Lealáztuk, behódoltattuk az IMF-et, és a globális pénzpiacok is kinyalhatják a seggünket könyöröghetnek majd nekünk.

Ime, a csak Rákóczihoz és Kossuthhoz mérhető szabadsághős,* Matolcsy György vezette Nemzetgazdasági Minisztérium győzelmi jelentése. (Bár a fogalmazás inkább Szijjártót és Selmeczit idézi - valamint a második világháború német és magyar hadijelentéseit a "rugalmas elszakadásról" .) A teljes szöveg:

Az elmúlt másfél évben új alapokra helyeztük a magyar gazdaságot. Ehhez föl kellett számolnunk minden régi típusú együttműködést, amely korlátozta gazdasági önállóságunkat. Ezt sikeresen megvalósítottuk, elértük, hogy a magyar gazdaság a piacról finanszírozza magát, nem függünk mások jóindulatától. Ezzel a megújulás korszaka lezárult, most a növekedés korszaka kezdődik, és ehhez minden eszközt igénybe kell vennünk.

Az elmúlt másfél évben Magyarország gazdaságát megújítottuk. A megújulás időszakában az volt a lényeg, hogy szabad kezünk legyen és a magyar érdekek szerint rendezzük be Magyarországot. Ehhez távol kellett tartanunk magunkat mindenfajta befolyástól, tehát föl kellet számolnunk azokat a régi típusú együttműködéseket, amelyek korlátozták gazdasági önállóságunkat. Így sikerült a gazdaságot saját lábra állítani, elértük, hogy a piacról finanszírozzuk magunkat, ezzel jelentősen megnőtt a mozgásterünk.

Ennek eredményei ma már kézzelfoghatóak.**

A munkát terhelő adók csökkentek, a nyugdíjasok megtakarításai megmenekültek a spekulánsok támadásaitól, Európában szinte egyedülálló módon csökkent az államadósság, stabilizálódott a költségvetés.

Magyarország 2004-es EU csatlakozása óta először tartja 3 százalék alatt a jövő évi költségvetési deficitet. Erre a teljesítményre a 27 tagú Európai Unióban Magyarországon kívül csak hat ország lesz képes.

A 2010-ben a GDP közel 82 százalékára rúgó államadósság akkori árfolyamon számolva mára 74 százalékra csökkent, a GDP 1,4%-kal nőtt 2010 azonos időszakához viszonyítva.

Sikerült tehát véghezvinnünk az elmúlt másfél évben, hogy csak a magunk érdekeit érvényesítsük, másokhoz ne kelljen alkalmazkodnunk. Így ma már új együttműködéseinket új alapokról építhetjük föl a saját érdekeink érvényesítésével. Fordulóponthoz érkeztünk. Mostantól a növekedés fokozására kell összpontosítani. És ehhez minden elérhető eszközt igénybe kell venni.

A növekedéshez elsősorban a függetlenségünket kell megvédenünk. Azt, hogy Magyarországot a piacokról tudjuk finanszírozni. Ezt az eurózóna elhúzódó válsága megnehezítheti. Ezért jó eszköz lehet számunkra egy újfajta, már a saját érdekeink szerint berendezett gazdaságunkhoz igazított együttműködés az IMF-fel, amely a régivel szemben nem csökkenti, hanem növeli pénzügyi-gazdasági függetlenségünket. Az újfajta megállapodás ugyanis – szemben a régivel – nem növeli az államadósságot, mivel nem hitelfelvételről szól, voltaképp egy biztosítást kötünk, amely növeli a befektetői biztonságot Magyarországon. Így lesz esélyünk tervezett menetrend szerint beindítani a növekedést.

Az IMF szokásos éves gazdaságpolitikai konzultációjának keretében megkezdjük a tárgyalásokat egy új típusú együttműködésről.

 

*Persze ha jobban belegondolok, Matolcsy – és szeretett vezérünk – nagyobb azoknál a pancseroknál, mert ők elbukták a maguk szabadságharcát.

** Lásd az MNB ma reggeli jelentését, mely szerint ismét 82 százalékra nőtt a GDP-hez mért államadósságunk: http://tinyurl.com/78hygtz Továbbá ma délelőtt csak „brutálisan drágán” lehetett értékesíteni a magyar államkötvényeket: http://tinyurl.com/7tfm7fy

*

Update: Az IMF este közleményben tudatta, nem kapott semmiféle hivatalos felkérést a magyar kormánytól valamilyen program támogatásáról, és nincs is tárgyaló delegációja Magyarországon, csak a szokásos éves felülvizsgálatot végző szakértői csoport.

Szerző: rás  2011.11.17. 18:23 61 komment

Címkék: gazdaság imf matolcsy

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr534929512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_111887 2011.11.17. 21:26:55

Akkor gondolom most nagy az öröm itt is emiatt, ugye. IMF for president, ugye? Gyorsan jöjjön egy szakértői kormány vagy mi legyen a terv, rás?

Ismeretlen_46946 2011.11.17. 21:40:25

@Johnnymoore: A tévedések elkerülése végett: továbbra se vagyok híve a kapitalista rendszernek és képviselőinek, de úgy gondolom, ha ebben élünk - és jelenleg megváltoztathatatlanul ebben élünk! -, akkor jobb, ha kellő szakértelemmel, paranoiás hőbörgés és lázálmok nélkül próbálunk alkalmazkodni a feltételekhez. Igen, nem bánnám, ha jönne egy szakértői kormány, netán olyan, amely nem csak a felső középosztályhoz tartozóknak (és Nyuszi rokonainak, barátainak és üzletfeleinek) az érdekeit képviseli, és amelynek a jelenkori kapitalizmus demokratikus értékei iránt is van némi érzéke.

egy nagyi 2011.11.17. 22:22:45

A retorikájukat,ha egy kutyának beadnák felfordulna tőle.Első látásra vicces, de csak sírni lehet ezen az agyament gazdaságpolitikán. Ti tudjátok ki hazudik ? Ehhez képest az ösződi beszéd szelíd gyónás volt.Most van is IMF meg nincs is. Szegény vállalkozói szféra, hogy teljesítse az elvárt gazdasági növekedést?

Andris 2011.11.18. 09:10:36

Nem tudom pontosan, hogy ez most mit jelent. Az bizos, hogy a fidesz nem fogja bevallani, hogy igen, mi is elbasztuk Az ostoba, hagymázas Matolcsy-víziók a gazdasági növekedésről, az adóreformról... Tulajdonképpen az egész másfél évnyi gazdaságpolitikai és politikai ámokfutásnak semmilyen pozitív hozadéka nem volt.

Ismeretlen_10155 2011.11.18. 15:37:28

most bukott meg Orbán végleg. ha tisztességes volna, most lelépne és a pártja technokratáira bízná a kármentést, ahogy Gyurcsány is, a sokadik zakója után. nem mintha nem lett volna más útja, de Gyurcsány legalább észrevette, hogy mikor baszta el annyira, hogy vele az élen már nem lesz kiút. a baj csak az, hogy azt hiszem sem Orbán, sem a többiek a kabintejében nem fogták még föl ennek a kínosan nyilvános bakinak, továbbá annak a jelentőségét, hogy amit eddig csináltak az éppen az ellenkezője mindannak, amire most készülnek. Orbánnal és Matolcsyval a kormánynál nem lesz a tőkés Nyugat számára is hiteles kilábalás itt. Nemhogy ún. rendelkezésre állási, de még finanszírozási típusú IMF-hitel esetén se hiszik majd el, hogy amit látnak, azt tényleg az. merthogy a helyzet az, kezét csókolom, hogy másfél éves szenvedés, ökörködés, őrjöngés és unortodox hatalmi onanizálás után visszatértünk a Bajnai-Oszkó páros által kijelölt neoliberális gazdasági útra, csak közben elbaszták 3 millió ember nyugdíj-megtakarításait a nagy büdös semmire, a közben előadott bohóckodásukkal elriasztották a tőkés befektetőket meg azokat, akik esetleg még állampapírokba fektetve finanszíroznák a GDP-hiányt. hol vannak a nyugat-európaiak helyett a kínai elvtársak megagiga monstre befektetései? hol a beígért egymillió új munkahely? mitől fog felpörögni a gazdaság?! a 0%-os GDP-növekedési adatoktól, vagy mitől?! és ki hiszi el nekik, hogy tényleg rádöbbentek végre, hogy eddig csupa-csupa nagybetűs ÖKÖRSÉGET csináltak???

Andris 2011.11.18. 17:03:19

drc (5.): néha túlzónak, indulatosnak és "soknak" érzem, amit írsz, de ez most nagyon nem volt az, sőt. Nálam most vesztette el orbán végleg az arcát, egy életre. Azt írod, hogy bízza a technokratákra a kormányzást. A fidesznek van ilyenből elegendő? Vagy úgy egyáltalán?

Ismeretlen_111887 2011.11.18. 17:09:42

@Andris: "Nálam most vesztette el orbán végleg az arcát, egy életre." :DDD Vicces volt ezt mondatot olvasni.

Szó-szóró 2011.11.18. 17:36:56

Picit túlzásba viszitek a drámát. 1. A fidesznek valóban le kell nyelnie a békát, amikor visszakéri magát az IMF-hez. Nem öröm ez, de a reálpolitika ezt kívánja. 2. a fidesz gazdaságpolitikájának néhány eleme valóban nem jött be. Túl korán jött az egykulcsos adó, nem hozott növekedést, és persze voltak még hibák, lehet ezt sorolni, ezt szépen meg is teszitek. Andris felvetéseivel (4) tehát egyetértek, kivéve az utolsót, hogy nem volt semmi haszna a konzervatív gazdálkodásnak. Nem hiszem, hogy keseregni kellene, hogy jó néhány elvtársat elzavartak az állami cégek igazgatóságából, felszámolták a magánnyugdíjpénztárak pazarlását -ahol még a portás kutyája is Audival járt és 4-5%-ot elműködtek évente-, megfaragták a vidéki önkormányzatokat, a 700 ezer ál-rokkantnyugdíjas között elkezdték a rendrakást, a 38 éves rendőr nyugdíjasokat tisztelettel megkérték, hogy még kellene dogozni, lehet még hosszan sorolni. Gondoljatok bele: ha még most is egy Draskovics-Veres-Lampert-Szekeres stb. kormányunk lenne, akkor már rég a falnak mentünk volna.

Ismeretlen_46946 2011.11.18. 17:47:31

@Szó-szóró: Ugye, nem baj, ha röhögök?

Ismeretlen_111887 2011.11.18. 17:57:00

Egyet kell értenem Szó-szóróval, bár biztosan nincsen szüksége a támogatásomra. Rengeteg mindent tett ez a kormány eddig, ami jó. Persze vannak fekete foltok is a tevékenységében, ez nem vitás.

Szó-szóró 2011.11.18. 18:13:07

rás: a nagy nevetgélés közepette én azért olvasnám a gazdasági híreket is. Javaslom figyelmedbe az Index (nem nagyon baloldali) cikkét: "Tényleg más a helyzet, mint 2008-ban".

egy nagyi 2011.11.18. 18:48:15

Szó-szóró :nem is lehet azon nevetni, hogy Orbán-Matolcsy kettős visszakuncsorodik az IMF-hez, de az IMF nem tette egyértelművé, hogy adja is a hitelt. Rajtad egy kicsit lehet nevetni, ahogy a fidesz álláspontját szajkózód,de szíved joga. A családom fiatal részének az a meglátása,hogy az IMF csak akkor adja a hitelt, ha az Orbán lemond. Van a fidesznek talán még európai gondolkodású ága.

Ismeretlen_46946 2011.11.18. 19:23:25

@Szó-szóró: olvasom a gazdasági híreket, elemzéseket.

Szó-szóró 2011.11.18. 19:31:06

nagyi: a döntéseidet általában azért ne a családod fiatalabb részének véleménye alapján hozd meg. Nagyon nagy esélyt nem látok arra, hogy az IMF miatt OV lemond. rás: ez nagyon jó hír. Második lépésként javasolnám azt is, hogy a tényeket figyelembe kell venni a véleményed megfogalmazásánál.

Szó-szóró 2011.11.18. 19:37:09

dzsoni (10): szükség van a támogatásodra, mert van az a történet a sok lúdról, meg akit legyőznek. (Tudod, aki disznók közé keveredik, megeszik a korpákok ::)

egy nagyi 2011.11.18. 20:29:29

Szó-szóró: a politikában mindig vannak váratlan fordulatok. A család fiatalabb része több diplomával rendelkező értelmiségiek. Egyébként magam is jól látó vagyok és általában jó a szövegértésem. Még egy megjegyzés:kutatások kimutatták, hogy a disznó nagyon is intelligens állat.

thomas 2011.11.19. 07:10:32

Na ezért hagytam abba a blogolást. Nekem koromnál fogva sem kell az olyan újkádári duma, hogy vannak még hibák elftársak, de rengeteg mindent tett ez a kormány eddig, ami jó. Hát szerintem nem tett semmi jót, és innentől kezdve nincs legkisebb közös többszörös, amin lehetne csámcsogni. Azon meg tényleg harsányan röhögök, hogy Szó-szóró ludakat keres az olyanfajta disznók legyőzésére, mint amilyen pl én vagyok. (Hozzáteszem: Szó-szóró és johnny még az elviselhetőbb droidok közül való!)

