(Ez valójában egy tegnapi - júl. 26-ai - bejegyzés, de a rendszer valamitől visszatette vázlatba, és most mai dátummal jelenik meg.)

Egy ideje gondban vagyok a blogommal, felmerült bennem, hogy abbahagyom, hiszen gyakorlatilag már mindenki felhagyott a blogolással, akiket egy évtizeddel ezelőtt követtem, akikkel együtt kezdtem, akikkel ösztönöztük is egymást. Elég ritkán írok, abbahagytam sorozatokat, lelassultam, ellustultam, van hogy azzal beszélem le magamat egy témáról, hogy miért éppen ezt írjam meg, amikor még azt se írtam meg. Ezzel szemben áll viszont konzervatív ragaszkodásom ahhoz, ami van, ami már az enyém - meg kétségtelen exhibicionizmusom. Szóval (egyelőre) nem hagyom abba, hanem mostantól - lehet hogy csak egy pár napig, talán csak holnapig, de lehet hogy tényleg hosszabb távon - kényszerítem magam, hogy mindennap írjak valami rövidet, aktuálisat. (Ami sokszor csak azért lesz aktuális, mert éppen az jut az eszembe.) Ez lesz a "Napi", amelynek alább következik az első darabja.

*

Vagy másfél éve egyik önkéntes munkámból adódóan gyakran megfordulok a tönkretett, 44-esített Kossuth téren. Ráadásul több órán át egy, a térre néző ablakon át akaratlan részese is vagyok annak, ami ott történik. Például az állami (ország-?) zászló körüli bohóckodásnak, a neobarokk (Szekfű Gyula) őrségváltásnak. Sajnálom a díszőrséget álló katonákat is - akiket egyébként a tavaszi tüntetések heteiben visszavontak a térről, de most újra ott vannak. De ez még hagyján. Amitől minden alkalommal felmegy bennem a pumpa, az az Országházon pimaszul lobogó székely zászló. Hogy miért pimasz (valójában persze nem a zászló, hanem az azt kitűzető Kövér László)? Először is azért, ami helyett ott lobog: az Európai Unió zászlaja helyett van ott. Nem mintha nem lenne hely három zászlónak, de a székely zászló kifejezetten az EU-zászló levételével került az épületre. Másodszor meg azért, amit jelent, és amiről szemérmesen hallgatnak az ellenzéki politikusok, publicisták: a székely zászló a magyar államiságot jelképező épületen egyértelmű igénydemonstráció Erdélyre. Ami persze lázálomnak is hülyeség. De ez nem akadálya annak, hogy egyes paranoiás politikusok higgyenek benne.  

Szerző: rás  2017.07.27. 22:53 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr7912693045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása