"Már csak egy-két hét, és véget ér egy korszak, megszűnik egy állam, amelyet úgy hívtak, Magyar Köztársaság. Vele együtt eltűnik mindaz, amiről azt képzelted, életed szilárd keretrendszere, hiszen törvények garantálják, független intézmények őrködnek felette…

A társadalom megfegyelmezéséhez szükséges eszközöket a kormányzat megteremtette. Ne legyen kétséged: ha szükségesnek látják, bevetik őket! Ezen a karácsonyon alaptörvényileg acélkerítést kapsz ajándékba mai uraidtól, amely megszabja életed kereteit. Ne legyen illúziód, ők évtizedekre rendezkednek be. Ha lesz is hiba a rendszerükben, azt majd kiigazítják. Ami hatalom van ebben az országban, azt maguknak akarják.

Ezért kell a tereket, utcákat átnevezni, a szobrokat ledönteni. Ez egy rablóbanda, amely elődei hibái és bűnei miatt kétharmados parlamenti többséget kapott, azonban gúnyt űz ebből a ritka felhatalmazásból. Önös érdekeit iktatja törvénybe, csak a saját jelképeit tűri el.

Kedves Magyarország! 2012. január elsejétől egypárti alaptörvény váltja fel köztársasági alkotmányodat, melynek bevezetése és a hozzáigazított sarkalatos törvények biztosítják egy végletesen megosztó, szegényellenes, Európából kifelé sodródó hatalom évtizedekre szóló uralmát…

Kedves Magyarország! Ezt a levelet azért írtuk Neked, hogy elmondjuk: mi döntöttünk. Ennek véget kell vetni! Felismertük: ezt a rablóbandát el kell kergetni, és helyre kell állítani a jogállamot, a demokráciát, és ami a legfontosabb – hisz e nélkül mindez megvalósíthatatlan – a társadalmi szolidaritást. Törődnünk kell egymással, magyarokkal! Most nem az a lényeg, ki jobboldali, ki baloldali, ki szabadelvű, ki konzervatív, hanem az, hogy a rendszer, ami létrejött, ártalmas és megvetésre méltó. Úgy érezzük, hazafias kötelességünk minden erőnkkel küzdeni ellene…

Ezért felszólítunk minden demokratikus erőt, csoportot, demokratikusan gondolkodó jobb- vagy baloldali magyar embert, a demokratikus pártokat, civil szervezeteket, szakszervezeteket, hogy együtt oldjuk meg az ország problémáit. Ez az ország sokkal többet érdemel annál, mint hogy korrupcióval, tehetetlenséggel, hatalmi arroganciával, mesterségesen szított gyűlölettel terhelt és elpocsékolt bő két évtized után új játszmák kezdődjenek vagy a régi játszmák folytatódjanak. Végképp nem tűrhetjük, hogy bármiféle kétharmad évtizedekre megvesse a lábát, és elmozdíthatatlanná tegye diktatúráját. A mozgalom, a tömegek erejével akarjuk megteremteni – sőt, ha kell, akár nyomásgyakorlással kikényszeríteni – azt a politikai egységet, amely helyreállítja a jogállamot, a demokráciát és a józanész uralmát!

Kedves Magyarország, itt vagyunk, készen állunk!

Szeretettel: A Magyar Szolidaritás Mozgalom"

A teljes szöveg

Tüntetések országszerte december 17-én, szombaton 12 órakor. Helyszínek: itt

 

 

Szerző: rás  2011.12.16. 10:56 49 komment

Címkék: szolidaritás

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr114929528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BB 2011.12.16. 11:02:32

Villámcsődület? Ez a flashmob magyarul!?...

Andris 2011.12.16. 13:15:28

A harmadik bekezdésnél kezdtem gyanakodni, úgyhogy visszagörgettem és kerestem az idézőjelet, hogy ezt te nem írhattad. :)

Ismeretlen_46946 2011.12.16. 18:02:11

@Andris: szerinted én nem értek egyet azzal, hogy "az elődök hibáinak és bűneinek" köszönhetjük ezt a bandát?

Ismeretlen_54478 2011.12.16. 21:09:05

Tetszik a mottód: József Attila: Eszmélet. Itt nem szeretik a gondolkodókat...

Ismeretlen_46946 2011.12.16. 21:12:25

@flaccus: Nekem is tetszik. És itt - ezen a blogon - szeretik a gondolkodókat. :)

egy nagyi 2011.12.16. 23:52:59

Reménykedem.Aláírtam a petíciót.

Ismeretlen_57265 2011.12.17. 07:44:34

Vörösmarty Mihály Szózat 9. versszak

Ismeretlen_46946 2011.12.17. 09:33:06

@jel: igen, muszáj, mert a 10-ikre, a nagyszerű halálra nincs esély.

Szó-szóró 2011.12.17. 12:41:11

Ha nagyon sikeres lesz ez a mozgalom, akkor felveheti a párt nevet is, és akkor már úgy hívhatják őket: Magyar Szolidaritás Mozgalom és Párt. Csak ekkor már nem lesz célszerű rövidítést használni. Érdekes egy mozgalom ez. Azon kívül, hogy törődjünk egymással, magyarok, és hogy hazafias kötelességünk harcolni a 2/3-os rablóbanda ellen, nem nagyon látni, hogy a hatalom megszerzésén kívül mit akarnak és hogy kik is lennének a mozgalom mögött. (Kónya Pétertől eltekinthetünk.)

egy nagyi 2011.12.17. 13:15:51

Szó-szóró:még érhet téged meglepetés.Nem véletlen Kónya Péter.Ha tovább tudod gondolni, akkor jó.Nem akarok többet mondani.

Szó-szóró 2011.12.17. 15:09:33

nagyi: imádom a titokzatosságodat :) Sejtem, hogy erőt érzel KáPé mögött, de most én sem szeretnék többet mondani ...

Ismeretlen_10155 2011.12.17. 15:30:02

... csak annyit még, hogy vannak, akik elküldték már neki a fidesz-jobbik -kádéempés selyemzsinórt. ;-) de amúgy semmi csak titokzatoskodás, csak a színtiszta tények. hisz Szó-szóró (rövidítsük Sz-sz-nek?) csak efféléket értékel mindig, szenvedély és főleg politikamentesen. =))

Szó-szóró 2011.12.17. 18:19:24

Kedves drc, tévedsz, imádom a szenvedélyeket, de ez a Kónya Péter (jobb lenne KóPé-nak rövidíteni) féle ügy vihar a biliben. Ez a kikeresztelkedett rendőr elmérte a képességeit, nagy lesz neki az a kabát, amire vágyik. Látom én, hogy szeretnéd a fideszeseket betolni a szélsőjobb sarokba. Most is "fidesz-jobbik-kádéempés" nylonzsinórról írsz, de azért ez az összemosó megközelítés elég messze van -és most tőled idézek- a "színtiszta tényektől".

Ismeretlen_121361 2011.12.17. 20:14:45

Szó-szóró! Miről-kiről beszélsz? Ki keresztelkedett és ki volt rendőr? Képben vagy te egyáltalán vagy csak szeretsz úgy tenni?

Pocakos 2011.12.17. 21:37:46

Nem szimpi. Fenntartásaim vannak, minden ilyen bombasztikus (és „trágár”) szöveggel szemben, amely az 1948-as időkre emlékeztet. (a hamis antifasziszta összefogásra). Ez engem nem lelkesít, ez (a stílus) elszomorít, és „távol tart”. Andrishoz hasonlóan, tényleg az elejét olvasva (az idézőjelet nem véve figyelemben) azt hittem rás „meghibbant”, vagy megheckelték, mert ez nem az ő stílusa. (banda, rablóbanda). Aztán a kép- és fogalomzavar: „…Ez egy rablóbanda, amely elődei hibái és bűnei miatt kétharmados parlamenti többséget kapott,…..” - kik az elődei? Vagy „…..melynek bevezetése és a hozzáigazított sarkalatos törvények biztosítják egy végletesen megosztó, szegényellenes,…..” - a szegényellenes számomra pozitív! Aztán megnéztem a mozgalom honlapját (http://szolidaritas.org/rolunk/), ahol magukról bemutatkozásként, ill. helyett Walesa-ról hablatyolnak. Ismerem ezt a lengyel mozgalmat, és annak vezetőjét, aki a pápa nélkül nagyon hamar elbukott volna. Vajon a „jogutód” magyar szervezők mögött valójában ki áll? Vagy a hazai „követői” nem ismerik a Walesa story-t? Főleg a 89 utánit.? Amikor államelnök lett ez a vicc járta: Walesa a feleségével elmegy az Operába egy balettelőadásra. Hazafelé azt mondja Danuta: - Leszek, Téged tényleg nagyon szeret ez a nép. - Miből gondolod? - Abból, hogy ahogy elaludtál, a színpadon a szereplők rögtön lábujjhegyen kezdtek el járni.

