Meghalt a Vastag. 64 éves volt.

Gimnáziumi osztálytársam volt, kövérsége miatt lett a beceneve - igen, bece- és nem csúfnév - "Vastag". Sose szerettem, és akkor még finoman fogalmaztam. Egyszerűen taszított a harsánysága, a machósága (azt hiszem, ezt a szót akkoriban még nem ismertem), talán féltékeny is voltam a népszerűségére, a vezérszerepére. Nem sokat beszéltünk egymással a négy év alatt és az 1965 óta megtartott három érettségi találkozón (1., 25. és 40. évforduló). Most mégis szíven ütött, amikor megláttam a halálhírt a mai újságban.

Hajlamos vagyok fiatalnak tartani-érezni magam, különösen ha megfelelő fényviszonyok mellett nézek a tükörbe. De. Hullanak a korosztályomba tartozók; igaz, volt, aki az ötvenet se érte meg. "Ne kérdezd, hány napod van még,/nyugodj meg, lesz még épp elég" énekelte Koncz Zsuzsa egyik kedvenc dalomban (70-es évek). Nem tudom. S bár nagyon magánügyről van szó, nem az emberiségről, mégis a híres John Donne--Hemingway-idézet jut eszembe:

„Senki sem különálló sziget; minden ember a kontinens egy része, a szárazföld egy darabja; ha egy göröngyöt mos el a tenger, Európa lesz kevesebb, éppúgy, mintha egy hegyfokot mosna el, vagy barátaid házát, vagy a te birtokod; minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel; ezért hát sose kérdezd, kiért szól a harang: érted szól.”

Szerző: rás  2011.05.20. 10:20 6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr184929361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_31312 2011.05.20. 13:37:25

Második bekezdés, első sor, első félmondat: mert odabent az maradtál.

Ismeretlen_46946 2011.05.20. 17:40:35

Platen: Köszönöm. :)

Szó-szóró 2011.05.22. 13:43:32

rás: ez most nagyon szép volt. Engem nagyon megérintett, nyilván az átgondolt közös múlt miatt. Nézheted balról, jobbról, az mégis az. A közös múlt.

Ismeretlen_46946 2011.05.22. 15:00:41

@Szó-szóró: A közös múltunkat nem szoktam sem "balról", sem "jobbról" nézni. Azt tudom róla, hogy közös, és ez a lényeg. Egyébként pedig köszönöm.

Ismeretlen_10155 2011.05.24. 08:54:15

@rás: amíg egy nyáron nincs a volt középiskolai osztályaidból legalább öt temetés, addig fiatal vagy. én meg már öreg...

Ismeretlen_46946 2011.05.24. 09:34:45

@drc: :(
süti beállítások módosítása