Egy éve a Facebookon találtam, megosztottam, ma az FB egyéves emlékként dobta elém - most is szíven talált.

Baka István: Vadszőlő
Arszenyij Tarkovszkij emlékének
Mint házfalat a vadszőlő, befut
És összetart az emlékezetem;
Vagyok, mert voltam, s ennyi épp elég –
Akkor nyitom, ha becsukom szemem.
Ha kifelé bezárul minden út,
Itt legbelül lesz tágasabb a tér:
Puszták, hegyek, melyekre úgy borul
A menny, mint kozmikus lapulevél.
Felkél a Nap s lenyugszik, városok
Sötét utcáin árnyak kóborolnak:
Mind ismerős, és náluk, aki él,
Nem élőbb és nem holtabbak a holtak.
Ki megszólított egykor, már örök
Megszólitás és ifjuság marad,
Míg össze nem roppannak falaim
Vadszőlő-terhű életem alatt.
(1994)
Szerző: rás  2021.11.15. 10:11 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr5516755734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

látjátok feleim szümtükkel 2021.12.01. 17:18:50

Az idő túl lassú
azoknak, akik
várakoznak, túl gyors
azoknak, akik
aggódnak, túl hosszú
azoknak, akik
szomorkodnak, túl
rövid azoknak, akik
örvendeznek, de
azoknak, akik
szeretnek, az idő örök.

Henry Van Dyke
(1852-1933)

egy nagyi 2021.12.03. 00:14:54

bementem a DIÁ-ra s elidőztem a versei olvasásával. Vegyes érzelmeim vannak,egy-egy versén belül van egy ragyogó metafora s ugyanezekben számomra értelmezhetetlenek is. A 1974-75-ös versek és a 1994 körüliek érintettek meg. Nem lesz a kedvencem.
süti beállítások módosítása