"A könyvtár búcsúzzon el Szabó Ervin nevétől!" - válaszolta a Nemzeti(!) Erőforrás Minisztérium (micsoda szörnyű név!) kultúráért felelős államtitkára, szőcsgéza, amikor az MTI a véleményét kérte egy - három nappal korábban alakult - obskurus szervezetnek arról a javaslatáról, hogy a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárat - Szabó Ervin művét - fosszák meg a "szélsőbaloldali ideológus" nevétől.

A rendszerváltás kezdetén egy (noname) kereszténydemokrata képviselő azt javasolta, hogy József Attilát mint a "kádárista szégyenrezsim házi költőjét" távolítsák el a tananyagból.

Itt vannak. Mint Spiró György 1984-ben megjósolta:

Jönnek

Jönnek a dúlt-keblü mélymagyarok megint,
füzfapoéták, füzfarajongók, jönnek a szarból,
csönd van. Senki se pisszen. Alantról
kevéske hűlt költő csontujja int.
Ó, ha gyilkolni szabadna újra,
csámcsogva, hersegve szívnák a vért -
miért is? ki tudja. Trianonért? -
mered pár utcanév pici csontujja.
Ez olyan klima: itt folyton beborul,
ez rendben van, de szégyen, szégyen, szégyen,
hogy mindenki kussol, hogy mindenki fél,
és nekünk kell jönnünk, pár csenevésznek,
hogy bebizonyitsuk:
nemcsak a szemetek tudnak magyarul.

Szabó Ervin rövid életrajza itt

A Szabó Ervin-vita dokumentumai:

a (jobboldali) Történelemportálon

és kiemelve egy kommentár a hvg.hu-ról

Szerző: rás  2010.09.21. 18:10 19 komment

Címkék: szőcs géza szabó ervin spiro györgy

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr624929255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szó-szóró 2010.09.21. 20:07:38

Ez az írás nem nagyon sikerült. Tele van azzal, amit RÁS eddig minden oldalról (balról és jobbról) irtott. Zsigeri indulattal. Szerintem. Ugyanakkor értem, hogy Szabó Ervinnek elvitathatatlan érdemei vannak a könyvtár elterjesztésében a "mélymagyarok" körében, akik a "szarból jönnek".

Pocakos 2010.09.21. 20:13:49

rás: megelőztél, én csak most "szortírozom" gondolataimat. ;-) - de elárulom, az alapproblémát én máshol látom. Addig is itt egy kis háttér: http://pocakosgondok.blogspot.com/2010/06/csiki-csuki.html (ha nem ismernéd.)

Pocakos 2010.09.21. 21:43:50

megszültem: http://pocakosgondok.blogspot.com/2010/09/hol-van-kethly-hol-van-carnegie-hol.html

Ismeretlen_111226 2010.09.21. 23:45:44

Sejtettem, hogy erről fogok itt (is) olvasni, meg látogatom Pocakos oldalát is - s a sok mássalhangzós káromkodás kibukott belőlem mikor meghallottam a híreket. Eddig is tudtam, hogy alacsony a kerítés - na de ennyire?! Jajj... (félreértések elkerülése végett: sosem voltam normális - csak esetleg értelmes)

Ismeretlen_57265 2010.09.22. 08:22:03

Adyt idézem a Menekülj, menekülj innen c. versből: "dacos Hunnia Álmodva vívja a régi csatát. Veri a Jövőt: balladát akar, Balladát, balladát." Apropó! Adyt még szabad idézni?

Andris 2010.09.22. 09:07:45

Lesz még ennél is rosszabb.

Ismeretlen_51043 2010.09.22. 09:25:27

nem is maga a felvetés felháborító - a felvetés csak felvetés, ami lehet jó vagy rossz, majd megdumáljuk és a végén döntünk -, hanem a bársonyszék öblös formáját még éppen csak felvevő segg felszólító módban kinyilatkoztatott pökhendisége és arroganciája. az ilyesmi nálam is zsigeri indulatokat vált ki, szerintem ez teljesen normális reakció.

Andris 2010.09.22. 10:47:13

hphp: ezt szépen mondtad. Elolvastam Pocakos hosszabb írását, az is remek lett.

