Voltam tüntetni.

"Nyuggerek lesznek" - mondta Máté, és sajnos igaza lett. 60-asok, 70-esek, alig néhány huszonéves arc mutatóba. Azok vannak itt, akik még tudják/megtanulták, mi az a fasizmus, s akiknek még a reflexeikben van, hogy ilyenkor tisztességes ember tiltakozik. Azzal például, hogy ott van, még akkor is, ha nincs sok remény. Hit, illúziók nélkül - mondta Károlyi memoárjának címében, s ezt hirdeti most a szobornál kifeszített transzparens.

Sok ismerős, persze, kb. 6-800-ra saccolom a jelenlevőket. Fiatalok a rendezők, akik először (és a végén) szólnak, bemutatkozni elfelejtenek, feltehetően a megmozdulást szervező, számomra eddig ismeretlen Antifa - Új Spartacus Liga képviselői. Azok beszélnek, akik a "Meghívóban" (lásd lejjebb) fel vannak tüntetve, s persze a legjobbakat most is TGM mondta. Az egész egy bő félórát vett igénybe a langyos, ám szürke őszben. "Meg fogjuk védeni Károlyi Mihály szobrát", üzente - nem is a Jobbiknak, hanem a szobor eltávolítását már hónapokkal ezelőtt megígérő - Kövér Lászlónak az ismeretlen fiatalember, de én ezt most túlzott optimizmusnak tartom. Egyelőre az a helyzet, hogy a Károlyi - a demokrácia, a köztársaság és a történelmi igazság - mellett demonstrálók, mint értesültem róla, egymás torkát harapdálják egy, a történelemből sajnos nagyon ismerős baloldali szektaharc keretében, amelyben persze ott kavar Gyurcsány meg az MSZP is. (Ők nem most voltak, majd csütörtökön tüntetnek a Demokratikus Koalícióval.) Részletek pl. Andrassew Ivánnál.

És abban igaza van Pocakosnak (lásd itt), nem a szoborról, még csak nem is (elsősorban) az antiszemitizmusról van szó, hanem arról, hogy parlamenti képviselők meggyalázták a köztársaságot, s ez ellen a Magyar Köztársaság jelenleg hivatalban lévő egyetlen vezetője se emelte fel a szavát.

Hit, illúziók nélkül. Nincsenek illúzióim, de hit nélkül valóban nem lehet élni. Ezért mentem ki a 20. század egyik legtisztességesebb (bár rossz, sikertelen) politikusának szobrához.

*

Tiltakozó demonstráció Károlyi Mihály szobrának meggyalázása miatt

M E G H Í V Ó

„HIT, ILLÚZIÓK NÉLKÜL” – tiltakozó demonstráció
Károlyi Mihály szobrának meggyalázása miatt
Időpont: 2010. november 21-én (vasárnap) 15.00 órakor
Helyszín: Budapest V. kerület, Kossuth tér – Károlyi Mihály szobra

2010. november 16-án országgyűlési képviselői igazolvánnyal hadonászó huligánok meggyalázták Magyarország első köztársasági elnökének szobrát. Ezen barbár cselekedetet minden jóérzésű demokrata honfitársunk elutasítja.
Demonstrációra hívjuk mindazokat, akik méltósággal és tisztelettel kívánnak emlékezni Károlyi Mihályra és felháborítónak tartják a nyíltan történelemhamisító és antiszemita szoborgyalázást.
Találkozzunk, mutassuk meg az uszítást, a gyűlöletet elutasító magyarok közösségének erejét!
Beszédet mond
dr. Feldmájer Péter, a MAZSIHISZ elnöke
Márton László, író
Tamás Gáspár Miklós, filozófus
Várjuk minden jóérzésű honfitársunkat!
Főszervező:
Antifa Új Spartacus Liga
(Háttér pl. itt.)
Szerző: rás  2010.11.20. 15:23 41 komment

Címkék: antifasizmus károlyi

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr304929275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_115131 2010.11.20. 18:46:17

"Az esemény pártok felett áll, a szervezők ezért azt kérik, senki ne használjon politikai szimbólumokat." - végre!

thomas 2010.11.21. 00:10:56

Ott leszek

thomas 2010.11.21. 20:30:14

Szégyellem, hogy nem voltam ott. (És nem mentség, hogy nagyon vacak állapotban vagyok.)

