Két napja írtam egy tréfásnak szánt bejegyzést... miről is, a koromról és az azzal tagadhatatlanul együttjáró szellemi hanyatlásról. Ami akkor válik tragikussá, ha te magad már észre se veszed, csak mások. Nos (azt remélem,) itt még nem tartok.

A bejegyzésre aggódó, jóindulatú tanácsokkal bővelkedő kommenteket kaptam.

Nos, hogy tisztázzuk: 77. életévemben járok, és már lassabban mozgok, mint, mondjuk, 20-30 éve, nehezebben teljesítem - de teljesítem! - a lakásomhoz vezető 98 lépcsőt. hajdani jó névmemóriám a múlté, néha, egy-egy pillanatra egészen egyszerű szavak nem jutnak eszembe.

Reggelenként, felkelés után félautomata üzemmódban működök vagy két órán át, amíg a torna, a zuhany és a nyugodtan elfogyasztott bőséges reggeli (és egy tucat gyógyszer és vitaminkomplex) után meg nem iszom a kávémat. Nos, a félautomatának két lába - plusz két keze - van, mégis megbotlik: tegnapelőtt először tényleg a fogkrémes tubus felé nyúltam a borotvakrém helyett. De még időben visszakoztam. Ebből született a bejegyzés.

Amúgy pedig tájékoztatásul: napi több órát töltök print és online újságok olvasásával, úszom vagy sétálok, színházba, koncertre járok, barátokkal találkozom, hetente egyszer lejárok a cigánytelepre, hogy négy 20-28 éves srácnak segítsek befejezni a valaha abbahagyott általános iskolát, emellett pedig az elmúlt hetekben politikai közösségemben (Szikra) előadásokat tartottam a 20. századi történelemről.

Ezzel együtt... 

 

Szerző: rás  2023.03.12. 19:58 4 komment

Címkék: én blogom Kern

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr4118070270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nagyi 2023.03.12. 23:08:58

rás: csak így tovább, tiszta szívből kívánom hogy ne legyen olyan betegséged, amely ezt a jó kondid aláássa.

Az én férjem mindig elvarázsolódik valamilyen témán s akkor vagyok az őrmester. Alkati kérdés. Ha mondom,hogy telefonáljon valamilyen ügyben, irány a telefon úgy kell figyelmeztetnem, hogy előbb a gyógyszer. Egyébként mindkettőnknek elég jó a memóriája.

Csak egy évvel vagyok fiatalabb nálad, a gyógyulásom után én még a jövőre készülök. Újra mozi, színház, hangverseny, kiállítás, gyógyfürdő, utazás, ugyan a kórházban mindenki lenénizett, pedig csak egy koros hölgynek érzem magam.

rás · http://ras2.blog.hu 2023.03.12. 23:15:37

@egy nagyi: Ó, én is nehezen szokom, hogy "bácsi" vagyok. :)
Gyors és teljes felépülést!

látjátok feleim szümtükkel 2023.03.15. 12:57:20

@rás:

Remélem nem érzeted sértőnek a bejegyzésemet, nem annak szántam, de elég sok ismerőssel találkoztam az utóbbi években, akik nem tudnak mit kezdeni az öregedés fizikai jelenségeivel. Nem veszik észre, hogy az öregedés nem betegség, hanem állapot. Én a szüleimtől vidám öregedést láttam ( kissé későn született gyerek voltam.
Sajnos nekem egy betegség indította el a korosodás érzését, de lassan leküzdöttem.
süti beállítások módosítása