Szolidaritás

És egy Orbán Ottó- vers (természetesen megint a Nominativus blogról):

A CLVII. szonett

A költészet határvidékén, ha nagy nehezen elvergődünk odáig,
egy rozoga bódéban, ahol a keserű hírek csöppjeit mérik
katonák, kémek, kurvák s más tisztes vendégek poharába,
nehéz fejünkkel nehezen fogjuk föl, hogy hiába volt az egész,
kaland és vakmerés, halálugrás háló nélkül, naponta,
más szóval az életünk – gyémántjainkra nincs vevő.
Mit tudni, mi jön, sunyít a világ, ez egy átmeneti kor…
Kérdezheted, melyik nem az? A Sulláé? A Caliguláé? A Hitleré?
Ezen a földön csak Kalibán állása biztos,
könyvégetőkre végső megoldásként minden rendszernek szüksége van –
kit tolna előre, ha, mondjuk, a főkönyvtől kíván szabadulni a Szent Család,
mely eddig a kötvénypiacon kamatoztatta varázstudományát?
(Ariel sem esélytelen, ha föltalál egy szellemes szellőztető berendezést…)
Prospero tüntet, ketté töri pálcáját. Egy munkanélküli – ki figyel oda?

***

A félreértések elkerülése végett: természetesen megyek tüntetni.

***

És egy jövő heti program

Szerző: rás  2012.03.07. 11:44 32 komment

Címkék: vers orbán tüntetés ottó szolidaritás mozgalom

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr864929564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nagyi 2012.03.07. 15:47:22

rás:talán nem vetsz meg, szívesen mennék én is,de gyűlölöm a tömeget. Ezenkívül kirándulni készülök a hegyekbe. Viszont az ügy hozzáadásaként a bankszámlájukra egy kevés pénzt elutalunk.

Ismeretlen_46946 2012.03.07. 17:11:13

@Nagyi: Dehogy vetlek. :)) Jó kirándulást!

egy nagyi 2012.03.08. 22:06:19

rás: kiírom ide, hogy mindenki, aki itt jár nálad,hogy tudja, és ne haragudj érte, ha úgy látod törlöd. A legnagyobb, legrégibb magyar bankból interneten átutaltunk pénzt tegnap a Szolidaritásnak. Ma visszajött a pénz időtúllépés miatt. A mi bankunk tegnap jóváhagyta. Talán a Pintér-művek működik,és ellehetetleníti az ellenzék bankszámláját? Ellenőriztük, nem írtuk el a bakszámlaszámot. "Ez az a hely, ahol semmi sem változik" énekelhetjük!

Ismeretlen_111887 2012.03.09. 00:00:15

egy nagyi: Na, ez a színtiszta összeesküvés-elmélet! ;) Nem tiszteletlenségből mondom, de ez tényleg az.

Andris 2012.03.09. 09:38:42

Én nem hiszem, hogy az. (abban az esetben persze, ha minden technikai jellegű dolog helyes volt az utalásnál) A kormány ügyesen használja az általa mozgatott adminisztrációt céljai megvalósítására. Csak egy példa: fakivágás a Kossuth-téren. ú Amúgy johnny, vicces, hogy időnként a legvadabb marhaságokat is el tudod fogadni tényként, ezt meg konteónak nevezed. Miért? Elképzelhetetlennek tartod, hogy így akadályozzák az ellenzéki szervezetek munkáját? Kevésbé látványos, mint egy letartóztatás, és elég hatékony eszköz.

egy nagyi 2012.03.09. 09:49:59

Ha a pénz eljut a szervezethez, akkor még elhiszem, hogy nem sérül az a jogom, hogy annak utalok állampolgárként, akinek akarok. /megjegyzem: a szocializmus idején az OTP-nek jelentenie kellett a betétesekről. Konkrét helyről,egykori alkalmazottól tudom./ Johnny: te olyan zavaros agyú vagy, mint a kovászos uborka érés idején. Talán egyszer fogyasztható uborka lesz, amiket gondolsz, de nagy megtisztuláson kell átesned.

Ismeretlen_111887 2012.03.09. 12:22:23

egy nagyi: Úgy látom most helyet cseréltünk. Most én vagyok az, aki elbagatellizálja az összeesküvés-elméletet és kedves Egy Nagyi az, aki sértődötten lehord ezért. :D Így kerek a világ, nem igaz? Egyébként szerintem is simán elképzelhető, hogy Pintér keze van a dolog mögött. És biztosan amerikai mintára csinálja, ugyanis ott is minden terrorizmusnak számít, ami nem a szövetségi kormány szája íze szerint történik. :)))

Ismeretlen_10155 2012.03.09. 20:15:29

"És biztosan amerikai mintára csinálja, ugyanis ott is minden terrorizmusnak számít, ami nem a szövetségi kormány szája íze szerint történik. :)))" Nem akarok finom lenni : egy lófaszt! A kiépült és szabad liberális jogállamnak azt az eszményét, amit az amerikaiak nap mint nap élnek, mi távolról sem ugatjuk. Tényleg sok mindent kell még tanulnod, pl. az amerikai demokráciáról is; meg láthatóan az is igaz, hogy kissé zavaros az agyad, ha szerinted egyáltalán összevethető az, ami a Magyar Köztársaságból lett Magyarországon zajlik bármiféle amerikai homeland security tevékenységgel.

egy nagyi 2012.03.09. 21:05:16

El kell mondanom, másodszori próbálkozásra sem sikerült az utalás. A Szolidaritás bankszámláját jól írtuk le. Megkerestük az ő bankjukat a neten. Értesítésként az volt kiírva, hogy karbantartják. Könyörgöm, szerdától-péntekig?

Szó-szóró 2012.03.10. 09:45:43

nagyi: lehetséges volna, hogy ezek a sötét fideszesek csalárd módon pont arra az időszakra szerveztették a karbantartást, amikor te el tudtad volna utalni az 500 Ft-ot a Szolidaritásnak? drc: elképesztő ez a fenntartások nélküli amcsi imádatod. Azzal, hogy angol szavakat is bekeversz egy magyar mondatba (homeland security), akkor az már rögtön hiteles és tudományos lett. És így persze minden belefér, például Abu Ghraib, vagy a nagy szaudi barátság, mert ott aztán tombol a demokrácia.

Ismeretlen_10155 2012.03.10. 15:21:32

@Szó-szóró: elképesztő az az igyekezet, ahogy bármely elvtársad segítségére sietsz, s mint egy jó TEK-es testőrlegény eléje ugorva véded, ha véletlenül olyan balfaszságot talál mondani, ami már nálam is kiveri a biztosítékot. kár, hogy mint mindig, most is csupa baromságot sikerült mondanod. a hozzászólásoddal csak két dolgot sikerült elérned: 1) bizonyítod, hogy fogalmad sincs miért írok homeland security-t nemzetbiztonsági nyomozás és -tevékenység helyett; de nem baj, hátha van aki a hosszadalmas magyarázat nélkül is érti. csak miattad nem ugranék fejest a témába. 2) azt is sikerült bizonyítanod, hogy fingod sincs, mit mondasz, amikor az USA jogállami létéről beszélsz vagy az Észak-Amerikában kiépült liberális demokrácia ellen szólsz, merthogy az egyik példádnak speciel az égvilágon semmi köze sem volt a témához ("a nagy szaúdi barátság"), a másikban meg éppenséggel tündökölt a liberális demokrácia és egész intézményrendszere. odahaza, abban a koszos, csúf, gonosz Amerikában a sajtó és a jogvédő szervezetek szétkapták, mint foxi a lábtörlőt az Abu Ghraib-ban kegyetlenkedő amerikai katonákat, a tisztjeiket és a tisztjeik feletteseit is. hónapokig ők voltak a médiában az ügyeletes főgenyák, meginterjúztatták a közvetlen rokonaikon kívül még az általános iskolai tanítónénijüket is, hogy nem látszott-e már akkor is rajtuk a degeneráció és néhány igazán elszabadult bolond ős-republikánus déli fehér tahó kivételével az egész társadalom megértette, hogy miért aljasság az, amit csináltak. (és így volt és van ez azóta is, pl. a nemrég kipattant afganisztáni ügyben.) nézz csak utána nyugodtan, azóta mind hadbíróság előtt áll vagy leszerelt, volt, amelyik börtönbe is került (jogosan).

