D mint demokrácia.

 

Ma speciel a Clark Ádám téren voltunk, ott kezdődött a "partraszállás", és nemcsak Republic-dal volt, hanem énekeltük a Himnuszt is. Szombat: Kossuth Lajos tér.

Megkezdődött, hosszú harc lesz, és nem végződhet mással, csak Orbán bukásával. Kónya Péter érett, okos - és megkockáztatom: karizmatikus - vezetőnek tűnik.

*

Jól illik ide egy 1999-es Orbán Ottó-vers, amelyet az imént olvastam (újra) a Nominativus blogon.

A dán királyi főszámvevő jelentése a Fortinbras @ Fortinbras cég átvilágításáról

Az a legleverőbb hogy lehetett volna belőlük akár egy jó kezdőcsapat is
jó időben született újszülöttek
egy új történet első mondatai
a tiszta lap amelyen nem dereng föl a diktatúra vízjele
nem lettek sem azok sem ezek
rókafiak nyomakodtak elő a rókalyukakból
rókaagyakba való eszmékkel
hogy a történelmet gólra játsszák
a vesztest pedig a legjobb sárba taposni
akkor legalább nem sokat pofázik
rendőrállamban nőttek föl
szabadságnak azt gondolták hogy mától fogva a rendőr nekik tiszteleg
a népről meg azt hogy vasreszelék
melyet egy mágnesvassal állíthatnak át a megkövetelt irányba
a fiatalság mindig a menny küldötte
kivéve azt amikor nem
kivéve azt amikor az ördög megvakítja
hogy ne lásson mást a folyó vizében
csak önnön tükörképét mint a magába szerelmes Narcissus
Dánia dán föld mindig is az volt mindig is az lesz
az államgép rohad valami bűzlik
valami elveszett a vissza nem térő esély
polcról lopott koronát olcsón megszámítunk
a szellem páncélja új a módszer a régi
ahogy a végkifejlet is
szerteszét a színen hullák számolatlanul gyümölcshéj kutyaszar megégett könyvlapok

Szerző: rás  2011.09.29. 19:03 80 komment

Címkék: tüntetés orbán ottó kónya péter

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr514929492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_10155 2011.09.29. 21:23:12

Jó, Orbán egyszer megbukik. Szerintem is meg kell buknia, mégpedig úgy, hogy többé szóba se jöhessen reális eshetőségként -- mint Gyurcsánynak. De ki/mi lesz Orbánék után? Van egy Allende valahol? Láttok? Vagy már a Pinochet is megvan, aki el fogja árulni mindazt, amiért most habozás nélkül az utcára mennék én is tiltakozni?! Menjen, sőt: menjenek. Persze. De mi lesz aztán? Azzal is foglalkozni kellene, nem?

Ismeretlen_46946 2011.09.29. 22:00:34

drc: Azt hiszem, Orbán után első lépésben egy fideszes (Navracsics? Varga? Kósa?) lesz, akinek egyetlen erénye, hogy nem megszállott. A Fidesz utáni életről egyelőre nem tudunk semmit. De minden út az első lépéssel kezdődik, tartja egy ősi kínai mondás.

Andris 2011.09.30. 11:46:57

Orbán megbukhat egyáltalán? Nem tudom, hogy mit kellene ehhez tennie. Tán a tömegbe lövetni. A hatalomról nem fog lemondani magától. Ha a társadalom egészét felbontjuk azokra, akik 1.utálják Orbánt, bármit is csinál, 2. az el nem kötelezettekre (hogy egy szép régi kifejezést hozzak vissza a köztudatba), illetve azokra, 3. akik mindenfajta kritika nélkül rajonganak Orbánért. (pl. johnny, aki kvázi géniusznak tartja OV-t, de igazából nem tudja megindokolni, hogy miért) rás: szerintem az általad említett 3 arc közül egyedül Navracsics az, aki alkalmas lehet a miniszterelnöki feladatra. Egyedül neki vannak az ehhez szükséges tulajdonságai és tapasztalata.(Azon felül, hogy nem megszállott.) Varga is technokrata, de pénzügyi területről jön, az államigazgatásról, és főleg az államszervezésről nem sokat tud. Kósa meg túl kicsi ehhez, minden szempontból, a diplomáciai érzéke+egyebek Debrecen vezetéséhez elegendőek, de nem tudom elképzelni még miniszternek sem. Gondolom nem véletlen, hogy nem bízták meg ilyesmivel. Kónya Péter meg lehet, hogy mostanában alapozza meg a későbbi politikusi karrierjét.

Ismeretlen_46946 2011.09.30. 11:49:40

@Andris: Nem hiszem, hogy szempont lenne, ki alkalmas.

Andris 2011.09.30. 11:52:36

rás: már látom, hogy hibás a gondolkodásom, mert igyekeztem ez alapján latolgatni az esélyeket. :)

egy nagyi 2011.09.30. 12:33:35

Nem tudom, de úgy érzem Lázár lesz az az ember, aki egy adott pillanatban szembefordul a mostani állapottal. Vannak értesüléseim arról, hogy maga sem hisz el mindent, amit a Fidesz mond. Majd ha hátba kell szúrni Orbánt meg fogja tenni, a karakteréből gondolom, de hogy jó lesz-e nekünk, ki tudja.

Andris 2011.09.30. 14:54:59

nagyi: Lázár egy csicska. Habár szervilis, aljas, jellemtelen, cinikus gané, nem szúr le ő senkit. Sokban hasonlít Kósára, de Kósa nem ekkora féreg.

Szó-szóró 2011.09.30. 18:49:42

Régen volt egy olyan vetélkedő, hogy "Ki tud többet Szovjetunióról?". Úgy látom, ez kezd átalakulni közöttetek egy "Ki tud többet a Fideszről?" vetélkedővé. Nekem kicsit mókás, azok után a gyalázatos évek után, amit az emeszpé abszolvált. Az az időszak és rombolás-pusztítás már nincs is, csak a jelen van, és itt már most rossz mindenki. Azt pedig nagyon meg kell gondolni, hogy melyik zászlóvivő mögé sorakozunk fel, mert pl. Kónya Péter (rás: te már most szeretnél belelátni egy karizmatikus vezetőt) nagyon vékonyka. Pedig még meg sem kapargatta igazán a média. Mindezek ellenére ha nekem is kellene adnom egy tippet arra, hogy a fideszben ki a második -legalábbis számomra-, az elég egyszerű feladat lenne: Varga Mihály.

Ismeretlen_46946 2011.09.30. 20:40:40

@Szó-szóró: Igen, Varga maga mondta az amerikai nagykövetnek. :)

Ismeretlen_10155 2011.10.01. 00:05:27

@Szó-szóró: A kormányt jelenleg nem a Fidesz-KDNP koalíció adja? Az, hogy te magad is csupán a Fideszről beszélsz, amikor a kormány megbukásának módjáról és Orbán esetleges örököseiről esik szó, az ugye azt is jelenti, hogy a KDNP szerinted sem önálló párt, hanem csupán egy PR-fogás? Vagy úgy gondolod, hogy a Fidesz-padsorokból KDNP-s padsorokba átült és az eleve is "kereszténydemokrata" honatyák s -anyák mindnyájan egyúttal -- élve a kettős párttagság lehetőségével -- fideszesek is? Akkor meg mi értelme, hogy külön pártjuk is van nekik? (És ha netán így volna, akkor abban a merőben hipotetikus helyzetben, ha valami antagonisztikus értékkonfliktusba keveredne a Fidesz- és a KDNP-s párttagságuk, vajon melyik táborhoz húzná őket a szívük vagy a lelkiismeretük?)

Szó-szóró 2011.10.01. 23:40:54

drc: hogy jön ide a fidesz-kdnp viszony? Semmi köze a témához, és igazából nekem sincs kedvem erről csicseregni.

Ismeretlen_10155 2011.10.02. 13:52:45

@Szó-szóró: szimpla kötözködés. csak arra voltam kíváncsi, hogy valaki jobbról is úgy látja-e, ahogy én, ti., hogy a KDNP egy zombi, nem igazi párt.

Szó-szóró 2011.10.02. 20:46:48

drc: igen, úgy látom, hogy nem egy igazi párt. Én nem a zombi kifejezést használnám, hanem az ifjúsági tagozat analógiájára az öregségi tagozat megnevezést.

Andris 2011.10.03. 11:56:13

Szó-szóró (9.): "Nekem kicsit mókás, azok után a gyalázatos évek után, amit az emeszpé abszolvált. Az az időszak és rombolás-pusztítás már nincs is, csak a jelen van, és itt már most rossz mindenki." Orbánék se akarnak lemaradni a szociktól, másfél év alatt legalább egy tucat olyan botrány volt, ami már túl van a kritikus ponton. Ezeket azért érdemes észben tartani. Nem állítom, hogy mennyiségben és minőségben elérték a szocialista bűnlajstromot, de nagyon igyekeznek.

Ismeretlen_10155 2011.10.03. 12:13:05

@Andris: @Szó-szóró: rendben Andris, ha te nem állítod majd én állítom: Orbánéknak (vagyis a Fidesz-KDNP koalíciónak és kormányának) MÁSFÉL röpke év alatt sikerült legalább egy tucatnyi olyan botrányt kavarni, ami mennyiségben is, minőségben is tehát erkölcstelenségében és tömegességében nem csupán elérte az ún. szocialista bűnlajstromot, hanem néhol még túl is szárnyalta azt! mondok párat: 1) a magánnyugdíj-pillér kiiktatása a társadalombiztosításból, a sokak hosszú évekig gyűjtött megtakarításának eltapsolása tulajdonképpen csupán az éves költségvetési hiány foltozására (holott az országot fenntartható költségvetéssel vették át, csak nem kellett volna már a ciklus elején kifizetni az éhes hadakat luxusautókkal, meg a fideszes városok kötvénykibocsátásának állami finanszírozásával). 2) a húsz éve működőképes Alkotmányt Fidesz-pátoszú, néhol önmagával sem konform szöveggel pótolni, amiről ráadásul nem tudjuk, hogy érvényesek-e rá a korábbi AB-határozatok, tehát 2012. január 1-jétől finoman szólva is érdekes jogi helyzetek fordulhatnak majd elő. 3) gyakorlatilag kényük és kedvük szerint alakítják a törvényeket, mindezt a választópolgárok egyharmadának részvételével elért kétharmad birtokában -- ha jól emlékszem anno a 4/5-ödös Országgyűlés kétharmados többsége nem ilyen szerény általános választási részvétel mellett született, mégis volt bennük annyi politikai tisztesség, hogy négy évre korlátozzák a kétharmados törvények megváltoztathatóságát négyötödre. a Fideszt csak a zsákmányszerzés nem engedi erkölcsösnek lenni vagy tényleg azt hiszik, hogy a hatalmuk mögött jelentős társadalmi többség áll? (egyébként tényszerűen nem.) nyilván tudnék még sorolni ezt-azt pl. az állam és az állami oktatás világnézeti semlegességéről direkt elfeledkező oktatási államtitkárság terveitől kezdve a 27%-os áfán át az egykulcsos adótól várt gazdasági növekedési motorok bedögléséig illetve pontosabban: be sem indulásáig, de hirtelen e fenti hármat találtam a legbosszantóbban arrogánsabbnak és amorálisabbnak.

BB 2011.10.03. 12:15:43

Kaya Ibrahim kéri, hogy adjam át üdvözletét a kommentelő társaságnak.

Ismeretlen_10155 2011.10.03. 12:16:12

Josip Tot nem?

Szó-szóró 2011.10.03. 17:54:29

rás: ez a vers inkább politika, mint költészet. Jól látható, hogy OO nem fidesz szavazó volt. Ez a vers nem jutott be OO legjobb versei közé. drc: el kellene fogadnod, hogy a demokrácia így működik. Ha egy pártnak 2/3-os többsége van, akkor át tudja alakítani a társadalmat. Ezt a fidesz most meg is teszi.

Ismeretlen_46946 2011.10.03. 17:58:48

@Szó-szóró: "ez a vers inkább politika, mint költészet" Netán töröljük az irodalomtankönyvekből a Nemzeti dalt és Petőfi 1848-49-es más verseit is?

Szó-szóró 2011.10.03. 18:18:05

rás: nem, szerintem ne töröljük.

BB 2011.10.03. 19:23:46

@19 Szóró, csak halkan megjegyzem, hogy a választók részvételi aránya 46% volt, és a 2/3 a parlamenti mandátumok számát jelenti, nem a szavazás eredményét. És most ne menjünk bele abba, hogy "a párt" mit ígért a választások előtt.

BB 2011.10.03. 19:24:59

Bocs, közben látom, hogy drc is megírta előttem.

Szó-szóró 2011.10.03. 22:19:18

bb: nem nekem, hanem az emeszpének (vagy az ellenzék többi részének) kellene megmagyaráznod, hogy milyen egyszerű a feladat. Nem kell 6 millió 667 ezer szavazó a kétharmadhoz, jóval kevesebb is elég. Biztosan nagyon fognak örülni a jó hírnek.

BB 2011.10.03. 22:29:05

Nem érdemes magyarázni semmit, a Fidesz éppen a választási törvény módosításán dolgozik. Természetesen a demokrácia nevében. (Egyébként nemigen értem, pontosan mit is kommenteltél az én kommentem kapcsán.)

Szó-szóró 2011.10.03. 22:40:23

bb: látod milyen furcsa világban élünk? 10 évvel ezelőtt még nem értettük volna, hogy: "Kommentelgetem BB kommentjét rás blogjában..." Mivel nem értetted az előző kommentemet, gondoltam tréfásan beírom, hogy legközelebb lassabban írok, de inkább nem. Nem kell mindig a jópofaság. drc: a régi lemezek -magánnyugdíj, új alkotmány, 2/3-os törvények, stb- már porosak. A rossz házasságban van úgy, hogy a feleség évekre visszamenőleg a férje fejére olvassa a botlásait, vagy vélt botlásait.

BB 2011.10.03. 22:53:07

Szóró, odáig világos volt, az mszp érjen el kétharmados többséget, ha olyan könnyű. Viszont én nem azt mondtam, hogy könnyű, hanem azt, hogy nem oké a társadalom kétharmadának akaratára hivatkozni, mint többség. Jóval halványabb többség, mint amire hivatkoznak (forradalom, muhahaah!). A magánnyugdíj, új alkotmány stb. porosak lennének? Több évvel ezelőttiek? Ejha.

Ismeretlen_10155 2011.10.04. 10:02:16

@Szó-szóró 26 ezek szerint ha a másfél évvel (illetve annyival még nem, mert a nyugdíjpénzek einstandolásával nem rögtön a választások után jöttek elő) ezelőtti dolgok már "régi lemezek" és "porosak", akkor szerinted mit érdemes a II. Orbán-kormány kiváló (vigyázat, irónia!) teljesítményével szemben kritikaként megfogalmazni?! jártál te mostanában emberek között vagy csak a pártsajtót olvasod? mert ha jártál volna, akkor pontosan tudod, hogy azok, akik értik mit jelent a magánnyugdíj-pillér kiiktatása a TB-ből, azok most kurvára zabosak. de amúgy a biztosítóknak és a bankoknak ezzel kurvajó terep nyílt: mivel a Fidesz-féle állam egyértelművé tette, hogy cseszik az állampolgárai öregségi ellátására a jövőben (és a most öregségi nyugdíjasok járadékát is igyekszik majd megnyirbálni), a biztosítóknak és a bankoknak hatalmas üzlet indult be a magánnyugdíj-megtakarítási számlákkal és magánnyugdíj-biztosításokkal teljesen piaci alapon. majd csak figyeld, mekkora Mercikkel meg Audikkal járnak majd három-négy éven belül a biztosítósok meg a bankárok! @BB: Az MSZP-SZDSZ koalíció ért el kétharmados választási többséget (éppenséggel Orbán első kormánya után -- vajon miért?!), de akkor pont nem akarták a kétharmadukkal megbaszni (bocs!) a magyar törvényalkotást és az alkotmányt, meg semmi egyebet és bár megtehették volna, mégis inkább 4/5-re változtatták négy évre (a mandátumuk idejére) a kétharmados törvények megváltoztatásának parlamenti szavazatarányát. amikor a fideszes szavazó a kétharmadról értekezik, erről valahogy mindig elfelejtkezik. pedig sok mindent lehet mondani a Horn-kormányról, de azt, hogy ebben (és sok másban) maga Horn például ne lett volna úriember magához a nagy Orbán Viktorhoz képest, azt a történtek után már nehéz tagadni.

Ismeretlen_10155 2011.10.04. 10:41:50

@Szó-szóró: átfogalmazom: 1) Mitől lettek hirtelen fél és egyéves hatalmi arroganciából kifolyólag az állampolgárok ellen elkövetett aljasságok "poros régi lemezek"? 2) Nem gondolod, hogy innentől kezdve az "elmúltnyolcévezés" is "poros, régi lemez", amit a rossz házasságban élő ara szüntelenül felemleget? 3) A fideszes városok kötvénykibocsátásaiért vállalt állami kezesség ténykérdés, ahogyan a magánnyugdíj-megtarkarítások einstandolásával megszerzett milliárdok sorsa is következő a büdzsében. Miért "poros, régi lemez", ha a hatásait még föl sem lehet mérni igazán, mert az a korosztály, akik számbelileg jócskán fölül fogják múlni az aktív keresők arányát, még nyugdíjba sem ment?!! (Ehhez tartozik egyébként, hogy vajon mire ment el a fideszes városok kötvénykibocsátásból származó pénze? Mert ha neajdisten például a Fidesz-KDNP négy évig folyamatos választási kampányára, akkor azt kurva nagy geciség az állampolgárokkal megfizettetni túl azon a romboláson, amit azzal végeztek.) 4) Mondd, miért "poros, régi lemez" például a visszamenőleges törvényalkotás jogi nonszenszének gyakori alkalmazása vagy a kétharmaddal a "koalíció" kénye és kedve szerint változtatgatott Alkotmány illetve a hatásaiban és használatában még ma is kétséges Alaptörvény? Hát nem éppen most zajló jogsértések ezek?! DE. Hát a még hatályba sem lépett Alaptörvény nem lesz esszenciális hatással a magyar közigazgatási életre pl.? Dehogy nem, és még azt sem mérték fel, hogy tulajdonképpen milyennel is?! A törvények alkotása közbeni társadalmi vita rendszeres elmaradása, a civil szféra és a szakmai szervezetek törvényalkotáson kívül rekesztésének bicskanyitogató gyakorlatáról eddig még szó sem esett, de ha már eszembe jutott, akkor tudnál még egy olyan kabintet mondani az elmúl 20 év során, akik így alkottak törvényket? Jah, tényleg... az Országgyűlést háromhetente összehívó I. Orbán-kormány esélyes.

Ismeretlen_10155 2011.10.04. 10:45:03

javítás: a 3) pontnál a "következő a büdzsében" kifejezés természetesen "követhető a büdzsében" lenne.

Andris 2011.10.04. 11:47:28

Hajlamos vagyok drc-nek igaza adni, kiegészítve a részemről már korábban (és máshol) leírtakkal: OV és kormánya soha vissza nem térő alkalmat szalasztott el azzal, - hogy a lehető legrövidebb idő alatt sikerült eltapsolni a közbizalmat (igen, a nem fidesz szavazókét elsősorban,) - hogy sikerült igazolniuk a legprimitívebb, választás előtti mszp-s huhogást, hogy milyen lesz majd Orbánisztán, és tényleg olyanná tették az országot. -hogy béna és koncepciótlan a kormányzás; -hogy a mentőcsomagok és különböző akciótervek címzettjei a hajukra kenhetik a központi akarat jóságát, mert az egész szart se ér.

Szó-szóró 2011.10.04. 14:05:17

Andris: tévedsz a közbizalomban, ma is a fidesz a legnépszerűbb párt. A kormányzásnak pedig számtalan eleme tetszik -nem minden-, és lényegesen jobban csinálják mint az öszödi böszme által vezetett amatőr csapat. (Veres pénzügyes, Slampé Mónika mindenes, Hagyó Budapest vezérhelyettes, Fodor oktatási miniszter, mellékelni lehetne a szakértő gárda névsorát.) Alapvetően másként látjuk a helyzetet, de ez tényleg nem gond. drc: a poros lemez kifejezés helyett inkább az agyonjátszottat kellene mondani. Ha a fidesz halászati tilalmat rendelne el a Velencei tónál, abból is levezetnéd a magánnyugdíj, alkotmány, stb. kérdéskörét. (Van egy apró tárgyi tévedésed: Horn -aki egyébként szerintem a szocik egyik legtehetségesebb politikusa volt- nem Orbántól vette át a stafétabotot.) Érdekes olvasni a prognózisodat a biztosítók/bankok gazdagodásáról, óriás mercikről. Azért furcsa, mert ez a magánnyugdíjpénztárak esetében tényleg pontosan ez történt. Elképesztő pénzeket "elműködtek", köztudott volt, hogy még a portás kutyája is audival járt. (Nem akartam, de csak megint belerángattál ebbe a témába, de most valóban lezártam.)

egy nagyi 2011.10.04. 14:50:11

drc.: egy kis emlékeztető, amikor a szocik voltak kormányon a Rádióban aktuális téma volt, hogy a magánnyugdíjból vissza lehet térni az állami Tb-befizetéshez, de nem volt kényszerhelyzet. Egyik volt kolléganőm kérdezett, hogy mit csináljon. Feltételezem, hogy a szociknak is volt ilyen elképzelésük. Szó-szóró:egy személyes kérdés, a Te vállalkozásod kibírja-e ezt az ad hoc gazdaságpolitikát, egyáltalán boldogulsz-e hitelek nélkül? Ami pedig az Orbán kormány jobban való kormányzását illeti, teljesen kiszámíthatatlan lépéseket tesznek és megölik az emberekben a kreativitást, nem szeretek diktatúrában élni, volt benne már részem.

Andris 2011.10.04. 15:37:56

Szó-szóró: ha mindazokra a dolgokra (amit a teljesség igény nélkül felsoroltam) ennyi a válaszod, akkor tényleg gáz van. Mellesleg mi az, hogy a legnépszerűbb? A biztos pártválasztók között? A bizonytalanok között? A szavazójogosultak között? A teljes népességre vetítve? Mert nem mindegy.