Ismeretlen_46946 2010.09.22. 10:56:38

Szó-szóró: ember vagyok, nekem is vannak indulataim, s néha valóban kiadom őket. Ezt most a bejegyzés címével tettem meg (amely egyébként nyilvánvaló játék is egy közelmúltbeli ismert politikai jelszóval, valamint "nemecsek ernővel"). Egyebekben - igen higgadtan - tényeket közöltem, illetve fűztem össze, röviden, s az egyensúly kedvéért még a teljesebb tájékozódást szolgáló linkeket is elhelyeztem. Pocakos: nagyon tetszett az üggyel foglalkozó, információgazdag írásod, ajánlom mindenkinek. Ami a Szőcs Gézával foglalkozó előzőt illeti, kiegészítésül az origo részletes összefoglalója: http://tinyurl.com/2v322uk jel: nekem is eszembe jutott, eredetileg be is akartam írni, csak kifelejtettem, hogy mostanában mintha Adyt se volna divat emlegetni (pláne olvasni!)

Ismeretlen_115131 2010.09.23. 20:36:58

De azért az öregeket már nem tudják befolyásolni és megvezetni, ugye? Azt olvasok, akit én akarok és nem amit a médiapolitika rám tukmál - bibbibííííí :) na? ki a király?

Ismeretlen_10155 2010.09.24. 09:37:28

szerintem meg nem elég üldözni a kommunnistákat/baloldaliakat -- táborokba velük Somogy egy területén, ahonnan csak rendőri engedéllyel távozhatnak, élelmet meg felejtsünk el beadni nekik. (és ha sokat nyiszognak lehetne a liberálisokat is küldeni egyenesen utánuk!)

Ismeretlen_57265 2010.09.24. 16:58:08

üzenet a jövő századból idelátogatónak: TGM írása a Népszabadságban,2010.szept. 24-én. nol-on= http://href.hu/x/dao9 drc:és a belgák? A belgákkal mi legyen?

Ismeretlen_46946 2010.09.25. 10:11:13

drc: Nem is akarod dolgoztatni őket? jel: Igen, amikor olvastam, én is kísértésbe estem, hogy újabb posztként belinkeljem. TGM megint lenyűgözött.

Ismeretlen_10155 2010.09.28. 13:39:12

@rás: nem, minek. ha dolgoztatnám őket még bebizonyosodna, hogy tudnak. hadd legyenek csak ott, elzárva. @jel: itt nincs olyan, hogy belgák. vagy velünk vagy, vagy ellenünk. punkt.

Ismeretlen_57265 2010.09.28. 15:12:43

drc: sem veletek, sem ellenetek.

egy nagyi 2010.09.28. 15:33:51

Pocakos írásához: Berlinben tizenhét-tizennyolc éves szélsőséges nézeteket valló fiatalok fel voltak háborodva, hogy Marx Károly szobor még van.Unokám mesélte.

egy nagyi 2010.09.28. 15:35:11

Kihagytam: magyar fiatalok

Andris 2010.09.29. 08:43:48

egy nagyi: És milyen szélsőségben nyomuló fiatalok? Gondolom jobboldaliak. Az igazság az, hogy az a nagyon kevés, amennyit tanítanak az érintett korcsoportnak a 19.-20. század történelméről, ideológiáiról, kölcsönhatásairól (középiskola 3.- 4. osztály), az semmire sem elég, szóval nem vagyok meglepve egy kicsit sem. Nekik Marx=kommunizmus=Sztálin/Rákosi Utóbbit néha a főiskolán tanulók összekeverik Rákóczival. És ez komoly.

Pocakos 2010.09.29. 09:09:50

#16: Tehát, érettségi előtt álló magyar fiatalokról van szó. Mit kerestek, milyen alkalomból voltak Berlinben? Gondolom osztály-kiránduláson. (az unokáddal együtt). #18: az "összemosáson" (egyenlőségjelen) én nem csodálkozom, hiszen a mo.-i szovjetrendszer alatt sem tanították a különbséget, különbségeket.
süti beállítások módosítása