Ismeretlen_121361 2011.12.17. 21:49:48

Pocakos, halkan jegyzem meg, hogy más a szegényellenes és más a szegénységellenes jelentése.

Ismeretlen_46946 2011.12.17. 22:13:06

@Pocakos: sokféle Walesa-story van, attól függően, hogy ki, honnan és mikor meséli. Persze: a lengyel pápa nélkül nem lett volna Szolidaritás, és nagyon más volt az 1980-81-es Walesa-szerep mint a munkásvezéren túlnőtt államfői szerep. Egyébként pedig: nekem "szimpi" - nyilván azért tettem fel. Az elődök - akiknek a bűneiről szó van - az előző kormányok; Gyurcsánynak elévülhetetlen érdemei vannak, hogy ez a rablóbanda - igen, rablóbanda - van most hatalmon Magyarországon. És csatlakozom Solya megjegyzéséhez is.

Szó-szóró 2011.12.18. 10:44:49

Pocakos: én is néztem a honlapjukat, és nekem is pontosan az volt a bajom velük, mint neked. Egy teljesen zavaros szöveg mögé elbújt társaság, igazi céljaik -azon kívül, hogy nyilván boldogan megszereznék a hatalmat- nem látszanak. rás: értem én, hogy szinte mindegy, hogy milyen erő jelenik meg a jelenlegi ".... banda" ellenében, az neked szimpi lesz. Ez a konfúz társaság nem fogja elérni az általad várt változásokat. Elképzelem, ahogy mennek az utcán és azt kiabálják, hogy Walesa, Walesa! Na kérem, lesz ott tömegbázis :)

Ismeretlen_46946 2011.12.18. 11:10:23

@Szó-szóró: egyáltalán nem mindegy; jelenleg egyetlen tényleges erő áll a fideszes gazemberekkel szemben: a Jobbik. Sejtheted, hogy nekem ők nem "szimpik". Ami pedig a konfúziót illeti, a világ is az ős káoszból teremtődött, s remélem, idővel ez a konfúzió harmóniát teremtő sokszólamúsággá válik. Nem ma és nem holnap.

Pocakos 2011.12.18. 13:15:36

#16: én is csak halkan jegyzem meg, hogy vannak dolgok, amik nem egyértelműek. Hogy példádnál maradjunk: 1. zsidóellenes vs. zsidóságellenes 2. gazdagellenes vs. gazdagságellenes és egy cím: http://www.gepnarancs.hu/tag/magyar-szegenyellenes-halozat/

Szó-szóró 2011.12.18. 13:29:39

rás: igen, a jobbik nekem sem szimpatikus (tekintsünk el attól, hogy néha drc belerejti a fidesz-kdnp szókapcsolatba). A káoszról is azonos a véleményünk, csakhogy én a káoszt nem szeretem. Ahogy mi ezt a Nyírségben szoktuk mondani: Mindenütt jó, de legjobb a béke :)

Ismeretlen_121361 2011.12.18. 15:11:33

Pocakos vagy egyszerűbben @20: Vedd úgy, hogy nem írtam semmit. Hallgatnom kellett volna a barátomra.

Pocakos 2011.12.18. 15:49:20

Solya: úgy veszem! Igen, a hallgatás bölcs dolog. ;-) rás, írod: „…..Gyurcsánynak elévülhetetlen érdemei vannak, hogy ez a rablóbanda - igen, rablóbanda - van most hatalmon Magyarországon….” Hozzátenném: Meg azoknak, akik lebeszélték a népet, a baloldali szavazókat, hogy elmenjenek szavazni! Pl. Gazsi, a nagy antikapitalista. Érdekes volt visszaolvasnom tavaly január 11.-i bejegyzésedet: http://tinyurl.com/79orws9 amiben Gazsi írásából idézgetsz. Különösen ez a rész fogott meg: …….. Kire szavazzunk? Mivel a „nemzeti jobboldal” és a fasisztoid Jobbik nem jön számításba, dönteni kell abban, hogy megint egyszer megkíséreljük-e a „kisebbik rossz” politikáját vagy sem. Szavazhatunk-e az MSZP-re?... …….. Ennyit közölsz olvasóiddal. Pedig Gazsi a következő mondatában megadja a választ(!): .....*Azt hiszen, hogy nem.*..... Majd így folytatja: ".....Ez nem tisztán elvi kérdés…….” Szóval, a mostani mo.-i hatalom létrejöttében kivették rendesen részüket a hazai baloldali megmondó emberek is!

Ismeretlen_46946 2011.12.18. 19:47:13

@Pocakos: Én sem szavaztam - pontosabban a távolmaradásommal nemmel szavaztam a rendszerre. Lásd: http://tinyurl.com/d928nsl Ebben a bejegyzésben megjósoltam, hogy szörnyű évtized következik, de reményemet fejeztem ki, hogy ezek szakszerűbben fognak kormányozni, mint azok. Ebben tévedtem. A közvélemény-kutatások alapján jelenleg parlamentbe jutásra esélyes pártok közül ma se tudnék választani,ezért jó eséllyel ma se mennék el szavazni. Viszont minden alkalmat megragadok, hogy uszítsak Orbán és bandája ellen. Az élet bonyolult.

Andris 2011.12.18. 21:52:35

Szó-szóró: "igazi céljaik -azon kívül, hogy nyilván boldogan megszereznék a hatalmat- nem látszanak." Az lehet, de minden politikai erőnek ez a célja, ezen nem kell meglepődni. rás: talán tévedek, de a 2/3-os többség a csekély részvétel, illetve jól mozgósított fideszes szavazótábor miatt jött létre.

Pocakos 2011.12.18. 22:02:43

rás, írod: „…..Én sem szavaztam - pontosabban a távolmaradásommal nemmel szavaztam……” és „…..megjósoltam, hogy szörnyű évtized következik, de reményemet fejeztem ki, hogy ezek szakszerűbben fognak kormányozni, mint azok.….” Erre mondták a szovjetmintájú egypártrendszerben, hogy „opportunista”. De mondhatom azt is, nem vagy (igazi, elvhű) baloldali. A nyugati világban (pl.) egy szocdem akkor is a pártjára szavaz, ha azzal nincs megelégedve, és tudja, hogy vesztésre állnak. Ugyanez vonatkozik értelemszerűen egy jobboldalira is. A nyugati világban a szavazók kis hányada „swinging voter”, akik időnként befolyásol(hat)ják a végeredményt. Számomra a tragédia az, hogy még ma sem látják be (eszerint Te sem!), hogy szarrá ment a baloldal. 2010-ben az MSZP-re szavazók száma alig volt több, mint a szélsőjobboldalé! Azóta sem foglalkoznak ezzel a lesújtó eredménnyel, és megdöbbentő ténnyel a „baloldalon”. Csak azt szajkózzák, hogy a szélsőjobb előretört, és mindenért Orbán a felelős. Ez pedig semmiben sem különbözik a „másik” oldal szavalókórusától, akik szerint meg mindenért Gyurcsány a felelős. Az MSZP máig nem értékelte ki a választási fiaskó okait, azok orvoslására pedig kísérletet sem tett. Te is, most, hogy (be)látod, hogy „tévedtél”, hirtelen szolidáris vagy (azokkal, akiktől távolmaradtál?). De most sem a megújulás, a talpra állás hajt, hanem, hogy "minden alkalmat megragadj Orbán és bandája elleni uszításra"......

Ismeretlen_46946 2011.12.18. 22:27:54

@Pocakos: azt hiszem, egy szót sem értettél abból, amit most, illetve tavaly márciusban (meg előtte és azóta) írtam.

Ismeretlen_46946 2011.12.18. 22:32:47

@Andris: a 2/3-os parlamenti - parlamenti! - többség a választási rendszer miatt jött létre, amely pluszban jutalmazza a (kb. 50 %-os) győztest. A Fidesz 52%-a is elsöprő többséget jelentett, s ez nem egyszerűen a kampány, a jobb mozgósítás eredménye; a csekély részvételben ott volt a tömeges kiábrándulás az MSZP-kormányokból, illetve magából a rendszerből.

egy nagyi 2011.12.19. 01:31:30

Engem a jövő izgat.Pontosan a kétharmad megvalósulása ellenében az LMP-re szavaztam, amit nem bántam meg. A GY.F.által jegyzett mostani párt már 5%-on áll.Lehet ő szítokszó ,de a szart a májtól ő választotta el az ösződi beszédében.Ne hogy már az MSZP soraiban ülök füleinek muzsika lett volna. Csak bumerángként ütött rá vissza. A R.P.Szolidarítás Pártban van potenciális lehetőség, 56-ban az értelmiség indította el a forradalmat, lesz itt még forradalom,de nem fülke,hanem véresen komoly.

