Habent sua fata libelli (quemadmodum nos omnes).

Ma egy kedves ismerősöm 40. születésnapját ünnepeljük. Hosszas gondolkodás után azt találtam ki, hogy egy, a születése évében kiadott, Körkép 77 című elbeszélés-antológiát ajándékozok neki. Kedd délelőtt azonban hiába jártam végig a Múzeum körúti antikváriumokat, nem találtam, sőt volt, ahol a tulaj megvetően közölte, hogy "Körképet nem veszek". Este, már itthon, a bookline.hu-hoz fordultam; bőségesen van nekik, és a kiírás szerint 2-5 napos határidővel vállalják a szállítást. Megrendeltem - naná, hogy csak a jövő hétre ígérik. És akkor eljött a nehéz pillanat, hogy a saját példányomhoz nyúljak. Az egyébként hiányos sorozat egy felső polcon lakik - a (szintén hiányos) Világirodalmi lexikon fölött, Marx és Lukács György alatt -, vagyis az (újra)olvasás csekély esélyével. Fölnyújtózkodtam és levettem. A borítóján egycentis szakadás, de egyébként kifogástalan. Hátralapoztam a tartalomjegyzékhez, hogy mégis tudjam, kiket ajándékozok - és aztán olvasni kezdtem a novellákat: Csurka, Déry, Esterházy, Hernádi Gyula, Illés Endre, Karinthy Ferenc, Kolozsvári Grandpierre Emil,  Mándy Iván, Rákosy Gergely, Szakonyi Károly, Vámos Miklós, Vészi Endre. Az összesen 24 novella fele. Nagy élvezet volt - meg szégyen, mert rájöttem, hogy én ezeket anno nem olvastam. 

Szerző: rás  2017.09.02. 17:00 Szólj hozzá!

Címkék: magyar irodalom

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr9112797266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása