"Az, hogy a különféle eredetű és árnyalatú zsidógyűlölők ebben az esetben mit gondolnak, számunkra intellektuálisan közömbös, habár morálisan visszataszító. De a cél – az antiszemitizmus föllobbanásának elkerülése – ebben az esetben se szentesíti az eszközt: Izrael gyalázatos imperialista háborújának mentegetését vagy trivializálását."

Lelkes és lelkiismeretes TGM-fanként ezt is elolvastam, és szinte mindenben egyetértek vele. Valami azonban nagyon hiányzik fejtegetéséből. Az az apróság, hogy a Hamász - valamint támogatói - akárcsak Izrael megalapításától fél évszázadon át minden palesztin mozgalom, évtizedeken át minden arab állam a "zsidók tengerbe szorítását", Izrael felszámolását tekintette céljának.

Tamás Gáspár Miklós írása a hvg.hu-n

 

Szerző: rás  2014.08.12. 18:53 7 komment

Címkék: Izrael TGM

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr406598675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_drc_ · http://kurvannya.blog.hu 2014.08.12. 20:52:43

TGM annyira komolyan veszi, hogy ő az egyszemélyes magyar radikálbaloldal, hogy képes még a nyugati radikális baloldaliak és kommunisták bődületes hülyeségeit, jelen esetben pl. az Izrael-ellenes retorikát is valódi kritika nélkül átvenni.

(igaz, én nem vagyok fan, és egy ideje már csak akkor olvasom, ha beleakadok valahol...)

rás · http://ras2.blog.hu 2014.08.12. 21:44:37

@_drc_: Beleakadáshoz számíthatsz rám. :) (Vagy kiakadáshoz.)

Georges Thenault 2014.08.15. 11:19:06

Kicsit csúsztatsz, kedves Rás, a PLO (Yasser Arafat, az örök ellenség) az oslói egyezményben elismerte Izrael létét. A Fatah is ezt a vonalat követi. Szóval kicsit óvatosabban a "minden palesztin mozgalom"-mal.

egy nagyi 2014.08.15. 11:56:45

a Szombat egy kicsit nekiment TGM-nek, de válaszolt a Szombatnak és ott elég világos a következtetése.Miután kicsit járatlan vagyok a gépben így nem tudom idevarázsolni az írást.

rás · http://ras2.blog.hu 2014.08.18. 10:40:34

@Georges Thenault: Elnézést a késedelmes válaszért, nem voltam internetközelben az elmúlt napokban.
Ami az ellenvetésedet illeti, a "félévszázad" és a "minden" együtt valóban nem igaz: Izraelt 1948-ban alapították, és a PLO "már" az 1993-as oslói egyezményben elismerte Izraelt (a PLO-n kívüli vagy abból kiszakadó mozgalmak nem), tehát "csak 45 évről van szó.

@egy nagyi: kösz, hogy felhívtad a figyelmemet, majd megkeresem a Szombat-cikkeket.

Georges Thenault 2014.08.18. 14:27:50

Izraelt 48-ban az ENSZ hozta létre, az ott élők megkérdezése nélkül. Én is kissé morcos lennék, ha a fejem felett alakulna egy olyan ország, amihez semmi közöm. És akkor ne menjünk olyan apróságokba, mint a zsidó telepek folyamatos építése, a ciszjordániai fal, ami nagyvonalúan jóval beljebb épült, mint az 1967-es határ, Ariel Saron bevonulása az egyik legszentebb muzulmán mecsetbe, a megalázó átkelési procedúra a checkpointoknál, az izraeli hadsereg kivonulása a palesztin területekről több mint 10 évves Oslo után és sok egyéb. Minden lehetséges alkalommal és módon megalázzák a palesztinokat, és amikor visszaütnek, akkor meg gáz van. Messzemenően egyetértek TGM-mel, maradjunk ennyiben.

rás · http://ras2.blog.hu 2014.08.18. 16:55:59

@Georges Thenault: Igazad van. És mint a bejegyzésemben olvashatod, én is messzemenően egyetértek TGM-mel; "mindössze" egy figyelmen kívül hagyhatatlan tényezőre hívtam fel a figyelmet.
süti beállítások módosítása