Szó-szóró 2011.12.19. 16:19:53

nagyi: amikor GYF szétválasztotta az emeszpét és a demokratikus koala mackót, akkor melyik volt a szar, és melyik volt a máj?

Ismeretlen_10155 2011.12.19. 16:50:16

kedves Szó-szóró! örömmel látom, hogy te még látsz szignifikáns különbséget színleg, retorikában demokrata és színleg sem (értsd: a retorikában sem) demokrata pártok között! már azt hittem oly' ronda vakságban szenvedsz, mint a kedves vezető(d) és udvaroncai, akik szerint a jobbik és a maszop egy és ugyanaz, és csupán a sehal-sehús langyibangyi lmp az echte demokratikus ellenzék, ami viszont abból a szempontból, hogy a gaz szocialisták (és a tetves-büdös, ráadásul korrupt liberálisok) anno még a Horn Gyula-i négyötödös parlament idején sem voltak ennyire veszettek, mint Orbán hadai mostanság, bizony elég ocsmány és hazug egy csúsztatás, amit feltételezem, csak a heveny nacionalista szellemi kútfertőzésben már egyébként is erősen szenvedő, s a posványivástól jól megedződött nemzettársaink képesek egy az egyben, mindenféle gyomorbaj és okádásra ingerlő -kavarodás nélkül befogadni. ehhez ugyanis ugyanúgy a vezér és udvartartása bandzsa ideológiai szemüvegének van köze, ami szolgája és nem kormányosa lett annak a hatalom- és uralomvágynak, ami sajnos az eddigi balanszból kibillenve szarosvödörként zúdul a nyakunkba, mióta csak az isteni alcsúti Maradona a főnök megint...

Szó-szóró 2011.12.19. 17:15:49

drc, fantasztikusan írsz. Első olvasásra kicsit zavarosnak tűnhet, de ez ne tévesszen meg senkit. Részleteiben is és összességében is nagyon élvezetes. Külön köszönöm a dicséretet -mert ugyebár én látok szignifikáns különbségeket pártok között. Én nem tudom, hogy melyik az a lökött fideszes, aki a maszop és a jobbik közé egyenlőségjelet tesz. Biztos van ilyen is, miért is vitatnám. Végül az utolsó bekezdésedhez egy Nyírségi mondás: jobb ha a szarosvödröt (bár mi a vödröt vedérnek mondjuk) nem emeled a fejed föl, mert könnyen a nyakadba zúdul.

Szó-szóró 2011.12.19. 17:16:51

(utolsó sort javítom: fejed fölé)

Ismeretlen_10155 2011.12.19. 17:38:15

köszönöm elismerő szavaidat és szeretnélek emlékeztetni arra, hogy Viktor király önmaga cca. júliusban volt kedves szélsőséges pártként azonosítani az MSZP-t, míg demokrataként a Jobbikot és az LMP-t, akik a Fidesz-KDNP-től jobbra illetve balra állnak, egyszersmind megállapítván a nemzeti együtthülyülés rendszerének politikai centrális erőterét. emellett csak két mondatelemzésbeli hibádra hívnám föl a figyelmedet, legközelebb légy figyelmesebb, ha körmondatokat olvasol! ad 1) nem azt írtam, hogy a pártok között, hanem azt, hogy az antidemokratikus pártok közt látsz még különbségeket. ez, abból a szempontból, hogy mint demokrata tekintek a rendszerre, számomra irreleváns. ad 2) a szarosvödröt nem én, illetve "mi", hanem ti, akik a Fidesz(-KDNP -- de oly' fölösleges ezt mindig odaírni) kétharmadára szavaztatok emeltétek magasan a fejünk fölé, Orbán nagyvezír és bandzsa udvaronca meg a fullajtárjaik pedig azóta is táncolnak rajt', következésképpen folyamatosan pocsog a nyakunkba a szar és szarlé felváltva. nem csak nektek, akiknek édes ez, de nekünk, nem-fideszeseknek is. sőt: egy ideje már nem csupán pocsog, de zúdul is rendesen!

