Már szép a napom; most találtam a Facebookon. Isten áldja Mark Zuckerberget és Görög Ibolyát!

A fenti két rövid mondatot meg a dalt még reggel posztoltam, aztán el kellett mennem, de a dal tovább dolgozott a fejemben. Eszembe jutott, hogy én ezt  először Marlene Dietrichtől hallottam, talán a 70-es évek elején a Magyar Rádióban, persze németül.

Egyszerre került be a Rádió hangtárába és műsorába ezzel

Nem tudtam, hogy Bob Dylan dala, azt hiszem, akkor még semmit se hallottam Bob Dylantől - talán róla sem.

A protest song, a politikai dal műfajából az első név, ami beugrik nekem, az Pete Seeger és az alábbi felvétel, amelyet egy 1969-ben a Szovjetunióban vásárolt lemezen hallottam. Ugyanonnan van az első Joan Baez lemezem is, meg sok más bakelit és vynil.

 A műfaj magyar művelői közül azokból (a hatvanas) évekből csak a Gerilla együttest kedveltem.

És most egy kicsit bekattantam: órák óta Peter, Paul and Maryt, Bob Dylant, Marlene Dietrichet stb. hallgatok.

Szerző: rás  2016.09.18. 09:09 4 komment

Címkék: zene Facebook Bob Dylan Marlene Dietrich Gerilla Pete Seeger Peter Paul and Mary

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr611718191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péter Hajdu 2016.09.18. 20:19:42

Azért Dietrich az igazi.

rás · http://ras2.blog.hu 2016.09.18. 20:25:35

@Péter Hajdu: Azt hiszem, számomra is, de nagyon meghatott a Peter, Paul and Mary is (már csak a kinézetükkel is).

egy nagyi 2016.09.18. 20:48:55

rás:reggel meghallgattam a fiataloktól a dalt így én is jól indítottam a napom, majd folytatásként, miután elég sok vasalni valóm volt, föltettem azt a cd-t, amit Párizsban vettünk /6 lemez/, s 3-at három órán keresztül hallgattam./Edith Piaf,Gilbert Bécaud,Charles Azvanour, és így tovább/ Gyerek és Kamaszkorom idején a Mamám sokszor énekelte a magyar változatúakat. A ruhák közben ragyogóan kisimultak.

rás · http://ras2.blog.hu 2016.09.18. 21:01:54

@egy nagyi: Ó, azok a "fiatalok" ötvenvalahány éve voltak azok. :) De ezek szerint neked is jól telt a napod.
süti beállítások módosítása