Munka közben pihenésül Élet és Irodalmat olvastam, s benne (nemcsak magvas társadalompolitikai elemzéseket, hanem) Fodor Ákos-epigrammákat (is). Három belőlük:

„Curriculum vitae"

                        hommage à J. A.

 

Gyomként, törődött kőkockák között

lettem, nőttem. Senki sem üdvözölt

üdvözült mosollyal: „Magom!" „Magzatom!",

s nem ápolgattak át heven-fagyon.


Okom panaszra? nincs, hiszen a Lényeg:

hogy lehetek, mint milliárdnyi lények;

így-úgy-amúgy. (Sokaknál sokkal jobban,

s van, ki ha rám néz: szíve szebben dobban.)


          Végtére, mégis, miről szól e dal?

          Él, ki: ahogy; s ki mint tud: belehal.

 

Dialogosz


- Kelj föl és járj!

- Ménemhacc békibe?!

 

Választékunk

 

d i k t a t ú r a

Vigyázz, mit beszélsz!


d e m o k r á c i a

Mindegy, mit beszélsz.


A többi itt

 

Szerző: rás  2009.10.15. 12:12 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr624929116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsezsnya 2009.10.16. 20:10:15

Tromfolhatok? Nem árulom el a szerzőt! Hétköznapi rejtvénynek szánom a műfajt is: (OPTIMIZMUS) I. Gyér lámpafényben szúnyogok gyülekeznek: lesz társaságom. II. Szakadó zápor tetőmön át becsurog - tűzbiztos hajlék. III. Szorgos egerek motoznak a kosárban. Nincs gond kenyérre.

Ismeretlen_46946 2009.10.16. 21:16:02

Természetesen meg kellett néznem. Ugyanis - bár szeretem megjátszani magam - súlyos műveltségi hiányaim vannak. De a megfejtést nem írom ide, hogy ne rontsam el mások játékát. :) Köszönöm, Zsezsnya.

Ismeretlen_32012 2009.10.17. 12:06:38

De azért azt ugye elfogadhatjuk, kedves Zsezsnya, hogy FÁ a magyar haiku király, és nem .. (én sem rontom más játékát) (Ne adj igazat. Neked túl sokba kerül; Nekem meg épp van.) :)

Ismeretlen_46946 2009.10.17. 13:47:29

thomas: :) Én is rajongója vagyok FÁ haikuinak.

Zsezsnya 2009.10.17. 22:18:40

A SZÁMOK TÜKRÉBEN igazat kell adnom, kedves thomas. Egyébként felveszem a kesztyűt...

jel 2009.10.28. 05:54:54

http://href.hu/x/afvn

Ismeretlen_46946 2009.10.28. 09:27:35

jel: Ez gyönyörű (meg a többi is); nagyon köszönöm.
süti beállítások módosítása