(A legtöbb bejegyzés többről szól, mint ami le van írva.)

Ma ezen a villamoson utaztam - teljesen véletlenül. Csak a piacra akartam menni, a 61-essel -  amikor megjelent ez, 58A jelzéssel. Nosztalgiajárat a Szép Ilona Kocsiszín és a Moszkva tér között. 1912-ben gyártották, és tökéletesen helyreállították, akárcsak - barna színű -  1908-as társát, amelyen hazafelé jöttem. Klasszikus áramszedő, fapadok - 27 ülőhely -, a kocsin végigfutó szíjcsengő, felirat, hogy tilos a dohányzás, tilos a köpködés, kalauz, nyitott peron a leereszthető rácsajtóval. Boldogság, derű - emlékek. Hiszen én utaztam ilyennel - azt hiszem, a 15-ös vonalán járt utoljára, a Pozsonyi úton. Az 58-as vonalán, a Zugligeti úton - amelynek emlékét már csak a Libegőnél vendéglővé átalakított, későbbi típusú kocsi őrzi - nem ilyenek jártak. Az 58-as hozzátartozott az életemhez, azzal jártam (ha nem gyalog) tinédzserkorom legfontosabb barátjához, Jancsihoz. Gimis barátság volt, és teljesen véletlenül - 45 év után először - tegnap jártam egykori iskolánkban, a Rákócziban...

És még a régi villamosokról, megszűnt villamosvonalakról: itt (köszönet a linkért jelnek).

*

Time Warp - a Rocky Horror Picture Show-ból (Sajnos az eredetit közben eltávolították a youtube-ról, de ez se rossz)

 

*

Néhány hete vettem elő valaki miatt Szabó Lőrinc Idő c. versét (részlet):

"Könyv és sors, ezer
s ezer szikra gyúlt, látó gyökerem
nőtt a kövekbe, lelkekbe, velem
telültek Pest utcái, s én velük,
s lett élet, halál, lett történetük,
s míg minden jött s tűnt, ismétlődve, ma,
tegnap, holnap, mámora, undora
kéjnek s kínnak, gond, s új lakás, Buda..."

*

(Ez a bejegyzés elsősorban azért született, hogy a 200. ne a politikáról szóljon.)

Szerző: rás  2010.03.27. 14:36 3 komment

Címkék: szabó lőrinc villamos rocky horror

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr624929178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_5123 2010.03.28. 11:59:31

És vajon vmi különleges alkalom miatt járt tegnap, vagy hétvégente bele lehet futni? Megnézném.

Ismeretlen_57265 2010.03.28. 14:02:26

Régi villamosok nyomában:) http://hampage.hu/trams/sinek.html

Ismeretlen_46946 2010.03.28. 17:35:16

Dani: Nem tudom, én tegnap láttam először. Próbáltam a BKV honlapjáról kideríteni, de nem sikerült. Jel: köszönöm, be is emeltem a főszövegbe.
süti beállítások módosítása