Szó-szóró 2011.11.19. 07:20:33

nagyi: mielőtt bárki megsértődne, gyorsan leszögezem: az első példában magamat hasonlítottam a disznóhoz (és engem legyőznek a ludak). A disznót én is nagyon intelligens állatnak tartom, pechére, nagyon finom a húsa. A családodat sem akartam megsérteni, a leírtak alapján büszke lehetsz rájuk.

Szó-szóró 2011.11.19. 07:31:53

thomas: 1. ismét elolvastam a disznós (15.) kommentemet, valóban érthető úgy is, hogy a baloldaliakat tekintem disznónak. A hasonlat egyszerűen csak arról szólt volna, hogy itt rás-nál a baloldali kommentelők tengerében kell még egy jobboldali disznó, mert kisebbségben maradunk. Most már látom, hogy jobban jártam volna egy dakota hasonlattal ... 2. ha szerinted a mostani gárdának minden lépése hibás volt, és nincs legkisebb közös többszörös, akkor azt sajnálom. (Ezért jó a matematika, ott mindig van:)

thomas 2011.11.19. 08:03:30

Szó-szóró: matematikus lennék. Ha mondanál egyet a lépések közül, tán még vitatkozhatnánk is. De ismétlem: az olyan érvekkel(?)/állításokkal, amiket legutoljára Kádár alatt hallottam, nincs mit vitatkozni.

Szó-szóró 2011.11.19. 09:25:34

thomas: Egy példa: az állami cégek igazgatótanácsának létszámát jelentősen csökkentették (kirakták az elvtársakat). Picit meglep, hogy kádári retorikának tartod, amit leírtam. Hogy lehet leírni azt, ha a fidesz kormányzásából van ami tetszik, van ami nem? Nekem is kötelező lenne csak ujjongani, vagy csak csepülni?

Ismeretlen_10155 2011.11.19. 10:02:00

@Szó-szóró: meglep, hogy épp te, a kommunista ideológiai nagy ismerője és ellenzője nem veszed észre, amikor komcsi dumát terjesztesz. Persze-persze. Sosem álltunk hadban Kelet-Ázsiával, hanem mindig is Óceániával álltunk hadban, akik pedig azt a benyomást keltették a népben, hogy Kelet-Ázsiával álltunk hadban, azok hazaárulók -- kivéve, ha a belső párt lovagjai voltak, mert ők mindig is tudták, mit miért tettek. @thomas: kiegészíteném, amit feljebb írtam. Orbán megbukott, és még észre sem vette. ez persze nem jelenti azt, hogy önként távozna a hatalomból, hanem azt jelenti, hogy előbb vagy utóbb ki fogják csinálni onnan. lsd. pl. Berlusconi ez eltart még egy ideig és Orbán meg a Fidesz-KDNP fájdalmas utóvédharcokat fog folytatni a jelenlegi status qou megőrzése végett, de nem fog nekik sikerülni. a baj csak az, hogy nem látom előre, mi fog történni utánuk... a fideszes technokratákról szóló jóslat messze a legoptimistább, amire számíthatunk. szerintem.

Ismeretlen_10155 2011.11.19. 10:07:56

bocsánat, nem Kelet-Ázsiával, hanem Eurázsiával... de a lényeg ettől függetlenül ugyanaz. =))

thomas 2011.11.19. 10:28:50

Szó-szóró: én azt próbáltam érzékeltetni, hogy nagyon dezsavű érzésem van. Akkor (két átkossal elébb)is minden rendben volt elftársak, csak voltak még hibák, elftársak. Na most én úgy érzem, hogy most semmi nincs rendben, de cáfolj meg nyugodtan. Ami az igazgatóságok leépítését illeti, légyszi példákkal. Az emesz(em)pés elftársak elzavarását látom, és látom a fideszempés elftársak beépülését is, létszám csökkenés nélkül! Cáfolj, légyszi.

thomas 2011.11.19. 10:33:04

Ja, bocs: légyszi konkrétan: X állami vállalatnál eddig 5 komcsi, most csak 3 figyeszes, ha lehet...