Ismeretlen_46946 2011.12.19. 17:43:51

"pocsog" - de szép szó! :))

Szó-szóró 2011.12.19. 20:33:57

drc: az tényleg aranyos, hogy "nekünk" az édes, ahogy pocsog a nyakunkba a szar ... Abban tévedsz, hogy csak a fideszesek mentek el szavazni. Ez egy nagy közös akarat volt, amiben a ti szavazataitok számossága elenyészett. De a szavazás az közös volt. Az is nagyon szép, ahogyan te, mint egy demokrata -sőt: a demokrata- tekintesz a rendszerre. Megboldogult Kim Dzsong Il-ről van egy remek sorozat a neten, ahogyan tekint a dolgokra. (Na mondjuk ő nem volt demokrata.) Volt még egy nagyon szép, szarral kapcsolatos mondás a "szocializmus" (mert így hívtuk) végnapjaiban. Íme, hogy te is okosodj: Nem az a baj, hogy nyakig ér a szar, hanem az, hogy lögybölik.

egy nagyi 2011.12.19. 20:38:24

30. Szo-szóró:ha még nem tudtál rájönni, akkor az MSZP volt a szar. Ami pedig az O.kormányt illeti én köztársaságban szeretnék élni, nem szeretném a Magyar Nemzeti Galériát holmi őrült rezidenciájaként látni, szeretném az Éjjeli őrjárat című műsort 2012-ben is látni és szeretnék már végre önfeledt, mosolygós, egymásért felelősséget vállaló embereket látni mindenhol az országban. Nem önmaguknak is ellentmondó megnyílvánulású hatalmi elitet.Hókusz-pókuszokban megnyílvánuló hitre és hitoktatásra nincs szükségem. Még a nemzeti liberalizmussal kiegyeznék, de itt diktálni akarnak.

egy nagyi 2011.12.19. 21:03:26

És még egy, vannak az országban olyan kisemberek is ,akiknek van némi megtakarításuk, félnek az államcsődtől és hogy mi lesz a pénzükkel. Naponta többen kérdezik még a mi házunkban is.Tartogatják temetésre, gyógyszerre, későbbi megélhetésre azt a kis pénzt.

Szó-szóró 2011.12.20. 05:40:54

drc: szerintem te is szeretnéd megnézni ezt a sorozatot: kim jong il looking at things. Ezt beírod a keresőbe, és egy nagyon szép sorozatot találsz.

Ismeretlen_10155 2011.12.20. 18:23:56

@Szó-szóró aka. Sz-sz: láttam én már ezt a sorozatot, ám sajnos nem értem a mögötte lappangó célzást. most vagy az van, hogy túl kifinomult az én tahó munkásosztályból származó polgári ízlésemnek, vagy az, hogy nem érem föl ésszel a párhuzamot, amit villámkezeddel Zeusz gyanánt a levegőégbe rajzolni kívánsz, okulásunkra. kérlek, magyarázd el, ahogyan egy kétéves gyereknek magyaráznád a relativitáselméletet: lassan, érthetően és sok példával, hogy tanításod tükrébe sandítva magamra ismerhessek, legott. ez ugyanis, bármi lett volna a szándékod e parabolával, nem sikerült nekem.

Ismeretlen_46946 2011.12.20. 18:48:24

Ne sok példával! :)

Pocakos 2011.12.21. 08:20:59

nagyi (29): az én szememben Gy.F. csúfot űzött a szociáldemokráciából. A kádári utódpártból (MSZP) nem tudott (vagy nem engedték?) egy nyugati típusú szocdem pártot csinálni. Nem csoda, hiszen az utódpárt mögött sem volt megfelelő ideológiai (munkás) tömeg- és szakszervezeti bázis. (megmaradt egy kelet-német „die Linke” szinten). Gy.F. új pártja NEM szocdem(!), ráadásul nincs ideológiai elve, egyetlen (személyes) célja egy Orbán ellenes tömörülés, ahova egykori MDF és SZDSZ neveket, arcokat vett be. Amolyan Kupa féle Centrum Párt, mely megpróbálta összebarkácsolni a politikai közepet. (és ezzel GY.F. elárulta a klasszikus mo-i baloldalt!) „….56-ban az értelmiség indította el a forradalmat…” Tévedsz. A moszkvai erjedés indította el, ami a hazai (párt) vezetést is megérintette. A palackot vagy szelepet ők nyitották ki, ami aztán elemi erővel tört fel.