Ismeretlen_10155 2012.03.10. 15:25:50

erről jut eszembe, Szó-szóró, mi a helyzet a cigánygyilkosságok elkövetőivel? miért nem hangos a magyar média az ő perüktől? pedig. ha jól tudom ott a Katonai Biztonsági Hivatal is érintett az ügyben... tehát jócskán a közvéleményre tartozik, hogy mit és miért basztak el! merthogy egy ilyen sztori a csúf, jogtipró Amerikában, de még Németországban is elképzelhetetlen volna óriási sajtócsinnadratta és nagy-nagy állami sajnálkozás, valamint rendőrségi és titkosszolgálati fejek hullása nélkül, az tuti...

Ismeretlen_111887 2012.03.10. 15:41:34

@drc: Csak ne lennél olyan kurvára önelégült...

Ismeretlen_10155 2012.03.10. 15:46:45

: ne adjatok rá okot, hogy hülyének nézhesselek. szívesen vitázom bárkivel, akinek különbözik a véleménye az enyémtől, de legyenek nyomós, megfontolandó érveitek, az Isten szerelmére!

Ismeretlen_111887 2012.03.10. 16:03:28

Csakhogy te már rég kiírtad magad a vitapartnerek könyvéből... nem tűnt még fel, dude? :)

Ismeretlen_10155 2012.03.10. 16:07:34

: dude is not me, for you, bastard. egyébként meg úgy tűnt, mintha vitáznátok... jah, bocs. =))

egy nagyi 2012.03.10. 17:00:28

rás:annyira felkavart ez az eset, tételezzük fel, hogy tévedek, ha beigazolódik,hogy igen, én leszek a legboldogabb, mert valamibe talán lehet hinni.Szegények ezek az ellenzéki szervezetek, fegyver nélkül nem lehet támadni, képletesen értem. Ma már a "SZÓ" kevés.Egyébként nagyon jót kirándultam, most mindenem fáj.Márc.15-én elmegyünk Salzburgba négy napra. Lehet, hogy nem kéne, de" oly kevés az idő", a kultúrát és természetet próbáljuk élvezni. Szó-szóró:ha az alkalmazottaidnak kéne 500.-Ft-tal felemelni az órabérét, akkor is ily lenéző lennél?

Ismeretlen_46946 2012.03.10. 17:16:22

@Nagyi: én most fogok majd utalni (de nyilván csak hétfőn derül ki, sikerült-e), majd bezsámolok az eredményről. Megvártam előbb, hogy sikerül a tüntetés - tetszett. (Természetesen nem voltak annyian, mint Bayer "náci" Zsolt "békemenetén".)

Szó-szóró 2012.03.10. 17:34:05

nagyi: igazad van, kicsit lenézőnek látszik az 500 Ft-os megjegyzésem, holott a valóság az, hogy egyrészt ennyi pénzt sem nézek le, másrészt nagyra tartom, hogy a meggyőződésednek megfelelő politikai tábort támogatod. Elnézést. drc: ismét elolvasva is nevetséges ez a homeland security. Különösen igaz ez egy olyan ember esetében, aki egyébként gördülékenyen, érdekesen tud írni. És nem beszélve arról, hogy nagyon kevés dolog van, amit magyarul ne lehetne visszaadni. Elfogult vagyok, csodálatos nyelv a magyar. Abu Ghraib esetében pedig nem hiszem, hogy az évekig embertelen körülmények között fogva tartott és megalázott foglyoknak és családtagjaiknak be tudnád adni azt a cumit, hogy a világ legdemokratikusabb országa USA. Mert egyébként nem is az. +1 megjegyzés drc-nek: az elvtárs kifejezést hagyományosan a baloldalon használták, de szerintem ezt még te is tudod.

Ismeretlen_10155 2012.03.11. 12:09:00

"ismét elolvasva is nevetséges ez a homeland security. Különösen igaz ez egy olyan ember esetében, aki egyébként gördülékenyen, érdekesen tud írni" tehát nyilvánvalóan oka van. de mindegy, ezen én nem akadok föl, hisz szerintetek úgyis magyartalan, nemzetgyalázó, idegenszívű meg még ki tudja mi egyéb vagyok, egy ilyen "vádat" már az eddigiek után föl se veszek. "embertelen körülmények között fogva tartott és megalázott foglyoknak és családtagjaiknak be tudnád adni azt a cumit, hogy a világ legdemokratikusabb országa USA" az egyetlen bibi ezzel, hogy ők nem Amerikában élnek, nem amerikai állampolgárok. nekik az USA főleg elnyomó hatalom, idegen hadsereg, ami elfoglalta az országukat és ami ellen harcolnak. nem tudom tudod-e, de anno magyar katonák is tartottak a felvidéken és a délvidéken ún. "partizánvadászatot". ez ugyanaz a kategória. (a különbség ott van, hogy mi történt a jogsértő cselekményeket végrehajtó katonákkal -- és itt lép be a képbe a liberális jogállami intézményrendszer.) No persze ha onnan nézzük, ahonnan te, elve megbundázzuk a meccset. természetes, hogy erre a logikailag helytelen következtetésre jutsz! nem érted meg, vagy nem akarod érteni, hogy az Egyesült Államok saját polgárainak nyújtott szabadságokat tekintve kell mérni az ottani a szabadságot és a demokráciát. ugyanúgy, ahogyan Magyarországon is. nem azt nézzük, hogy az Afganisztánba vezényelt magyar katonák mit csinálnak odaát... ad +1) bocs, de a bajtárs erőltetetten militánsnak és nevetségesen patetikusnak hat.

Szó-szóró 2012.03.11. 17:33:42

drc: 1. megdicsértelek, hogy jól írsz, erre azt állítod, hogy nemzetgyalázónak, idegenszívűnek tartalak. Furcsa logika. 2. ha otthon demokratikusan viselkednek az amcsik, akkor nekik mindent szabad külföldön. Egy rablógyilkos nem bűnös, ha otthon nem veri a feleségét. Nagyon furcsa logika. 3. magyar katonák a felvidéken és a délvidéken: valóban sötét dolgokat tettek, erre nincs felmentés. Ez a 70 évvel ezelőtti téma hogyan kapcsolódik az amcsi demokráciához? (Akkoriban ott azért még elég rendesen ment a szegregáció ...) 4. át kell térnünk más témára, mert rás mérges lesz :)

Ismeretlen_10155 2012.03.11. 18:36:07

ad 1) hagyjuk! ad 2) "Egy rablógyilkos nem bűnös, ha otthon nem veri a feleségét. Nagyon furcsa logika." Nem ezt állítottam. Azt állítottam, hogy a rablógyilkos otthon, a felségével élhet normális, kölcsönös vonzalmon és szereteten alapuló párkapcsolatban; de szerintem ne folytassuk ezt a párhuzamot, mert nagyon félreviszi a társalgást és tökéletesen alkalmatlan a vitatandó tárgykör leírására. ad 3) az akkori magyar közhatalom tagadta, takargatta a katonák tetteit, tisztjeiket nemhogy kizárta vagy lefokozta volna, de tetteiket elbagatellizálták, illetve -tatták a sajtóban, magukat a bűnösöket pedig felfelé "buktatta", gyakorlatilag jutalmazta jogsértő tetteiért. a mostani amerikai kormányzat Abu Ghraib-ban, sőt: azóta Afganisztánban sem így tett, sőt! a felelősöket megkeresték, bíróság elé állították, elítélték. abban persze, hogy így tettek nagy szerepe van a szabad sajtónak is, aki gyakorlatilag rászorította a helyzet tisztázására a hadsereget. a szabad, politikai befolyástól mentes, plurális és tájékoztató jellegű tényfeltáró újságírás és a köznyilvánosság a liberális demokrácia hatalomkontrolláló elemeinek legfontosabbja. (nem is csoda, hogy Orbán először a számára nem baráti sajtó torkának ugrott neki.) hol van ma ilyen hatalma a magyar sajtónak pl. a cigánygyilkosságok katonai hírszerzési szálának felderítése érdekében?! sehol; lassacskán már álmodozni se álmodozunk róla! ad 4) néha úgy érzem, bármit mondok is, tudatosan félreérted, félremagyarázod, kifordítod a gondolatmenetet a saját keréknyomából, hogy aztán félreértelmezhesd. ha valóban másik témára akarsz áttérni velem, akkor légy szíves azt mondd meg, hogy ezeket miért teszed? te tényleg komolyan elhiszed, amiket időnként mondasz?!

Szó-szóró 2012.03.11. 18:52:24

drc: ad 4): igen

Ismeretlen_10155 2012.03.11. 18:58:50

ez mire válasz?

Szó-szóró 2012.03.11. 19:21:30

drc: elhiszem, amit mondok. Az pedig nagyon hasznos lehet, hogy valaki (pl. én) egy görbe tükröt tart eléd, és megnézheted az adott témát szokatlan szemszögből is. Ez miért lenne baj?

Ismeretlen_10155 2012.03.11. 22:29:17

@Szó-szóró: így van, igazat adok neked. görbe a tükröd; nem a valóságot mutatja: torzít.

Szó-szóró 2012.03.12. 08:54:58

drc: akkor ebben megnyugodhatunk :)

Ismeretlen_46946 2012.03.12. 11:10:38

@Nagyi: Az OTP-től kapott értesítés szerint sikeresen átutalták a pénzemet a Szolidaritásnak. (Hogy meg is érkezett-e, azt persze nem tudhatom.)

egy nagyi 2012.03.12. 16:16:22

rás:nekünk is sikerült végre. Jóhiszemű vagyok és elfogadom, hogy véletlenül esett egybe a Szolidaritás bankjának a karbantartása a tüntetéssel. Most olvastam, hogy Cohn-Bendit is részt vesz a Millások tüntetésén, jobb lenne, ha otthon maradna a lengyel szimpatizánsokkal együtt. Így nem fognak fekete fehéren látszani az erővonalak.

Ismeretlen_46946 2012.03.12. 17:29:01

@Nagyi: Én kedvelem Cohn-Benditet, internacionalista is vagyok, úgyhogy szívesen látom őt - őket -, különös tekintettel arra, hogy a jobbos lengyelek aligha mennének bele egy otthonmaradási csereügyletbe. Amúgy pedig számomra az egész francia névsor szimpatikus (egy Hunyadival és a "díszfrancia" Rajkkal együtt).

egy nagyi 2012.03.12. 22:36:58

rás:én is kedvelem, tisztelem is. Jelen esetben a jobboldal sajtókificamítós handabandázásától, és a saját híveik számára felvázolt illúzióktól félek.

Ismeretlen_46946 2012.03.12. 22:51:09

A jobboldalnak "az a dolga", hogy handabandázzon, hazugságokat üvöltözzön.
süti beállítások módosítása