Andris 2011.11.19. 19:23:36

Messzemenően egyetértek thomassal és drc-vel, annyira, hogy a "vannak még hibák elvtársak" illetve az 1984-es mondatokat én magam is le akartam írni. Johnny: neked további vidám perceket, órákat kívánok, amikor pártod és kormányod ámokfutásáról olvasol. A jókedv hosszú időre garantált.

Szó-szóró 2011.11.19. 21:26:03

thomas: a kedvedért megteszem, hozok példákat a here állomány leépítésére, de ehhez időt kérek, pár napot. Arra viszont nem válaszoltál, hogy hogy lehet nem kádárista retorikával megfogalmazni azt, ha valami tetszik, valami nem? Az esetemben ugyanis most ez a helyzet. A kádárista világ pedig rettenetesen messze áll tőlem. drc: picit furcsa, hogy pontosan te komcsizgatsz engem. Van egy dakota mondás: ne ülj fel fordítva a lóra, ha el akarsz jutni a célig :)

thomas 2011.11.20. 04:59:38

@Szó-szóró: konkrétan. Pl.: Tetszik, hogy Viktor arrogáns. Nem tetszik Szijjártó frizurája.

Ismeretlen_10155 2011.11.20. 19:23:10

Kedves Szó-szóró: ezt írod: "drc: picit furcsa, hogy pontosan te komcsizgatsz engem. Van egy dakota mondás: ne ülj fel fordítva a lóra, ha el akarsz jutni a célig :)" namost ebben az, hogy nem komcsizgatlak, már nem is izgat, mert megszoktam, hogy olyan állításokat tulajdonítasz nekem, amiket nem mondtam vagy gondoltam soha, de hát neked így kényelmesebb vitatkozni, nem úgy, hogy tényeket kellene értékelned. ezt nehezen, de már megértem veled kapcsolatban. azért viszont, hogy harmincéves létemre lekomcsizol, hadd röhögjelek körbe egyszer valahol nyilvánosan is! javaslom számolj! a rendszerváltáskor én még csak kilenc (9!) éves voltam; talán az még szerinted is korai politizálás volna egy kicsit, nem?! =))

Szó-szóró 2011.11.20. 20:36:33

drc: igazad van, korai.

Ismeretlen_10155 2011.11.20. 22:10:04

@Szó-szóró: de azért te még hiszed, hogy a KISZ-es tagkönyvem ott lapul a fiók mélyén, igaz?

Szó-szóró 2011.11.21. 09:27:13

drc: nem hiszem. Szerintem ott lapul a zsebedben :)

Ismeretlen_10155 2011.11.21. 10:40:47

ott nem egy ártatlanok vérétől ragacsos kancsukának, Mao kis vörös könyvecskéjének és a Lenin-Sztálin összesnek kellene lapulnia szerinted?

Szó-szóró 2011.11.21. 13:24:27

drc: szerintem nem.

BB 2011.11.21. 15:52:27

Jól elvagytok :)

Ismeretlen_10155 2011.11.21. 16:45:36

csak azért, mert szeretem, ha lekomcsiznak. =))

Szó-szóró 2011.11.21. 17:05:03

drc: azért az meglep, hogy épp te, a kommunista ideológiai nagy ismerője és ellenzője nem veszed észre, amikor komcsi dumát terjesztesz

Ismeretlen_10155 2011.11.21. 18:51:47

igen, én ezt mondtam, amikor komics dumát terjesztettél. ezzel szemben te azt, hogy: "drc: picit furcsa, hogy pontosan te komcsizgatsz engem. Van egy dakota mondás: ne ülj fel fordítva a lóra, ha el akarsz jutni a célig :)" magyarul (és nyilván bármiféle gyakorlati utalás nélkül arra, ami elhangzott): "te vagy a kommunista, nem én" de ha már ki szeretnéd vesézni, jó lenne, ha meghatároznánk a fogalmakat. lehet, hogy az a kommunista-fogalom, amit te ismersz (és amivel engem -- is -- szeretsz azonosítani) pozitívabb értelmű annál, mint a amilyennek én gondolom, hogy te gondolod. meghatároznád, kérlek, hogy 2011-ben, a polgári khmm bocsánat.... az volnék én... szóval a jobboldalon ki vagy mi számít kommunistának?