Szó-szóró 2011.12.21. 20:59:39

drc: megint szeretnél adni egy kis házi feladatot, de ez most sem megy. rás: nem értettem a "Ne sok példával" humortartalmát. Pocakos: szerintem helyes a gondolatmeneted. Az jegyezném meg, hogy a Kupa féle pártot szándékosan arra hozták létre, hogy leszakítson egy-két százalékot a fideszről. Ezt meg is tette, aztán ment is a süllyesztőbe. Azon lehet vitatkozni, hogy a Kupa féle párt mögött ki állt, de szerintem a baloldal. A pártalapítás időszakában Kupa bejárt felvenni egy "szakértői" fizetést ahhoz a céghez, ahol dolgoztam. (Ennek a cégnek elég karakteresen baloldali tulajdonosa volt.)

Pocakos 2011.12.22. 10:55:27

Szó-szóró (43): örülök, ha így gondolod. ;-) Viszont van még egy szélhámos ebben a hazában, aki azt terjeszti magáról, hogy ő „jobboldali”, pedig semmi köze hozzá, sohasem volt az! Sőt, egyetlenegy tette sem az! Minden egyes cselekedetéből kirí, hogy a Kádár-rendszer szülöttje, neveltje, aki jól megtanulta, hogy mi kell a népnek, mivel lehet etetni (hülyíteni). Remek érzékkel használja ki és fel a Kádártól eltanult kifejezést és ütőkártyát: a „nemzeti sajátosságot”, különös tekintettel a „mindenki minket bánt, pedig mi olyan jók és tehetségesek vagyunk”. Ezt a csóró szovjetnek el lehetett adni szabolcsi almáért, Globus konzervért és Ikarus buszokért cserébe. A gazdag és a minőségre oly igényes Nyugat azonban erre nem vevő! A kapitalizmus másként működik! No meg a demokrácia is !!! A kommunista gondolkodás tipikus példája OV észjárása, ami abszolút analóg a világban ismert változataival, miszerint „különutas” (nem ortodox!) módon próbál szembemenni a kapitalista fejlődésnek. Tudja, hogy a rendszer(é)t nem lehet kívülről megbuktatni. (lásd SZU, Kuba, Észak-Korea stb.) Bármivel is próbálkozik a Nyugat, akár szép szóval, akár gazdasági szankciókkal. Sőt, a nemzeti öntudatra építve könnyen elhiteti belföldön, hogy a „gazdasági nehézségek” (nyomor, éhínség, stb.) mind a „külföld” (és a kapitalisták) miatt van. Ennek következtében az ország – minden körülmények között – vezetése alatt (nagyon sokáig) fennmaradhat (lásd SZU, Kuba, Észak-Korea stb.). Csodálom, hogy az 1945 után születtek ezt nem látják, pedig ezt még az iskolában is tanították! Igaz, másképpen - talán épp úgy, mintahogy mostanában a kormány kezdi kommunikálni. Ezen viszont nem csodálkozom, mert csak ezt ismeri OV, meg a nép is! nagyi: bocs, az „erjedés”, akkori szakszóval „olvadás” volt. ;-)

Ismeretlen_10155 2011.12.23. 20:11:14

@Sz-sz: "drc: megint szeretnél adni egy kis házi feladatot, de ez most sem megy." tudod, kezdek úgy lenni veled, mint azokkal a tanítványaimmal, akik sajnos minden igyekezetem ellenére megbuknak. nem gond, csak ne csodálkozz, ha most is azt találom mondani, mint korábban: te kerülöd a válaszadást. talán csak nem félsz bevallani saját magadnak is a gondolataidat?

Szó-szóró 2011.12.23. 21:30:04

Pocakos: számomra OV észjárása és a kommunista gondolkodás mást jelent. A te leírásodból az derül ki, hogy aki nem a Nyugat által felkínált fejlődési utat választja, az esélytelen, van kommunista csökevény, vagy kubai, vagy bármi más. (Remélem nem értelmeztem félre a gondolatmenetedet.) Úgy gondolom, hogy OV nekiment a multiknak és a bankoknak, elég rendesen. Lehet vitatni, hogy mennyire sikeresen vagy diplomatikusan, de ez történt. Ez számomra még nem azt jelentette, hogy szembemegy az egyedül üdvözítő úttal, amit a Nyugat mutat nekünk. drc: nem félek :)

Ismeretlen_10155 2011.12.23. 22:43:55

@Sz-sz: hát vallj! vagy nyilvánosan nem vállalod?!

