A kikiáltási ár többszöröséért, 21 és fél millió forintért kelt el Fekete István Tüskevár című regényének eredeti, tintával írt kézirata a budapesti Múzeum Antikvárium mai árverésén - jelentette az MTI.
Fekete István 1957-ben kiadott legendás ifjúsági regényének kikiáltási ára kétmillió forint volt, az eredeti ár többszörösét egy magánember ajánlotta a liciten - közölte Antal Károly, az antikvárium vezetője.

Ha nem lenne négy éve halott, biztos lennék benne, hogy Máté volt a vevő. Rajongott Fekete Istvánért és a Tüskevárért. Nem tudom - csak most jutott eszembe a kérdés -, hogy vajon nem az irodalmi élmény alapozta-e meg természetimádatát. Ami biztos az annyi, hogy a Tüskevár tökéletesen illett az igazi Mátéhoz. Nekem annak idején kimaradt a könyv, pár éve az ő biztatására olvastam el - nagy élmény volt. Titkon remélem, valaki hozzá közelálló vette meg a kéziratot.

Szerző: rás  2018.11.23. 22:47 2 komment

Címkék: Máté Tüskevár

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr5114390092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nagyi 2018.11.24. 18:53:49

rás: én nem adtam volna a kézírásos könyvéért ennyi pénzt.

A kisebbik lányom 1985-ben volt negyedik elemista és kínlódott a kötelező Tüskevár olvasásával, nem haladt, ezért esténként próbáltam felolvasni neki a regényt, amikor megfeneklett a műélvezetben, a gyereknek igaza volt, én is borzasztóan untam. Ez a gyerekem tíz évesen amikor családilag megnéztük a Romeo és Júliát a színházban, pár nappal később esténként úgy fogadott bennünket, hogy majdnem végig kívülről elmondta a darab szövegét.
A Tüskevár filmes adaptációján mindig elaludtam akárhányszor meg akartam nézni.
Már akkor is zöldövezetnek számított, ahol élünk /éltünk/, de ez nem a Kis-Balaton volt, inkább voltunk városlakók, s a nyaranta egy-két nyaralás nem vésett belénk ilyen természeti infókat.

emdefalla 2018.11.26. 06:53:18

Nem én vettem meg! De ha lenne annyim, megvettem volna. Fekete István könyveit olvastam, s szeretem most is olvasni. Fekete István fia megírta folytatását "A Koppányi aga testamentuma" című könyvnek, azért nem adnék még egy folyóirat árát sem... (molnargoreny.blog.hu/2011/02/18/nem_eri_el_az_apja_szintjet_ifj_fekete_istvan)
süti beállítások módosítása