Előző bejegyzéseimben már említettem, hogy a közelmúltban elhunyt magyar-amerikai történész (az 50-es években a Szabad Európa Rádió munkatársa), Deák István önéletírását olvasom, s hogy eléggé ambivalens a viszonyom a könyvhöz. Történelmi, pláne leegyszerűsítő politikai fejtegetései gyakran keltenek bennem ellenkezést, ellenérzést, ami persze adódik eltérő világnézetünkből, sorsunkból is. Viszont borzasztó érdekesek - és élvezetesen megírtak - a személyes életére vagy ismerőseinek az életére vonatkozó leírásai, megjegyzései. Íme egy oldal az 1948-50-ben párizsi emigrációban élő Deáktól (-ról): 

deak_istvan.jpg

Szerző: rás  2023.08.08. 23:12 2 komment

Címkék: emigráció Deák István

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr9618189535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nagyi 2023.08.16. 23:43:27

Még nem vettük meg ezt a könyvet, férjemet érdekli,várja talán lesz e-könyvbe, mert már lassan a híd alá költözünk a könyvektől. Egyébként rás olvastad Borbándy könyvét a Szabad Európa rádióról. Magam nem mélyedtem bele, de a férjem leadta nekem, elég jó médium vagyok.

Egyébként, hogy vagy, jól működik a szíved
a ketyerével?

rás · http://ras2.blog.hu 2023.08.17. 20:56:12

@egy nagyi: Köszönöm, jól vagyok, minden rendben.
Borbándit nem olvastam, A magyar emigráció életrajzát se, bár az itt van a polcon. Deák könyve nem kötelező: érdekes, de nem fontos.
süti beállítások módosítása