BB 2011.12.24. 00:37:41

Szóró, tévedsz. Viktor nem a multiknak és nem a bankoknak ment neki, hanem a piacgazdaságnak, a kiszámíthatóságnak, annak, amiért felvételünket kértük az EU-ba és amit ő vezetett fél évig. Én speciel máig nem értem, micsoda/kicsoda ellen folytatjuk a szabadságharcot, pontosan mi is az, ami káros nekünk az IMF-fel és az EU-val szemben. És ne gyere az elmúltnyócévvel, mert az már nagyon szánalmas duma. (Megjegyzem, külön szerencse ennek a blognak Szóró kitartó résztvétele - Johnnymoore disszidált vagy mi? -, nélküle nem lenne itt vita a jobboldallal, Pocakost leszámítva, de ő elég zavaros).

Pocakos 2011.12.24. 00:38:20

Szó-szóró írod, mondod: „…..aki nem a Nyugat által felkínált fejlődési utat választja, az esélytelen, van kommunista csökevény,……” majd „…..OV nekiment a multiknak és a bankoknak,….” Igazi párttitkári duma. Negyven éve nem hallottam. A Nyugat semmilyen fejlődési utat nem kínált fel. Amióta a világban megjelent a kizsákmányoló és a kizsákmányolt osztály (e kifejezés Marxtól és Engelstől származik) azóta folyik a harc az igazságosabb elosztásért. A „kizsákmányolókat”, manapság munkaadónak (vagy vállalkozónak) nevezik, akik érdekeit a jobboldal képviseli. Ők abban hisznek, hogy ha jobb feltételeket biztosítanak a vállalkozóknak, akkor a munkaadó beruházni fog, és nemcsak új munkahelyeket, de jobb munkakörülményeket is teremt, és így fog eljönni a Kánaán. A „kizsákmányoltakat” manapság munkavállalónak szokták nevezni, és érdekeiket a baloldal képviseli. Ők a szociális juttatásokban hisznek, hogy a bérből és fizetésből élők minél jobban éljenek. A két tábor (Nyugaton!) "váltógazdálkodást" folytat. Általában: a baloldali kormányok szeretnek költekezni, emelik a juttatásokat, a segélyeket, stb. Ettől idővel kiürül az államkassza, és akkor jönnek a jobboldaliak, akik gátat vetnek a költekezésnek, (visszafogják a juttatásokat, csökkentik a munkaadók terheit) és megtöltik az államkasszát. A „spórolós” éveket a nép egy idő múlva „megunja” (hiszen a juttatások nem nőnek), és ekkor ismét a baloldalt juttatja hatalomra. Ez az egész alapja (dióhéjban), ami a (nyugati) demokráciákban jól működik. Ezzel szakítottak a kommunisták, akik forradalmakban, erőszakos hatalomátvételben, diktatúrában gondolkoznak, és az államot (no meg a pártot) helyezik az egyén fölé. Lenin inkább hagyta a Volga-mentieket éhen halni, mintsem a „kapitalista” segélyt elfogadni! Lenin is neki ment, mitöbb elzavarta a bankokat és a multikat. Hasonló zajlott kishazánkban 1948-49-ben. Szóval, az önjelölt „jobboldali” OV kommunista elődeihez híven rontott a kapitalista rendszerre és államosít, központi hatalmat épít ki, mindezt azzal a fixa ideájával, hogy megszabadul az államadóságtól, amit legutóbb Ceausescu vitt sikerre (az ismert eredménnyel). OV nem a multiknak meg a bankoknak ment neki, hanem egyszerűen az egész EU-nak! Ráadásul hitszegő módon! A hazai tájékoztatás mélyen hallgat az igazi okról: Magyarország a belépéskor kötelezte magát, hogy (idővel) bevezeti az eurót. Ennek feltételeit nevezheted diktátumnak, de azokat teljesíteni kell! (ha már egyszer aláírtuk). Például a jegybank függetlensége (nem teheti be OV emberét népbiztosnak vagy komiszárnak – ahogy azt törvénybe iktatta). Emlékeztetőül: a belépési tárgyalásokat, alkudozásokat OV vezette! 2001 decemberében ő írta alá a feltételek teljesítését!
süti beállítások módosítása