BB 2011.11.21. 19:35:35

A Konya-Peto v2 vitat hallgatom es mindjart elalszom. Valaki hallgatja ezt?

Andris 2011.11.21. 20:04:07

Majd egyszer megnézem az eredetit, a mostani érdektelen. (szerintem)

Szó-szóró 2011.11.21. 20:11:02

drc: békéljünk meg, térjünk vissza a témához, rás türelmével eddig is visszaéltünk.

Ismeretlen_10155 2011.11.22. 11:23:54

Szó-szóró: kérlek ne hivatkozz Rásra; ha nem tetszik neki a beszély majd szól vagy kitilt. el tudja dönteni, szuverén egyéniség. a békejobbot örömest elfogadnám, nehéz úgy megbékélnem, hogy időről időre számíthatok egy ilyen "komcsi vagy"-típusú odavágásra, amivel gyakorlatilag bármikor lezártnak tekintesz bármiféle vitát, miközben maga a fogalom sem tisztázott, csupán annyi, hogy pejoratív az értelme. tisztázd, kérlek, mit jelent ma az, hogy kommunista.

Ismeretlen_46946 2011.11.22. 12:27:44

Amíg nem anyázzátok egymást, addig tőlem nyugodtan elvitatkozgathattok itt. Komcsiként persze érdeklődéssel - és nem titkolt szkepszissel - várom, hogy mire juttok. :)

Szó-szóró 2011.11.22. 12:52:00

thomas 25: a HB megyei Volán (100%-ban állami cég) felügyelő bizottságának a létszáma max. 15 fő lehet. Az előző kormány idejében 12 fő volt, ma 7 fő ül az FB-ben. Én is valószínűnek tartom, hogy kb. 99%-uk fideszes. Még egy példa a nagy leépítések közül: a HB megyei kormányhivatal felszippantotta a megyei Nyugdíjbiztosítót, a megyei Egészségügyi Pénztárat, a megyei ÁNTSZ-t, a megyei Fogyasztóvédelmet, Földhivatalt, Mezőgazdasági Szakhivatalt, Munkaügyi Központot, Munkaügyi Felügyeletet. Lehet, hogy valamit kihagytam. a létszám 30%-kal csökkent. +1 példa: a budapesti Kormányhivatalnál a felszippantott szervezetek alkalmazotti létszáma kb. 1200-ról kb. 400-ra csökkent. drc: bizonyára tanár vagy, de nekem nincs kedvem házi feladatokat megoldani. Most pl. a kommunistáról kellene írnom egy fogalmazást. Az biztos, hogy van jó kommunista (pl. rás) és rossz, pl. Gyurcsány, ráadásul ő nem is az :)

Ismeretlen_10155 2011.11.22. 13:27:11

Szó-szóró: akár tanár vagyok, akár nem, nem házi feladatnak szántam, hogy légy szíves fogalmazd meg nekem ki a kommunista. azért kérdezem, mert idegesít, hogy ezzel le lehet zárni egy vitát ("de te vagy a komcsi"), és akkor neked lesz "igazad". a komcsi ill. a kommunista az minden nem jobboldalit és szélsőjobboldalit jelent 2011-ben a Fidesz-KDNP-féle jobboldalon, tehát a jobb híján "balra húzó", egyénként alapjában véve konzervatív liberálisoktól kezdve a szociáldemokratákon át a valódi szocialistákon keresztül át egészen az anarchistákig (ahogy előzetesen már elárultad nekünk megjegyzésedben, hogy pl. Rás és Gyurcsány is belekerül a nálad a kommunista kiskosárba, pedig elég különböző társadalomideológiai képük van), vagy van azért valami ideológiailag azonosítható sajátosságuk azoknak, akik kommunistának vallják magukat? esetleg elég az, hogy anno bármiféleképpen viszonyultak a MSZMP nevű állampárthoz? node akkor -- kérlek szépen -- te nagyobb kommunista vagy, mint én vagyok! nekem sehogy se kell viszonyulnom az MSZMP-hez, de neked muszáj volt! eszem ágában nincs iskolás megoldásokra szorítani téged, hülyeség is volna. csak érdekelne, hogy mennyire szilárd fogalmi bázison jelenik meg szerinted a kommunistaság azokon, akiknek nem tetszik Orbán Viktor rókapofája és az a autoriter "irányított demokrácia" meg a centrális erőtér-elméletre alapozott jobboldali szupremácia deklarálása és a baloldali hagyomány intézményes letagadásának és lebontásának kísérlete.