Szó-szóró 2011.10.04. 16:40:56

Andris: elolvastam a felsorolásodat, nagyon szívesen elmondom a véleményemet bármelyik felvetéseddel kapcsolatban - feltéve ha érdekel a véleményem. Nagyi: 1. nem érzem, hogy az OV kormány megölné -többek között bennem is- a kreativitást. 2. Konkrét kérdésedre a konkrét válaszom: üzleti partneremmel két új projektem is indítunk, lesz banki finanszírozás, terveink szerint mindkettőt 2012-ben építjük meg és kezdjük meg a gazdasági tevékenységet. Tudom, hogy ez nem bizonyítja, hogy az ország rózsás helyzetben van, mert nincs is. 3. Az OV kormány valóban sok váratlan lépést tesz és nem mind átgondolt, vagy ésszerű.

egy nagyi 2011.10.04. 17:05:06

Szó-szóró :a terveidet, optimizmusodat jó hallani.Azért kérdeztem rá, mert vidéki rokonaim azt mesélték még a nyáron, hogy a környékbeli vállalkozások kivárnak és éppen toporognak. Számomra a bérbefagyasztás a legnagyobb probléma és ugyanakkor emelkedik az áfa, ez mindenképp fogyasztás csökkenést okoz.Neked se lesz könnyű éved jövőre.Persze azt is tudom, hogy az áfa emelés még nem oldja meg a sok-sok problémát. Ami a legjobban dühít, hogy nem világosan mondják meg, hogy sz-ba vagyunk, hanem mindenféle nemzeti, keresztényi mázzal öntik le.Amióta élek tudom, hogy keresztény tradíciójú ország a mienk, ha folyton csak erre emlékeztetnek az már unalmas.

BB 2011.10.04. 17:59:29

Poszt a facebookon: "‎1 US dollar = 225.5500 Hungarian forints kösz bazdmeg" Azt hiszem, ehhez nincs mit hozzátenni.

Szó-szóró 2011.10.04. 18:13:02

bb: az árfolyam mozgása olyan, mint az ökör hugyozása. A dollár kb. 10 évvel ezelőtt elérte a 310 Ft-ot is, ekkor egy ismerősöm, egy ismert figura, lényegében postabankos pénzeket osztogatott (és azt hitte magáról, hogy ő a világ esze, pedig nem, mert az Ceaucescu volt), azt mondta, hogy most kell venni dollárt, mert fel fog menni az árfolyam 500 Ft-ra. Rá egy évre az árfolyam 150 Ft alatt volt.

BB 2011.10.04. 18:22:37

Ceausescu, ha már. Az ökör mostani hugyozásában azért benne van a kormány keze is vastagon, má' bocs a kép(zavar)ért.

egy nagyi 2011.10.04. 19:00:54

Az euró is 300.-Ft fölött van, csak a görög válság lenne az oka? Nem hinném.

Ismeretlen_46946 2011.10.04. 19:58:23

Persze, hogy nem csak a görög válság. Hanem a Gyurcsány.

Szó-szóró 2011.10.04. 20:09:07

bb 39: egyetértünk. rás 40: :))

Ismeretlen_10155 2011.10.04. 21:01:02

@rás: igen, szerintem is egyértelműen elmúltnyolcév.

Szó-szóró 2011.10.04. 22:59:52

Hú de nagy az egyetértés, mint egy nagy, békés családban. Kellene már egy olyan, mint amikor a rókát bedobják a tyúkólba :)

BB 2011.10.04. 23:11:25

És a New York-Tel Aviv-Budapest tengely? Az már smafu?

Pocakos 2011.10.05. 01:25:29

http://pocakosgondok.blogspot.com/2011/10/arccal-piacgazdasag-fele.html

egy nagyi 2011.10.05. 02:17:32

rás:az index.hu-n van egy olyan cikk, hogy "Háborút és káoszt jósol a guru" mélyen elgondolkoztam rajta és azon törtem a fejem, ha a Viktatúra alatt megőrizhető az ország szuverénítása mindig jobban járunk, mint egy háborúval .Persze a háború hosszú folyamat következménye lehet és új kormány is felállhat addig.De belesodródhat az ország az esetleges összecsapások mentén.1947-ben születtem és csak az 56-os forradalomról van gyermekkori tapasztalatom.Én félek.

BB 2011.10.05. 10:28:37

Nagyi, nem kell mindent komolyan venni. Ilyen zavaros idokben mindenki igyekszik felhivni magara a figyelmet, hogy vedd meg a konyvet, fordulj hozza tanacsert (jo penzert) stb, ld. Roubinit es a Marxnak igaza volt-hulyeseget. Van benne rendszer, de orultseg mindketto. Az Index is azzal kezdi a hirt, hogy xy, aki megjosolta a valsagot. Huuu, nahat, tenyleg nagy tehetseg kell hozza azt mondani, hogy valamikor valsag lesz, amikor regota tudjuk, hogy a (vilag)gazdasag ciklikusan mukodik. Ezek az elemzok olyanok, mint a hirtevek, mindig kell valami 'exkluziv' es 'breaking news', hogy az emberek nezzek. Ezek hienak, semmi mas. Nyugi.

Andris 2011.10.05. 11:38:58

Szó-szóró(35.)-> "elolvastam a felsorolásodat, nagyon szívesen elmondom a véleményemet bármelyik felvetéseddel kapcsolatban - feltéve ha érdekel a véleményem." Ha van rá időd, akár mindegyikkel kapcsolatban szívesen meghallgatom.

Ismeretlen_10155 2011.10.05. 16:24:49

ha már erről van szó én is szívesen fogadnám a "poros, régi lemezek" egyesével porcicákká oszlatását írásod által, Szó-szóró.

Szó-szóró 2011.10.05. 17:34:57

Andris: az első két felvetésed: " - hogy a lehető legrövidebb idő alatt sikerült eltapsolni a közbizalmat (igen, a nem fidesz szavazókét elsősorban,) " Ezt megválaszoltam, még mindig toronymagasan vezet a fidesz. Ugyanakkor én is tapasztalom, még korábbi fidesz szavazók körében is, hogy vannak csalódottak. Az ellenzék -benne első helyen az emeszpé- szavazók véleménye nem lett jobb, de nekik OV mindig ördög volt, a fidesz pedig vörös posztó (színzavarral élve). " - hogy sikerült igazolniuk a legprimitívebb, választás előtti mszp-s huhogást, hogy milyen lesz majd Orbánisztán, és tényleg olyanná tették az országot." erre is vonatkozik az első felvetésre leírt válasz.

