„Az emberek nem valami ellen, hanem valamire akarnak szavazni.” A lószart mama. Pontosabban, tényleg valamire akarnak szavazni, méghozzá arra, hogy takarodjon az Orbán. Ha nem lopna annyit, akkor leginkább arra szavaznának, hogy maradjon az Orbán, mert amúgy egyetértenek vele. A legnagyobb többséget ma Magyarországon nem tartalmi ígéret vagy szakpolitikai cél mellett lehet létrehozni, hanem a Fidesz és a lopás ellenében.

Gomperz Tamás cikke

*

Választok 1. (A legerősebb ellenzékire kell szavazni!)

Választok 2. (Hip-hop)

Választok 3. (A sokszínűségről)

Választok 4. - Hódmezővásárhely

 

Szerző: rás  2018.02.28. 13:05 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr2513705224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beszélő név 2018.03.01. 10:52:32

Gomperz cikkét én is olvastam. Jó írás, kifejezetten jó. Általában óvatosan kezelendő, ha egy helyzetet, egy dilemmát lecsupaszítva mutatnak be, de ez az írás eladja magát, a gondolatmenet kristálytisztán mutatja be az egyetlen lehetséges logikát azok számára, akik szerint legyőzhető a Fidesz. Az külön figyelemreméltó, hogy a szociális pozíció különbségeit is regisztrálja az ellenzéki megszólalásokban: mást jelent fővárosi értelmiségiként buzdítani arra, hogy nem Jobbikos szimpatizánsként e rendkívüli helyzetben mégis csak a Jobbik jelöltjére szavazzunk, mint egy vidéki szavazókörzetben. Neked mi erről a véleményed?

rás · http://ras2.blog.hu 2018.03.01. 13:48:06

@beszélő név: A sorozatindító bejegyzésben egyértelműen állást foglaltam amellett, hogy akár a jobbikos jelöltre is szavazni kell, ha neki van esélye a fideszes legyőzésére. Persze ezt könnyebb kimondani, mint megtenni. Ha jól veszem számba saját kerületem indulóit, nagy valószínűséggel nekem arra a Gyöngyösi Mártonra kell (kellene) majd szavaznom, aki pár éve a "nemzetbiztonsági kockázatot jelentő" zsidók listázását sürgette az Országgyűlésben. Drukkolok, hogy kiderüljön, nincs esélye, és én nyugodt lélekkel gyarapíthatom a Momentum vagy az Együtt töredékszavazatait...

egy nagyi 2018.03.01. 23:19:45

@rás: a mi jobbikos indulónkat nyolcéves kora óta ismerem, mert egy osztályba járt a nagyobbik lányunkkal és néhai szüleivel összejártunk, de a Jobbik háttere engem zavar. Egyébként ez a kislány/ nekem még az/ a mi demokratikus önkormányzatunkban nem egy kiállhatatlan valaki, együttműködő. Viszont a mi körzetünkben indul Szél Bernadett, a végső remény az, hogy az LMP listán bejut, szükség van mindenképpen egy zöld pártra és az ő munkájukra, akárhogy is lesz a végeredmény.

api99 2018.03.02. 20:06:46

Amikor a blog.hu -ra regisztráltam, meglepve olvastam a sok ballib.. blogban, hogy ellenzékről beszélgetnek, meg esélyekről, lehetőségekről, stratégiákról és ezalatt kizárólag magukat értik, a sok apró pártocskát. Teljesen úgy csináltak, mintha a Jobbik nem létezne. Ez nulla realitásérzékre vallott. Kommenteltem én is, de láthatóan nem tudtak mit kezdeni ezzel, először reagálás nélkül hagyták, amit írtam. Aztán egy-egy válasz is kínkeserves volt, leginkább a valóság tagadása. A választások előtt pár héttel igen kései és keserű felismerés a második legerősebb párt létezésének elismerése.
.
A hivatkozott cikkel több ponton nem értek egyet. A legnagyobb hibája, hogy nem látja, vannak olyan Jobbikos szavazók, akik bármilyen összefogás hírére inkább a Fideszre szavaznának.
/Hogy érthetőbb legyen, leírom az én sorrendemet egy 0-5 ös skálán :-)
4 Jobbik;
1 Lmp;
-10 Fidesz;
-80 Mszp;
-100 Dk
de ez csak személyes vélemény természetesen/
Szóval azt állítom, hogy a cikkben megfogalmazott vágy az összefogás után máris hamvába holt. Ugyanis ezt Vonáék is pontosan tudják.
.
Egészségügyről:
www.jobbik.hu/magyar-szivvel-jozan-esszel-tiszta-kezzel
23.oldal -Tiszta, világos koncepció, inkább stratégia. Az erős szolidaritási elv miatt inkább balos program. Tuti nem Kökény-Havas duó írta. Simán lehetne ez alapján is akár szavazni.
A cikk végén:
"Úgy kell szavazni, mintha nem lenne másnap. Ha ilyen fejet vágnak, amikor egy városházát vesztenek el, mennyire kéjes lenne nézni azt, amikor az országot."
Ez valami elemi, zsigeri bosszúvágy megjelenése. Nem is értem ezt a gyűlöletet, ami ebből árad.
Még emlékszem, mikor GyF nyert. Persze nem rá szavaztam, de gondolatban sok sikert kívántam neki, hiszen egy bármilyen miniszterelnök sikere az ország sikere és az én sikerem is. Persze nem lepődtem meg, hogy nem így lett....

