún. adóparadicsomokban - egyébként a magyar törvények szerint is legálisan! - bejegyzett vállalkozásokat jelöl. Nos, kiderült, hogy a letelepedési államkötvényeket a Rogán Antal vezette Gazdasági Bizottság megbízásából a Kajmán-szigeteken, Cipruson, Liechtensteinben - nemegyszer közvetlenül a megbízás előtt - bejegyzett cégek értékesítik. (Pénzért árulni letelepedést - és ezzel EU-s mozgásszabadságot - amúgy nemzetközileg elfogadott, Kanadától Bulgáriáig működő gyakorlat, más kérdés, hogy pl. Bulgária kétszer annyit kér érte, mint Magyarország.) Szóval erre mondta Koszorús, hogy ez nem is offshore. Én meg erre ugrottam, hogy akkor majd jól megint leleplezem, hogy ezek hazudnak, lopnak, csalnak...

De most igazából azon gondolkodom, hogy minek. Akik ezt a blogot rendszeresen olvassák, azok erről (Orbanisztán működéséről) lényegileg ugyanúgy gondolkodnak, tehát csak önmagunkat hergeljük. A 2002-ben Orbán által meghúzott frontvonalon át mára megszűnt a párbeszéd. Tisztelet a kivételnek! Elég riasztó példája volt ennek az Index főoldalára kikerülő Tanévsiratóm visszhangja: nem tudom, hogy a 156 komment (néhányat töröltem, kommentelőket kitiltottam) mennyire tükrözi a 13 ezer látogató véleményét - attól tartok, reprezentatív a minta.

Most annak kéne jönni, hogy ezek után csak az olvasmányaimról (most éppen különböző okokból lényegében párhuzamosan Heimito von Doderer: A Strudlhof-lépcső, Benedek István: Rousseau, valamint Szabó Ferenc: Prohászka Ottokár élete és műve), netán a természet szépségeiről fogok írni, de ezt nem tudom megígérni. Nem is akarom. Zoon politikon vagyok, már nem vagyok képes hátat fordítani a körülöttem lévő világnak (noha megérdemelné), és nyilván arról írok, ami érdekel. Csak mi a fenének?

Szerző: rás  2013.09.05. 13:00 11 komment

Címkék: blog politika offshore

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr765496365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

defalla 2013.09.05. 21:05:34

Továbbra is jövök, de amikor megláttam a kommentek számát, szinte menekültem...
Lemaradtam az olvasással is, a hozzászólásokkal is, de türelem, tornaterem... Nem vesztem el (nagyon), sok a tennivaló.

rás · http://ras2.blog.hu 2013.09.05. 22:01:32

@defalla: Semmiről nem maradtál le. :)

jeltelen (törölt) 2013.09.05. 22:46:18

"Csak mi a fenének?"

Visszakérdezek: mért is kell,hogy legyenek világítótornyok?!

(Doderer könyvéről jut eszembe.4 évig volt előjegyezésem rá, szinte az összes antikváriumban,- mígnem az idén nyáron végre meglett. Hurrá! Rohantam érte.
De hát,ahogy lenni szokott,az örömbe nem kevés üröm is került, mert korábbi tulajdonosa a fölszámoló pecsét szerint, egy dunántúli nagyváros megszüntetett könyvtára volt...)

tucano 2013.09.06. 00:49:01

Offshore az, amikor a politikai ellenfelek külföldön csinálnak bármit.

felcsutisuttyo 2013.09.06. 04:36:10

Ez olyan mint a Fidesz kommunista az jó kommunista, a Fideszen kívüli kommunista, meg gazember kommunista.

ROHADT SZEMÉT TOLVAJ CSALÓ NEMZETI SZERVEZETT BŰNÖZŐ BANDA EZ A FIDESZ KORMÁNY.... félnek is a Szemét Szardarabok, mert ha elszámolás lesz, az nem is hosszú per lesz, hanem gyors és véres!

felcsutisuttyo 2013.09.06. 04:37:52

ezért inkább vállalják a rizikót ( a forradalmat is),,, mert elcsalják a 2014 es választást és ez Tuti! (Csak a választás másnapján elindul a nagy LESZÁMOLÁS !.......és ezt tudják!

rás · http://ras2.blog.hu 2013.09.06. 09:02:45

@jeltelen: Igazán megtisztelő a hasonlata. :)) Doderert én a Szabó Ervin könyvtárból hoztam ki (persze nem szabadpolcról, hanem raktárból). És miközben fürdöm a szövegben, időnként dühöngök, hogy a Jelenkor kiadónak már 1994-ben sem telt (figyelmes) szerkesztőre.

Frőczy Sanyi 2013.09.06. 09:22:09

Valamelyik Fizess-Nyudesz (nyugdíjas demokraták szövetsége) közeli vállalkozónak elég nagy lóvé fog csurranni-cseppenni ebbõl a letelepedési kötvénybizniszbõl, amit majd vissza lehet osztani a pártkasszába vagy politikusi zsebekbe. Ne legyenek senkinek sem illúziói, nem hiába legalizálják a pénzmosást is (lsd. off-shore pénzek hazahozatala államkötvényért cserébe bünti nélkül) .

Szó-szóró 2013.09.15. 17:01:14

"... a választás másnapján elindul a nagy LESZÁMOLÁS". Miért akkor?

egy nagyi 2013.09.16. 07:59:45

Sö-szóró: álnaivításod aranyos, de jogos a kérdésed, viszont azt is tudod, hogy az ország népe mindig megalkuvó volt.

Szó-szóró 2013.09.16. 08:25:53

nagyi: rosszul tudod, pontosan az ellenkezője igaz, az ország népe nem volt megalkuvó. Egy érdekes példát hagy mondjak. Amerikai barátaimtól hallottam, hogy náluk az volt az általános vélekedés, hogy pl. a 68-as prágai események nálunk nem mentek volna ilyen simán. Lehetne sorolni még példákat, de szerintem erre nincs szükség.
süti beállítások módosítása