Szó-szóró 2011.10.05. 17:44:26

Andris: a 3. és 4. felvetésed (nem volt több) " -hogy béna és koncepciótlan a kormányzás; -hogy a mentőcsomagok és különböző akciótervek címzettjei a hajukra kenhetik a központi akarat jóságát, mert az egész szart se ér." A teljesség igénye nélkül néhány gondolat: A kormányzás koncepciója elég világos. Minden pénzre ráülnek -mert nincs több-, ezért pl. a pedagógusoknak és orvosoknak sem lehet rendezni a gyalázatosan alacsony fizetésüket. Minden eszközzel le akarják szorítani az államháztartás hiányát. Csökkenteni akarják az államadóságot, mert az adósságszolgálat (tőke és kamat) kezelhetetlen és tarthatatlan lett. Ugyanakkor tény, hogy voltak komoly tévedéseik. Kezdődött azzal, amikor azt hitték, hogy Brüsszel megengedi a 3%-nál nagyobb hiányt. Nem volt igazi bé terv. Bíztak egy nagy növekedésben, ami nem jött be. Az egykulcsos adó bevezetése több kárral járt, mint haszonnal. (Nem folytatom, mert nem vagyok szakértő, másrészt mindezt tudjátok. Elnézést, így nagyon felületes és mozaikszerű lett ez a komment.)

Andris 2011.10.05. 19:13:51

Szó-szóró (52.) akkor kezdem a végén. Tök jól leírod, hogy mit szeretne a kormány csak ezt így - részletes tervek ÉS B-tervek nélkül - nem lehet csinálni(illetve látjuk, hogy lehet),csak ez a szánalmas és eredménytelen kapkodás lesz belőle. És közben azt kommunikálják, hogy remekül megy minden. (51.)"Ezt megválaszoltam, még mindig toronymagasan vezet a fidesz." Nem válaszoltad meg, ezért is várom nagyon, hogy milyen adatokból jutottál erre a következtetésre. Hol? Melyik kutatóintézetnél?Milyen szempontok alapján? (Annyit segítek, hogy Szondánál a fidesz a biztos pártválasztók körében 50-ről 47%-ra esett, a Tárkinál 53-ról 49%-ra. Vagyis minden második ember nem szavazna rájuk. "a korábbi fidesz szavazók körében is, hogy vannak csalódottak." Csak, mint tudod, volt durván 1 millió ember, aki alapvetően nem fidesz-szavazó, én róluk beszélek. Ők azok, akik bár nem szerették/szeretik OV-t és a cinikus fidesz retorikát, de mégis rá szavaztak, mert azt gondolták, hogy ez nem mehet tovább így, + a fidesz 8 éven keresztül végig hazudott, hogy mi mindent fog jobban csinálni, és miért szar az mszp. Ezeknek az átszavazó embereknek lehetett volna egy elfogadható, fideszes alternatívát kínálni. Ehhez meg sem kellett volna erőszakolniuk magukat. (vagy mégis?)Meg lehetett volna tartani őket, mint "politikai vásárlót", hogy máskor is visszajöjjenek. Ez a bizalompazarlás-vesztés soha többet nem lesz pótolható. (egy általam tisztelt üzletember-tréner azt mondta, hogy azt kb. mindenki tudja, hogy mennyit ad el. És azt ki tudja, hogy mennyit nem ad el? Vagyis, hogy mennyivel többet is eladhatna, de mégsem teszi...A fidesz már ezt is tudja.

Szó-szóró 2011.10.05. 22:01:02

Andris: nem vitatom az adataidat. Azt sem, hogy zsugorodott a fidesz tábor. Csak azt állítom, hogy sehol a közelben egy valós alternatíva. (A jobbik épp most előzte meg az emeszpét.) A szakszervezeti mozgalmak is rém gyengék. Ráadásul megjelenik egy Kónya Péter, a fegyveresek (!!) fő-fő-szakszervezetise. Nem tudom mit is védenek, valószínűleg azt, hogy a rendőrök mehessenek nyugdíjba 40 évesen 300 e Ft nyugdíjjal? Te fizeted meg? Sehol egy hiteles arc a másik oldalon. Gyurcsány újratöltve? Esetleg hozzuk vissza Dávid Ebolát, aki alatt az MDF egy herényire zsugorodott? Vagy az elhasznált eszdéeszes arcokat? Hidd el, szerintem is kellene egy valós ellenzék, egy valós váltópárt. De nincs.

Ismeretlen_46946 2011.10.06. 00:11:28

Nagyon szeretem, amikor hithű kormánypártiak aggódnak, hogy nincs ellenzék.

Szó-szóró 2011.10.06. 09:56:46

Igazad van. Én is imádtam, amikor drága Bolgár úr védte a fideszeseket a közszolgálati rádióban, a jó kis pártsemleges betelefonálós műsorában.

Andris 2011.10.06. 11:06:30

Szó-szóró(54.)-> a fidesz tábor zsugorodása és az alternatíva hiánya között nincs összefüggés. Azt írtad, hogy toronymagasan vezet a fidesz.Igyekeztem bizonyítani, hogy ez nem igaz. Erre jöttél azzal, hogy nincs politikai alternatíva, ami egyébként önmagában igaz. A fidesz tudja ezt, és ki is használja. Sőt, majd meglátod, hogy ha kész az új választási törvény, milyen ügyesen fogják kinyírni a kisebb pártokat.