api99 2018.03.02. 20:17:14

@beszélő név:
"a gondolatmenet kristálytisztán mutatja be az egyetlen lehetséges logikát azok számára, akik szerint legyőzhető a Fidesz"
Nos, ez nagyon nem így van. Legfeljebb a Fidesz 2/3-ad akadályozható meg így. Továbbra is állítom, hogy 90%-nyi esélye van nyerni a Fidesznek és 10%-nyi a Jobbiknak (csak abban az esetben, ha kb.500ezer ballib.. szavazó átszavaz rájuk), minden más pártnak NULLA % esélye van a győzelemre.

@rás
"..Drukkolok, hogy kiderüljön, nincs esélye.."
Egyrészt valószínűleg valamilyen balos megmondóember kijelenti és akik szeretnék majd elhiszik, másrészt pedig a Fidesz megmaradásának a biztosítéka rás "nyugodt lélekkel" szavazása.

rás · http://ras2.blog.hu 2018.03.02. 22:15:45

@api99: Te lényegében azt mondod, hogy csak a Jobbik győzheti le a Fideszt, én (meg Gomperz, meg sokan mások) azt mondom, hogy csak a Jobbikkal győzhető le a Fidesz - a két megközelítés nem ugyanaz, de ez kiderült az én több bejegyzésemből és a te több kommentedből. Te elvárod, hogy a baloldali és liberális szavazók feltétel nélkül szavazzanak bármely jobbikosra, én azt várom el, hogy a két (valójában legalább három) világnézetileg, politikailag egymástól alapjában különböző tábor - értéktábor - hívei a közös érdek alapján szavazzanak keresztbe, mindenhol a helyi erőviszonyoknak megfelelően. Minthogy a 106 körzetben (sőt, akár a többségükben) egyetlen közös ellenzéki jelöltet állítani különböző okokból lehetetlen, s mert pártlistán nyilván a Fidesz fogja kapni a legtöbb szavazatot, valószínűleg csak a kétharmad megakadályozása a reális cél. ha csoda történik, akkor a Fidesz nem szerzi meg a mandátumok 50 %-át + 1-et, de a legerősebb párt marad.
Ami Gomperz cikkét illeti, azzal természetesen nem mindenben értek egyet. Ő végül is azt állítja, hogy ha a Fideszt megverné az összefogott (nem egyesült!) ellenzék, az is legfeljebb esztétikai örömöt jelentene (látni Orbánék pofáját), meg erkölcsi elégtételt ("népítélet"), de politikai haszna nem lenne, mert kormányzásra képtelen parlamenti többség jönne létre. Te erre nyilván azt válaszolod, hogy ezért kell mindenkinek a Jobbikra - és csak a Jobbikra! - szavazni, hogy legyen egy kormányozni a parlamenti arányok alapján is képes párt. Ha azt gondolnám, hogy a szavazatom egy Jobbik-kormányt eredményezne, soha nem szavaznék jobbikosra, és másoknak se javasolnám. Mint írtam én elvben is csak egy korlátozott mandátumú (új alkotmány és új választási törvény meghatározott időn belüli elkészítésére létrejövő) parlamenti többség és kormány létrejötte érdekében tartom helyesnek az összefogást, de ezt gyakorlatilag már lehetetlennek tartom. Marad az előbb említett korlátozott cél.
Ami pedig az egészségügyet illeti, szeptemberben a Jobbiktól a DK-n át a Kétfarkú Kutyákig minden ellenzéki párt szakpolitikusai közös dokumentumot fogadtak el az egészségügyi minimumról.

beszélő név 2018.03.03. 09:24:02

@api99: Itt is arra figyelmeztetnék, amit korábban is említettem: a különbségre elképzelhető és lehetséges között. Gomperz gondolatmenete logikus, de szerintem egy nem megvalósítható forgatókönyvet támaszt alá. Egyszerűen túl kevesen fognak ilyen logika mentén szavazni, ahhoz, hogy realizálódjon. Azt, hogy a Fidesznek van legnagyobb esélye a valamilyen – relatív, egyszerű vagy kétharmados – szintű győzelemre mindannyian aláírjuk. A különbségek:

Te úgy gondolod, hogy egy tömeges átszavazás a Jobbikra legalább minimális esélyt jelent, hogy a Fidesznek még relatív győzelme se legyen, azaz április 8. után ne ők legyenek a legerősebb párt, hanem a Jobbik.

rás úgy gondolja, hogy az ellenzéki erők kölcsönös átszavazásával, az adott körzetben a legesélyesebb ellenzéki jelöltet támogatva elkerülhető legalább a kétharmad.