Szó-szóró 2011.11.23. 19:59:29

drc: OV arca nem nagyon hasonlít egy rókára, valami találóbbat kellene keresni. A fideszből inkább Lázárra mondhatnánk, hogy rókaarcú, vagy az ellenzéki oldalon Debreczenire, az újságíróra. Az utolsó mondatot egyébként kicsit túlbonyolítottad (a "csak érdekelne ..." kezdetűre gondolok). Mit jelent az, hogy "akár tanár vagyok, akár nem"? Szerintem az vagy. rás: "komcsiként" persze te már most tudod, hogy a vitánkkal végül mire jutunk: csak a Csendes óceánnál érnek véget majd a csaták.

Ismeretlen_10155 2011.11.23. 22:22:49

@Szó-szóró elsőre: a mellébeszélés mesterévé készülsz fejlődni, vagy már az is vagy? arra kértelek, határozd meg, milyen attribútumokkal bír szerinted az, aki kommunista, erre te jössz azzal, hogy a Zorbánviktornak szerinted nem rókapofája van. hát pedig szerintem az van, mifelénk ilyen tekintetű rókák vannak. slussz. egyébiránt:sose hallottál még arról, hogy az embernek vannak különböző diplomái és ehhez kapcsolódóan más-más szakmái. vagy azt, hogy az ember gondolkodásmódját nem elsősorban az determinálja, hogy mit dolgozik. véletlenül tudod, hogy tanár vagyok, de semmi többet. nem tudod hogy hol és azt sem, hogy mit tanítok, míg én rólad nem tudok semmi ehhez hasonlóan személyes információt, pedig hülyeségeket kombinálni én is tudnék egy fél- vagy negyedinformációra építve. vonatkoztass el ettől -- ebből ugyanis a jelen vitára vonatozóan szart se lehet levezetni. pláne nem olyan direkt módon, ahogyan nekikezdtél: ti. biztosan házi feladatot osztok... ugyan már! ha már vitázunk, akkor ne nézzük már egymást bohócnak!

Ismeretlen_46946 2011.11.23. 22:30:38

Nagyon messze van a Csendes-óceán. Csak maga az Amur folyó majd 3000 kilométer hosszú, és hát bizony attól is távol vagyunk. Térben is, időben is. :)

Ismeretlen_10155 2011.11.23. 22:34:56

@Szó-szóró: na, szóval kezdjük előröl: mennyire szilárd fogalmi bázison jelenik meg szerinted a kommunistaság azokon, akiknek nem tetszik Orbán Viktor önelégül gennyes mosolya és az az autoriter "irányított demokrácia" meg a centrális erőtér-elméletre alapozott jobboldali szupremácia deklarálása és a baloldali hagyomány intézményes letagadásának és lebontásának kísérlete? nem hiszem, hogy nem érted, legfeljebb nem akarod érteni, de ha mégis az előző, akkor arra a tisztességbeli kötelemre hivatkozva, amely szerintem az egymással komoly vitában lévőket köti (gentlemen's agreement, persze, ezért nem feltétlenül elvárható... csak a "mi köreinkben", amikhez feltételezem, hogy te is tartozol) kérlek, hogy próbálkozz a mondat jelentésének feltárásával. ha valahol nagyon elakadnál, szívesen segítek...

Andris 2011.11.24. 09:06:02

drc(48-49.): nehéz, de érdekes kérdést feszegetsz, és én is kíváncsi vagyok Szó-szóró válaszára. Szerintem az általad feltett kérdésre nem lehet jól válaszolni, csak sematizálva, ahogy egyébként a fidesz is gondolkodik.