Ismeretlen_10155 2011.10.06. 11:58:56

van ellenzék, ráadásul egyre többen. csak valamiért nem látjátok meg őket. nem az emeszpés, nem az elempés vagy a jobbikos. dehogy! a Fidesz-KDNP NER-jének ellenzéke egészen más törésvonalak mentén szerveződik (majd) meg; proli, nem proli, gazdag, lecsúszott, szegény... stb. egészen újfajta szolidaritás kialakulása figyelhető meg a társadalomban, csak a mélyére kell bámulni egy kicsit, mint az iszapzagyva tó vizének. ha elég ideig nézed, meglátod a köveket az alján. most még csak Bajnait meg Oszkót, esetleg Bokros Lajost szeretnék látni a gazdaság irányítói között, döntési helyzetben -- ha Orbánnak volna annyi esze és politikusi tehetsége, hogy elébe menjen a dolgoknak, bizony felkérné őket. de nem lesz, meg ha lenne is, ezek biztosan nem állnának kötélnek, úgyhogy előbb-utóbb már azzal is meg fog elégedni a NER ellenzéke, hogy csak Orbán és a bandája takarodjanak el, ha lehet az országból is. (bocsánat, de a kormányban történt legújabb személycseréket másképp, mint Orbán saját mameluk bandája tagjainak helyzetbe hozását nem tudom megítélni)

Ismeretlen_10155 2011.10.06. 12:10:24

@Szó-szóró: a tőlem még az Andrisé előtt, a 28. és a 29. hsz-ekben, általad később "poros, régi lemeznek" titulált kétségeimet és adataimat nem oszlatnád porcicákká, ahogyan az 50. hsz-ben is kértem? külön térj ki légy szíves a fideszes városok kötvénykibocsátásának a választások utáni állami refinanszírozásának és a magánnyugdíj-vagyon nagyobbik részének einstandolása közötti vélt összefüggés részletekbe menő cáfolatára, ha lehet, mert nagyon jól esne a megnyugtatás.

Pocakos 2011.10.06. 12:35:19

Andris (57.) írod: "...majd meglátod, hogy ha kész az új választási törvény, milyen ügyesen fogják kinyírni a *kisebb* pártokat....." Ez elszólás, vagy csak egyszerűen freud-i? ;-) *Nagyobb* pártokban miért nem gondolkodol? Különben ez a legszomorúbb a magyar (politika) helyzetben: nincs (komoly) ellenzék, úgy, ahogy altermatíva program sincs. Ugyanazt csinálják, mint a Fidesz tette az alatt a nyolc év alatt: csak szidni, szapulni a fennálló "rendszert", a vezetést. Ahogy a Fidesz sem adott alternatívát, úgy a mai ellenzék sem ad, csak károg, hogy "diktatúra" (meg fasiszta, ami analóg a komcsizással, az "Apró családdal" meg hasonlókkal). Gyurcsány "ellenzéki összefogásról" beszél. Aha! Kivel? a Jobbikkal? Igaz, Fico is ezt tette, kapott is a fejére Fletótól, aki azzal büntette, hogy kerülte, nem találkozott a szlovák miniszterelnökkel. Inkább vállalta a két ország közti feszültséget. Valós ténynek tűnik, hogy a jelenlegi kormány és pártja 10-20-30 évben gondolkodik, amig OV nyugdíjba nem megy. ;-) - ha csak addig fel nem emelik a nyugdíjkorhatárt. ;-)))) Ne nevess! A Fidesz már egyszer eltörölte a korhatárt, ahogy vezetői öregedtek. Ennek a garniturának (és pártnak) a leváltása csak belülről jöhet. Amikor jönnek a fiatalok, vagy másként gondolkodók, és a párton belüli többség váltja le a jelenlegi főnököt. A világon mindenütt így van (a demokráciákban, ahol azzal kezdődik, hogy a pártban megvitatják kit állítsanak miniszterelnök jelöltnek).

Szó-szóró 2011.10.06. 12:48:07

drc 58: nem szép, hogy gyurcsány bandájával (bajnaistól, oszkóstól) riogatsz bennünket. Alig vártuk, hogy eltakarodjanak a színről.

BB 2011.10.06. 12:58:10

Jött helyette Matolcsy. Klassz, tényleg.

Andris 2011.10.06. 13:00:40

Pocakos(60.)-> Nem értem, mitől lenne ez freudi elszólás? Azért nem gondolkodom a nagyobb pártok kinyírásában, mert nincsenek nagyobb pártok, legfeljebb egymáshoz viszonyítva. Nem mennék bele a pártrendszer típusok elemzésébe, de jelen állás szerint a fideszen kívül nincs kormányképes párt MO.-n. A választási törvény módosítása meg fogja nehezíteni a kis pártok Parlamentbe kerülését; az eddigi választási eredmények alapján módosítani fogják a választókerületek kialakítását. A választási eljárás részleteivel elég jól lehet bűvészkedni, hogy végül nekik legyen jó. (kopogtatócédula-gyűjtés,szükséges jelöltszám a listaállításhoz, mandátumszámítás, listás és/vagy egyéni szavazatok, parlamenti küszöb stb.)

Andris 2011.10.06. 13:13:24

Pocakos(60.) Ja, és még egy dolog. Korábban azt gondoltam, hogy a fidesz nem meri nagyon átalakítani a választási törvényt. Ma már bármit képes vagyok feltételezni róluk. Azt is, hogy pl. az előző kommentemtől eltérően nem finomhangolás lesz, hanem két elem átírásával lehet két-vagy egypárti törvényhozást kialakítani. 1. A parlamenti küszöb holnapról 10%, vagy lehet 20% is, és akkor már az LMP-vel és a Jobbikkal nem kell számolni; 2. ha ehhez még felveszik egyszerűsítésnek, hogy a választási törvényben a relatív többségi elv érvényesüljön, vagyis aki több szavazatot kap, az a párt kapja a mandátumot, arányosítás és töredékszavazatok nélkül, akkor kész is az egypárti törvényhozás. Egyszerű ez.

Pocakos 2011.10.06. 13:40:29

Andris (63.): ".....Azért nem gondolkodom a nagyobb pártok kinyírásában, mert nincsenek nagyobb pártok,....." Ez itt a lényeg, és ez a baj !!! És ezt használja ki a jelenlegi hatalom (nagyon helyesen és ügyesen!). A köv. (költői) kérdés: vajon miért nincs egy "nagyobb" párt? Ki (és mi) akadályozza meg, hogy legyen, ill. ne legyen? 64.-re: van egy német kifejezés: Volkspartei - ez ugyan "Néppártot" jelent szó szerint, de ez németül "tömegpártot" jelent, ami azt jelenti, hogy legalább 30 %-ot élvez a választásokon. Ergo, "aggodalmad" felesleges, mert tök mindegy mi a küszöb (%), talán még a "relatív" többség elve sem számít, ha egyszer a többség nemet mond (lásd 2010-es választás). Nagy örültséget nem csinálhatnak, mert ezekre már odafigyel az EU is! Csak a nemzetközi lehetőségek között variálhatnak, amit messzemenően ki is használnak. Lásd 46-os bejegyzésem, amire nem jött reakció. Igaz, nem is várok, akárcsak erre sem, mert nem kívánok "vitát" nyitni.

Andris 2011.10.06. 14:58:52

Pocakos: némi fogalmi zavart, keveredést érzek nálad a néppárt-tömegpárt értelmezésében és használatában. Nekem nem rémlik, hogy a "néppárt", és a kapott százalék mértéke között bármilyen kapcsolat lenne.

Pocakos 2011.10.06. 15:13:58

Andris (66.): az a párt, amelyik egy választáson (általában rendszeresen) 30 %-ot, (vagy annál többet) ér el, nevezik Volkspartei vagy tömegpártnak - németül és Németországban! http://de.wikipedia.org/wiki/Volkspartei

Pocakos 2011.10.06. 15:25:38

Andris (66.) kieg.: most vettem észre, hogy a megadott wiki oldalon balra, megvan magyarul is. Igaz, sokkal véznább, mint a német verzió. Ja, és bocs, a magyar változat szerint "gyűjtőpárt" a helyes megnevezés.

Pocakos 2011.10.08. 11:08:08

Andris: látom követed a "tipikus hazai mentalitást" (figyelsz rás?!), igázságtalanul és durván leszúrsz (".....Pocakos: némi fogalmi zavart, keveredést érzek nálad a néppárt-tömegpárt értelmezésében és használatában....."), majd mikor megmagyarázom, hogy Te tévedsz (persze írhatnám "hazai stilusban", hogy "hülyeségeket beszélsz"), akkor arra már nincs válasz, hogy "bocs, tévedtem" vagy "ezt nem ismertem". Szóval, ez jellemző kishazánkra, ahol csak a baszogatás dívik, és ahol ismeretlen a "bocs, én hibám" beismerés. Több generáció kell, hogy ez megváltozzék. Sajnos. Bármenyire is "unja" rás.

Ismeretlen_46946 2011.10.08. 13:12:08

@Andris: nem kell reagálnod a 69-es kommentre.

BB 2011.10.08. 22:22:25

Jó film a Harry Brown, nézzétek meg.

Andris 2011.10.08. 23:15:30

"Milyen jó lenne nem ütni vissza Se kézzel, se szóval, Világitni a napvilággal, Elaltatni az éjszakával, Szólni a gyávaság szavával, De sose ütni vissza" :)

egy nagyi 2011.10.09. 01:25:44

rás: ne haragudj, talán nem illik a bejegyzésed tartalmához. Olvastad-e György Péter:Apám helyett című könyvét? A sokszori kommentekhez nagyon idevágó a témája.Elfáradt egy kicsit a szemem az olvasásában, és rögtön a bejegyzéseidre gondoltam.

Ismeretlen_10155 2011.10.09. 11:15:49

@BB: A Harry Brown tényleg eszméletlen jó film lehet, bár én még nem láttam. Principessám, aki ilyen témában nagyon otthon van, már vagy egy hete rápörgött erre az alkotásra; aszondja: "Michael Cain egyike azoknak a színészeknek, akik miatt még érdemes moziba járni." -- pedig már túl van az öreg a nyolcvanon is... sajnos a világ Nyírségnek nevezett porforgó vidékén nem vetítik, de egy nagyvárossal odébb igen, úgyhogy nemsokára megnézzük mi is!

Ismeretlen_46946 2011.10.09. 11:56:39

@Nagyi: Nem, még nem olvastam - sajnos, nagyon keveset olvasok -, de tudom, hogy fontos könyv. @BB: Moziba aztán végképp ritkán járok, de köszönöm a tippet, lehet, hogy ez lesz az idei kb. harmadik filmem.

BB 2011.10.09. 18:38:21

@rás, drc: Hát eszméletlen jónak nem mondanám, de mindenképpen "must have" kategória. A hangulata nagyon ütős.

Ismeretlen_10155 2011.10.10. 10:56:40

@BB: az eszméletlent úgy értettem, hogy néhányan eszméletüket vesztik benne. ki-ki egy nagyobb fejre mért ütéstől, ki-ki a vérveszteségtől, etc.

BB 2011.10.10. 11:18:22

Na, abból van benne bőven :)

egy nagyi 2011.10.11. 02:33:50

75.rás:szerény vagy. Kapcsolódik a D-Day-hez mindjárt itt van huszonharmadika, milyen székház fog égni és kinek az autója ? kérdezem gúnyosan. Vagy tán a honatyák pirulnak el lelkiismereti szégyenükben,ha van olyan nekik. Jó keresztény óhajtja a bűn megbocsátását. Az "emberek" ma már tudják, hogy nem jött el a megváltó. Csak a szónok nem lát magán kívül és a rögeszméin kívül semmi mást.

Szó-szóró 2011.10.11. 12:29:08

nagyi 79: ez a bejegyzésed nagyon titokzatos lett. Szerepelnek benne: honatyák, jó keresztények, "emberek", a megváltó is, és a szónok. Jól feladtad a leckét.
süti beállítások módosítása