Én pedig úgy gondolom, hogy aminek Te minimális esélyét látod, annak még ennyi esélye sincs, azaz politikai délibáb. A rás által támogatott alternatíva pedig nem éri meg elveink háttérbe szorítását. Egyrészt a Fidesz erodálódott, az ellenzék pedig erősödött annyira, hogy a kétharmad valószínűleg tömeges átszavazások nélkül is elkerülhető. Másrészt lesznek olyanok, akik úgy gondolják, hogy nem így van és ezért mégis átszavaznak (pl. rás). Harmadrészt pedig a kétharmados többségnek a Fidesz első két ciklusában volt igazán jelentősége, amíg saját képükre szabták az intézményrendszereket.

rás · http://ras2.blog.hu 2018.03.03. 10:17:10

@beszélő név: Igazad van abban, hogy a Fidesz lényegében elvégezte az intézményrendszer átalakítását, de egyrészt még mindig faraghat pl. a bírósági rendszeren, a médiaszabályozáson, s ehhez alkotmányozó többségre van szüksége, másrészt van annak jelentősége, hogy mekkora támogatást mondhat/tudhat magáénak Orbán. A közvélemény-kutatások pedig nem azt mutatják, hogy automatikusan megszűnne a Fidesz parlamenti 2/3-a.
Ezzel együtt számomra is súlyos probléma az elveim és a pragmatikus, napi politikai megfontolások ütközése. 2010-ben elvszerűen maradtam távol a választásoktól - tehát részese lettem Orbán kétharmadának.

api99 2018.03.03. 15:22:32

@rás:
Én csak egy szavazat vagyok. Nem tudok befolyásolni gyakorlatilag semmit. Tehát itt nem valamilyen elvárásom megfogalmazásáról van szó, hogy ha ti így, akkor mi meg úgy. (Ezt még pártok is nehezen mondhatják, hiszen nem egyenlőek a szavazóikkal)
Én azt próbálom elmagyarázni, hogy a Jobbiknak van egy olyan szavazó rétege (valahol 40-60% körül), akiknek a preferenciájában a Fidesz messze előrébb van az mszp, dk, liberálisok.. (közösen: ballibantifa..) pártjaitól. Ezért nem lehetséges, hogy a Jobbik bárkivel összefogjon.
És ugyanez az oka annak is, hogy a Jobbik le tudja váltani a Fideszt a ballib szavazók segítségével /NEM a ballib pártokéval/
Ugyanakkor a ballib pártok egyike sem tudja leváltani a Fideszt.
Mégegyszer: én nem várom el, hogy bárki is a jobbikra szavazzon. Mindenki azt szavaz, amit csak akar. (És még meg is értem ódzkodásotokat) Pusztán azt állítom, hogy ha valaki nem a jobbikra szavaz, az a fideszt tartja kormányban.
A taktikaiszavazas.hu igen elterjedt nézet és mindenképpen fidesz győzelmet eredményez. Arra alkalmas lehet, ha működik, hogy a fidesz 2/3-át megakadályozza. Semmi másra.
@rás
"2010-ben elvszerűen maradtam távol a választásoktól - tehát részese lettem Orbán kétharmadának"
Nagyon pontos meglátás, egyezik a véleményemmel. Most hasonló a helyzet. Mindenki részese lesz Orbán kormányon maradásának, aki bármelyik szavazatát nem a Jobbikra húzza.
Abban a durva helyzetben vannak a balos, liberális szavazók, hogy vagy egy Jobbik kormányt támogatnak, vagy egy Fidesz kormányt.
Tessék választani.
Tényleg durva.
(Olyan mintha nekem mszp-dk között lenne csak lehetőségem választani)

api99 2018.03.03. 15:41:08

@beszélő név:
Majdnem teljesen egyetértek azzal, amit írsz.
Ebbe belefér az is, amit én mondok:
vagy egy Jobbik kormányt támogattok a szavazataitokkal, vagy egy Fidesz kormányt
Nincs más alternatíva.
süti beállítások módosítása