Szó-szóró 2011.11.24. 13:08:38

drc: a nagy sikerre való tekintettel (utalok Andris 50. kommentjére) majdnem érdemi válaszok: - nem az a kommunista, aki nem ért egyet OV-vel. - szerintem is létezik egy központosító, hatalom összehabzsoló irány és folyamat a fidesznél, akinek ez nem tetszik az még nem kommunista. - te sem vagy az. Te tanár vagy, de ettől még lehetnél kommunista is. Ugyanakkor azt is megállapíthatjuk, hogy kevés olyan kommunista van, akinek tetszik OV, akinek tetszik a "a centrális erőtér-elméletre alapozott jobboldali szupremácia deklarálása". rás: egy vallomással tartozom. A kis feleségemmel imádjuk két szólamban énekelni ezeket a régi, mozgalmi dalokat (Völgyvidéken, .. és a Csendes óceánnál ...), persze csak sötétben, amikor kevesen látják :)

Andris 2011.11.24. 15:27:36

Szó-szóró: Kibújt a szög a zsákból! Még a sötétben bujkálást is bevallottad!!! :)

Ismeretlen_46946 2011.11.24. 18:20:43

@Szó-szóró: a sötétben állítólag jobban terjed a hang. :))

Andris 2011.11.24. 19:43:12

De főleg a rémhír! :) http://bfl.archivportal.hu/data/images/bpn/47_48/15.jpg és egy vicc: http://bfl.archivportal.hu/data/images/bpn/47_48/14.jpg (Amúgy az oldalt mindenkinek ajánlom: http://bfl.archivportal.hu )

Pocakos 2011.11.24. 19:52:17

Hogy az erdész is megszólaljon. ;-) (nyugati értelemben) OV nem jobboldali, Gyurcsány nem szocdem. Mind a kettő a Kádár-korszak szülöttje, csak abban éltek, szocializálódtak. Ergo két szélhámossal állunk szemben. Mivel a nép nagy többsége sem ismer mást csak a 40 év szovjetrendszert, ezért elhiszik ezeket a szélhámosságokat. Ti meg húsz éve "eszitek egymást". :-(

Szó-szóró 2011.11.24. 20:04:33

rás: életem egy fontos részében úgy éltem, mint a partizánok: sötétben indultam el otthonról, és sötétben érkeztem haza (annyit dolgoztam). Nem idegen tehát a partizán élet. Kedvencem: Cseh Tamás: Illegalitás. Andris: lebuktam, valóban :) Pocakos: úgy tűnik, hogy az esszük egymásban azért te is nyakig benne vagy. Ez nem baj, nem is panasz, de hiába élsz külföldön, elszakadni nem nagyon tudsz. Egyébként lehet, hogy ezt te is így gondoltad.

Ismeretlen_46946 2011.11.24. 21:20:37

@Andris: kösz a fotókat és a linket. @Pocakos: Tudomásul kéne venni, hogy a ma élő tízmillió magyar döntő többsége a Kádár-rendszerben szocializálódott (amely egyes vélemények szerint ma sem ért véget). Vagyis ez nem valami szörnyű vétek, hanem történelmi-társadalmi adottság, természetes kulturális, mentalitásbeli következményekkel.

Pocakos 2011.11.24. 22:36:13

rás: "...Tudomásul kéne venni...." Mi ennek az akadálya? Húsz év miért nem volt rá elég? Persze nem csodálkozom rajta, hiszen az egész mentalitás, gondolkodás a "feldolgozás" , a "szembenézés" hiányában szenved (évszázadok óta).

Ismeretlen_46946 2011.11.24. 23:23:39

@Pocakos: Látom, visszataláltál a szokott kerékvágásba.

egy nagyi 2011.11.24. 23:40:32

Pocakos:teljesen igazad van. Viszont ez a mai Nemzeti Idiótizmus még jobban összezagyválja a jámbor lelkű emberek gondolkodását. Amikor pedig hatványozottan jön számukra a kilátástalanság a Jobbik farvízén képzelik el életük megoldását.

Andris 2011.11.25. 09:15:16

A változások lassúak, főleg ami a közgondolkodást illeti. A Kádár-rendszer végét követően rengeteg dolog megszűnt, átalakult, politikai és gazdasági értelemben egyaránt. De az elvárások nem, amit az egyének táplálnak a államhatalommal szemben, és itt főleg a szociális területre gondolok. A rendszerváltás óta az összes kormánynak voltak kádárista húzásai, akár a retorikát tekintve, akár konkrét a konkrét intézkedéseket nézzük. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az elit mentalitása sem sokat változott, akkor nem meglepő, hogy a kádárizmus szelleme velünk él, és naponta visszaköszön.
süti beállítások módosítása