Pocakos 2010.11.21. 22:08:28

rás: köszi az említést, és külön a látogatást! (mármint nálam) - és az észrevételt! Különben, azt hiszem ez bejött, mondhatni a papirforma, ahogy azt megjósoltam, sejteni lehetett: http://index.hu/belfold/2010/11/21/ellenallasra_hivtak_a_karolyi-szobor_vedoi/ Mégis, valahogy nem tetszik a cikk stilusa: mi akar lenni? Jópofi? Cikizős? vagy ezt hivják manapság: "bulvár"-nak?

Ismeretlen_46946 2010.11.21. 22:26:36

Thomas: jobbulást kívánok! Pocakos: ez a tipikus, "objektívat", "el nem kötelezettet" játszó index-stílus. A nyilván ifjú cikkírónak fogalma sincs történelemről, elvekről, értékekről.

felháborodott 2010.11.21. 22:59:46

Fel vagyok háborodva. Ez tényleg gyalázat amit műveltek! Kipát tenni egy szoborra! Ez szörnyű! Már a szobrokból is zsidót csinálnak? Gyalázat. Károlyi, ha ma élne, fel lenne háborodva a kipa miatt! A fejére! Kipát! Gyalázat!

felháborodott 2010.11.21. 23:01:26

Rás, az objektív szót kerested.

felháborodott 2010.11.21. 23:02:33

Bocs, Pocakos kereste. rás minek keresné? Nem ismeri.

Ismeretlen_46946 2010.11.22. 08:20:10

felháborodott: hogy te mekkora fasz vagy!

Ismeretlen_10155 2010.11.22. 11:33:24

a szélsőjobb provokátor trollok közül csak egy talált meg?! föl vagyok háborodva; mi ez a lazaság?! nyugi, lesz több is, de szarunk a szájukba. sajnos vagy szemetek vagy buták és/vagy kellően félre vannak vezetve ahhoz, hogy fölfogják a saját politikai szerepüket, ami ellen minden tisztességes embernek ki kellene állnia. a semlegesség látszata ebben a helyzetben gyávaság.

anna 2010.11.22. 12:04:38

a kipával tényleg nincs semmi baj. láttam ott két nagypapát is fiúunokájával, a kisfiúk fején kipa.

Ismeretlen_46946 2010.11.22. 14:13:33

Anna: melyik tüntetésen? :))

Ismeretlen_10155 2010.11.22. 15:47:01

@Anna: naiv vagy. az, hogy Károlyi szobrára kipát tettek a jobbikosok arra szolgált, hogy számukra teljessé tegye az ellenségképet.

Andris 2010.11.22. 15:47:03

Egyébként Pocakos írásával egyetértek. Hozzátenném, hogy a felhívás szövegében a "meggyalázás" szó szerepel, ami nem a legszerencsésebb...

Ismeretlen_10155 2010.11.22. 15:48:58

@Andris: miért, mi volna a helyes kifejezés szerinted?

Andris 2010.11.22. 17:20:53

Nem tudom. Talán nem is a szó jelentésével van a gond. Az a baj, hogy tényleg valami ilyesmi történt az elkövetők szándéka szerint, csak azért nem tartom jónak a kifejezést, mert egy kipával meg egy trianonos tábla önmagában nem gyaláz meg senkit/semmit. A szándék valóban gyalázatos és aljas volt.

thomas 2010.11.22. 17:38:08

Andris: a Köztársaságot gyalázták meg. A hazámat.

anna 2010.11.22. 17:38:14

rás: hát nem a jobbikoson, azt még dániel péter sem merné... drc: tudom én, miért csinálták. ennél nagyobb sértés nem jutott eszükbe.

BB 2010.11.22. 18:17:02

Úgy csináltok, mintha valami teljesen új, sohasem látott dolgok történnének. Mintha nem emlékeznétek a Fidesz összesimulására Csurkáékkal, Orbán kerítésbontására a Parlamentnél, Bayer Zsolt cimborájuk zaftos zsidózásaira. Mit gondoltatok, mégis, hova fog ez vezetni? Az előzmények után miért meglepő bármi? Nem az volt eddig is az üzenet, hogy tessék csak, nyugodtan, nem nézünk oda? És nem feltűnő, hogy milyen kapóra jött ez a nyakkendős zsidózás, mert addig sem az Alkotmány és a gazdaság szétzilálásáról beszélnek (-tek)? Térjetek már észhez.

Ismeretlen_46946 2010.11.22. 18:42:24

Andris: érdekes kérdés, hogy vajon gyalázkodás-e, ha valakit zsidónak neveznek/minősítenek. A dolog a szituáción és a hangsúlyon múlik. A Károlyi nyakába akasztott Trianon-tábla csak történelmi hazugság. BB: Persze. Nem új dolgok történnek, nincs semmi új az antiszemitizmusban, a történelemhamisításban, a szobordöntögetésben, a mainstream és a szélsőséges jobboldal összjátékában sem.

Szó-szóró 2010.11.22. 20:03:13

rás: a kipa témához lazán kapcsolódik ez a dal: http://www.youtube.com/watch?v=H6LVI1gDswg

Pocakos 2010.11.22. 20:24:31

Szó-szóró: nálam ezt irja ki a YouTube: Dieses Video enthält Content von UMG. Es ist in deinem Land nicht verfügbar.

Ismeretlen_46946 2010.11.22. 22:39:38

Szó-szóró: :)) Pocakos: a Spencer Davis Group "Keep on Running" c. dalának 1966-os felvétele. 1967-ben kinn voltam a Kisstadionban, amikor itt jártak. Az utókor által némileg felfújt - szinte forradalommá stilizált - "kísérő" eseményen a lovasrendőrök jól megvertek néhány fiatalt, akik nagy lelkesültségükben kukákat borogattak és gyújtottak fel a Dózsa György úton. Engem nem bántottak, mert én már akkor is jófiú voltam.

Ismeretlen_115131 2010.11.22. 22:58:48

Nem az objektív szó a nyerő arra a cikkre, hanem a közöny. Azokra pedig, akik szobrokon élik ki a mindennel szembeni gyűlöletüket - a deviancia jellemző. Mivel "politikus" sokkról van szó, hát nevezzük politikai devianciának, ami jobban elterjedt kis hazánkban, mint az, amit eredendően jelent - ki-ki értelmezze ahogyan képes rá. Rás pontosan tudhatja mire is gondolok ( ha valaki deviáns viselkedésbe fog - annak oka van ugyanis.)

Szó-szóró 2010.11.23. 07:41:08

rás: Károlyiról írod, hogy tisztességes, rossz és sikertelen politikus volt. Szerintem egyszerre ez a három jelző nem teljesülhet - én ellentmondást látok. Ugyanakkor valóban gyenge politikus volt. felháborodott: nyilván az piszkálja a csőrödet, hogy megszűntek a vidéki gárda-vonulások, és nektek már csak a "hőbörgések egy szobornál" maradt. Pocakos: úgy keress rá a neten, hogy Spencer Davis - Fussunk kipában.

