Az imént olvastam egy hírt: Dollármilliárdokat fizet Kanada az őslakosoknak a kulturális népirtás miatt. A cél jóvá tenni azt „a kollektív kárt, a nyelv, a kultúra és a hagyományok elvesztését”, amelyet az okozott, hogy az őslakosokat a katolikus egyház vezette bentlakásos iskolákba kényszerítették évtizedeken át.

Rögtön beugrott Joseph Boyden kanadai író több mint egy évtizede általam fordított szép regénye, a Három nap az út. A történet egyik szereplője gyerekként épp egy ilyen iskolában szenvedett. (Aztán háborús gyilkológép lett belőle.) Kíváncsi lettem, mit írtam annak idején a könyvről a blogomon, és erre bukkantam:

Neves nap

És a bejegyzés utolsó mondatából rájövök, hogy ezt nem is én írtam...

(Na jó, kivételesen nem bőgtem el magam, de majdnem.)

Szerző: rás  2023.01.22. 18:57 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr2318032032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása