"- Minden esemény egyetlen láncsort alkot ezen a legeslegjobb világon; mert hisz ha nem rúgják fenéken, s nem ebrudalják ki egy szép kastélyból Kunigunda kisasszonyért, illetve szerelme miatt; ha nem gyötri meg az inkvizíció; ha nem járja be gyalog Amerikát; ha nem döfi le az ifjú bárót, és ha nem veszíti el száz eldorádói juhocskáját, bizony nem ehetne itt befőtt cédrátot és pisztáciát.

- Igaz, úgy van - felelte Candide. - De vár ám a munka a kertben. "

Ez a kis Voltaire önidézet egy három és fél évvel ezelőtti bejegyzésem éléről (a posztra még visszatérek).

Szokásos reggeli blogsétám során eltűnődtem azon, hogy sorra szűntek meg – hivatalosan is vagy csak be nem jelentett, hosszú szünetet tartva – azok a blogok, amelyekkel 2005 tavaszán (vagy nyarán?) elkezdtem a blogolvasást, vagy az évek során váltak fontossá, napjaim részévé. Vannak köztük olyanok, amelyek gazdájával személyesen is megismerkedtem, van, aki közeli barátom lett. Csak rövid felsorolás az „eltűntekről”, akik közül nem egy még ma is itt van a monitoron a „Kedvencek” között vagy éppen a Rásblog linkfalán: bitadani, Clodius, drc, Kaptárlakó, Kulturkor, Mesterszakács, Platen, Thomas, vgx, ysb, Zoli (aki volt Zokni is meg Cipő is)… (Nincs nyilvános blogja Máténak.) A kedvencek közül ritkán ír már Brünnhilde, Neonbagi (akinek kocsmakorszakát élveztem igazán), más lett a fő tevékenységi területe Solvere volónak vagy a Zen-taxi gazdájának. Meghalt Gagarin. Mindig jönnek persze új ismerősök, kedvencek, új (számomra új) – fiatal és idősebb – bloggerek, de én, konzervatív, nosztalgikus öregként, ragaszkodom (ragaszkodnék) a régi ismerősökhöz is.

És akkor vissza a bevezető Candide-bekezdéshez. Ez már a saját blogolásomhoz kötődik; az a 2008. márciusi poszt volt az utolsó a Vajszínű árnyalaton élvezett másféléves vendégeskedésem során. Negyedévvel később – jórészt Platen ösztönzésére – elindítottam a saját blogomat. De nemcsak ezért érdekes, hanem mert politikai írás volt, amelynek minden szava vállalható, érvényes ma is. Vagyis kiderül belőle, hogy milyen okos vagyok.

Szerző: rás  2011.11.17. 11:24 14 komment

Címkék: blogok

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr424929511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andris 2011.11.17. 12:46:18

A többieket is kedveltem, de asszem Clodius hiányzik a legjobban.

egy nagyi 2011.11.17. 13:31:20

rás:nekem nincs blogom.Egy véletlen kutakodás vezetett el hozzád.Azért követlek, mert mindig értő szemmel találod meg az aktuális kérdéseket.Tanulok tőled és a többiektől, és gondolkodásra késztetsz.Egy-két bejegyzésednél eltűnődtem, hogy a legtöbb honfitársad, aki ilyen szinten alkot véleményt a korról,amelyben él, könyvalakban publikálja azt.Te viszont nagyon kíváncsi vagy a mi véleményünkre.

Ismeretlen_29810 2011.11.18. 07:57:55

Megtiszteltetés a linkfaladon helyet foglalni. Még ha nem mondható el régóta rólam, hogy érdekeseket írnék.÷)

Ismeretlen_53615 2011.11.18. 10:23:08

lassan minden és mindenki változik. ha valaki nem a megszűnő társaság miatt, de a lassan életképtelenné amortizálódó freeblog miatt lép le. az utóbbi két évben az én linkfalamon is egyre szaporodtak a felfüggesztett, azután pedig az elhagyatott blogok. most már alig van, amelyik működik közülük.

thomas 2011.11.19. 07:18:57

Jelenleg nincs sok keresnivalóm ebben a szférában. Mindennek megvan a maga ideje, a visszatérésnek is.

Ismeretlen_46946 2011.11.19. 10:46:59

@Nagyi: Többen vagyunk, akik nem írunk könyvet. :) @Pazzo: hűséges típus vagyok, meg türelmes is. Amúgy pedig "megbocsáthatónak" tartom, hogy érdeklődésed (életed) tengelyébe a gyereked került. @Wovbagger: A változásban is van élet; lám néha megjelensz itt (vagy máshol olvastalak?); légy üdvözölve. @Thomas: Számomra nélküled szürkébb lett ez a szféra, de megértlek, vigyáznod kell a vérnyomásodra. Nekem meg éppen ez az Amlipin-Tritace kombó kiegészítője.

thomas 2011.11.19. 11:22:55

@rás: a vérnyomásom rendben van. A munkámra vigyázok, hogy legyen. Úgyhogy: 2014, vigyázz, jövök!:)

Ismeretlen_53615 2011.11.19. 14:08:28

rás, időnként bárhol megjelenek - de nem a változás ellen ágáltam, csak tényszerűen reflektáltam a poszt témájára.

Ismeretlen_1256 2011.11.19. 21:05:12

Gyűlnek a témák, érzem a felelősséget, előbb-utóbb kibukik valami. Köszönöm a biztatást!

Ismeretlen_46946 2011.11.19. 21:53:23

@Mesterszakács: én addig is mindennap rád klikkelek. :)

jel 2011.11.19. 23:13:06

ajánlok két blogot rendszeres olvasásra: http://luczifer-bazar.blog.hu http://komedias.blogspot.com/

Ismeretlen_46946 2011.11.19. 23:28:27

@jel: köszönöm. (A Lucziferrel csak az a gond, hogy félórára lefagy a gépem, míg betölti az oldalt. Ez a "belehal a szépségbe" tipikus esete.)

jel 2011.11.20. 06:36:18

Bocsánat! (Nálam is lassabb kicsit, de nem félóráig tölti, az tényleg sok)

Ismeretlen_46946 2011.11.20. 07:31:46

@jel: a "félóra" költői túlzás volt. :)
süti beállítások módosítása