Andris 2010.11.23. 09:53:02

Azt hiszem, hogy ami történt, az értelmezhető fizikai síkon, és a szimbólumok szintjén is, emiatt fogalmazom meg nehezen, hogy mit gondolok, ráadásul sok zavaró elem van az egyenletben. Nem szeretném agyonismételni, amit rás és Pocakos korrektül összeszedett, ezért csak röviden. (Nekem eszembe jutott erről az egészről Göncz Árpád arca, testtartása, amikor egy hasonló csürhe kifütyülte.) Fizikai síkon: a jobbik történelmet hamisít/hazudik illetve ostobaságot tesz/állít azzal, hogy 1. Károlyit zsidónak állítja be, 2. őt okolja Trianonért, 3. teszik mindezt a Horthy bevonulás évfordulóján, amit egyébként a román megszállás tett lehetővé, és Károlyinak nem volt köze hozzá. A jobbik így fizikai értelemben próbálta megsérteni Károlyi emlékét azzal, hogy szobrát kiegészítőkkel látta el.(Gondolom egy Kun Béla szobor prioritást élvezne, de az nem volt a közelben.) Próbálta, mert szerintem nem sikerült: egy ostobaság kinyilatkoztatása nem sértés, ha valaki azt állítja egy halott politikusról( vagy egy élőről), hogy zsidó, vagy ő a hibás valamiért, az önmagában nem sért meg senkit. (egyébként Pocakosnak igaza van abban, hogy kár volt Feldmájer Péternek és a Mazsihisznek ebbe belefolyni, és "zsidó ügyként" kezelni, mert ami történt, az bőven túlmutat ezen, a felületes olvasó/ hallgató nem fogja érteni, hogy itt az ő bőréről van szó. Egyszerűen rossz irányba viszi az értelmezést.) A jobbik sikerrel erősítette meg az esetleges kételkedőkben, hogy ők bizony antiszemiták. Utoljára talán Morvai engedett meg magának ilyesmit a választások előtt 10 hónappal, amikor az emlékezetes nyílt levelében zsidózott egy jót, azóta ezt a vonalat nem nyomták. A szimbólumok síkján valóban megsértették a köztársaságot, a köztársaság eszméjét, az ehhez kapcsolódó értékrendet, a demokratikus alapelveket, és mindazokat, akik ezekben az elvekben és értékekben hisznek. Mindent elárul a jobbikos képviselőkről, ahogy egy törékeny öregember szobrával keménykednek.

Ismeretlen_46946 2010.11.23. 10:29:58

Andris: köszönet a kiegészítő összefoglalóért.

thomas 2010.11.23. 16:01:42

Andris! Szép volt, rással értek egyet, kösz.

Pocakos 2010.11.24. 00:22:41

Szó-szóró: köszi. rás: hogyne, én is jól emlékszem. ;-) Különben az első nyugati banda a Stovepipe volt, méghozzá a Sportcsarnokban. Ott láttam először élőben(!) 12 húros gitárt! ;-) De előbb, 1965. június 9-én Louis Armstrong (Sachmo) a Népstadionban!

egy nagyi 2010.11.24. 11:47:05

Andris: magximálisan egyetértek " szimbólumok síkján valóban megsértették a köztársaságot, a köztársaság eszméjét, az ehhez kapcsolódó értékrendet, a demokratikus alapelveket, és mindazokat, akik ezekben az elvekben és értékekben hisznek." Új kormányunk úgymond nem antiszemita, de nem is demokrata.

BB 2010.11.24. 12:03:47

Nagyi: ez szép volt :) Viszont nem tudom, van-e különbség erkölcsi (vagy bármilyen) szempontból aközött, hogy valaki deklaráltan antiszemita vagy "csak" nem emel szót ellene. Ezt csinálták az előző regnálásukkor Csurkáékkal, a parlamenti támogatásért cserébe, elég viszolyogtató volt már akkor is.

egy nagyi 2010.11.24. 12:47:18

BB:így igaz egy kis gondolatfüzér.Amikor Auschwitzba ellátogattam a magyar pavilonban egy osztálynyi 17-18 éves fiatal volt ott.A pedagógus végigrohant velük a kiállításon mindennemű magyarázat nélkül.Ez az elmúlt húsz év eredménye.A pedagógus nincs képben, s ha képbe is van nem tudja jól artikulálni.Nem tartozik ide, de érdekes, unokám régi iskolájában be akarták, vagy már azóta be is vezették a rovásírás oktatását.Csak ennyi.

Szó-szóró 2010.11.24. 15:15:58

bb és nagyi: egy jobbikos hőbörgésből azt vezetitek le, hogy a kormány nem demokrata. Úgy tűnik, hogy bármi legyen is a téma, a végén mindig ez lesz a következtetésetek. bb: van-e különbség az antiszemita és a Csak nem emel szót ellene között? Van. Óriási. nagyi: nem értem, hogy a rovásírás milyen károkat okozhat egy gyerek fejlődésében.

BB 2010.11.24. 16:01:44

Szóró: nem mondtam, hogy nem demokrata, és azt sem, hogy sunyi, cinikus és gátlástalan. Az előbbit nem is gondolom róla.

Ismeretlen_46946 2010.11.24. 16:30:41

Volt egy jobbikos hőbörgés. Ez egy. És a kormányunk - ettől függetlenül - nem demokrata, viszont sunyi, cinikus és gátlástalan. Ez kettő. A Jobbik antiszemita, a kormány nem az, és még csak azt se mondhatom, hogy nem emel szót ellene - általában. Most nem emelt, mert akkor Károlyit is védte volna.

egy nagyi 2010.11.24. 16:34:09

Szó-szóró: nem ebből a hőbörgésből jött elő belőlem ez a gondolat, csak amiket tesznek az vezetett rá. Az a kormány, amelyik korábban cicázott a szél- sőséggel ma már hiába próbálja eljátszani a nagy megértőt. Úgy vélem, hogy a leköszönő kormány soraiban is vannak antiszemiták, csak lapulnak. A rovásírás legyen szakkör tárgya ,és ne kötele- ző óra.

Szó-szóró 2010.11.24. 17:05:28

Kicsit úgy tűnik, hogy most mindenkivel vitában állok: rás: ez egy demokratikusan megválasztott kormány. Tény, hogy erőből hozza meg a törvényeket, de nem sunyi módon, hanem nyíltan. Nem egyeztet, bár én is zavarban lennék, ha ebből a tehetségtelen emeszpéből kellene választanom valakit, akivel egyeztethetek. Lehet mondani, hogy cinikus, de az előző bagázs cinikusabb volt. nagyi: szóval ez a kormány korábban már elrúgta a pöttyöst, és ez most már így is marad az örökkévalóságig. Ezt elhiszem, de azt nem, hogy van olyan iskola, ahol a tollbamondást kötelezően ékírással kell leírni. Akkor például hogy tesznek különbséget a j és a ly között?

Ismeretlen_46946 2010.11.24. 17:13:50

Szó-szóró: nem értünk egyet. Van ez így.

BB 2010.11.24. 17:29:31

Szóró, csúsztatsz. Tízmillió emberből (plusz idegenszívű multik) miért is kéne csak az mszp-sekkel egyeztetnie a fidesznek? Bankokkal, hiperekkel, távközlési cégekkel semmilyen egyeztetés nem volt, de ugyanígy nem civil szervezetekkel, szakszervezetekkel, gazdasági szakértőkkel. Ld. például: http://index.hu/gazdasag/penzbeszel/2010/11/24/jobban_szeretjuk_a_miniszterelnokot_mint_a_sajat_penzunket/ És az az érv, hogy a cinizmus elfogadható, mert az előző kormány is az volt, hát ez aztán... nem úgy volt Gyurcsány óta, hogy a Fidesz az más, jobb, tisztességesebb?

Szó-szóró 2010.11.24. 17:37:05

bb: igazad van, a tízmillió emberből bőven találhattak volna olyat, akivel egyeztetni kell. (A bankok, hiperek és távközlési cégek elég gyalázatosan viselkedtek az elmúlt években, őket én nem nagyon védeném.) A cinizmussal kapcsolatban is igazad van.

egy nagyi 2010.11.24. 20:46:15

Szó-szóró: a pontosság kedvéért az "unokám régi iskolájában" történt a tollbamondás oktatása mellett.Nem kell elhinni,de tény. Többek között az ilyen szellemiségű iskolát nem tudta a család tolerálni, ezért vitték el másikba.A húsz év pártharcai a pedagógusok szemléletén is erősen lecsapódtak. Pontos címet nem szeretném megadni.
süti beállítások módosítása