Tegnap kimentem Magyar Péter tüntetésére, elsősorban kíváncsiságból, érdekelt, hogy hányan lesznek, milyen a hangulat. Ambivalens érzéseim, gondolataim vannak.

Mint előző bejegyzésemben írtam, a Partizán-interjú óta rokonszenvvel követem Magyar Péter fellépését, de erős ideológiai fenntartásaim és kétségeim vannak. A tegnapi tömeg - s benne az egyes emberek arca, hangulata, derűje - lenyűgöző volt, ahogy imponált az egész rendezvény profizmusa. Az számomra már az elmúlt hetek napi Facebook-bejegyzései alapján kiderült, hogy Magyar profi politikus, illetve profi kommunikációs stábbal rendelkezik. Pontos üzeneteket fogalmaz, amelyekben egyébként semmi új nincs más ellenzéki pártok megszólalásaihoz képest, csak éppen tőle el lehet hinni, hogy képes lenne az ígéreteket, célokat tartalmazó programját megvalósítani. Ugyanis a fellépése erőt, határozottságot sugároz. Nem kiabál, nem jajong, nem maszatol, hanem sallangmentesen, egyszerűen kijelent.

Azt írtam, "tőle el lehet hinni", és az általa keltett érdeklődés- és reménycunami - amit a közvéleménykutatások is igazolnak - azt bizonyítja, hogy sokan hisznek - nemcsak neki, hanem - benne. Úgy tűnik, képes (utolsó?) reményt kelteni egy apátiába süllyedt társadalomban. Az az én bajom, hogy már nem vagyok hívő, s nem abban reménykedem - mert reménykedem! -, hogy M. P. valamiféle politikai messiás -, hanem abban, hogy kellő hitet, elszántságot képes kelteni ahhoz, hogy legalábbis megrendítse Orbán hatalmát. Sokak számára lehet meggyőző, hogy az ellenzéki pártokat is az Orbán-rendszer függelékének, részének nevezi, hogy a magyar társadalom többsége számára csalódást és kudarcot hozó egész "elmúlt harminc évvel" hirdet leszámolást. Ezzel függ össze a szkepszisem. Hajdani önmagamat meghaladva, már nem gondolom, hogy a múltat el lehet törölni, s ezért némileg bonyolultabbnak, nehezebben megvalósíthatónak tartom a Magyar által evidensen és helyesen megfogalmazott célokat. És eltérően a Magyarban őszinte, tiszta embert látó és benne ezért hívő, reménykedő követőktől, nem tudom, hogy M. P. mennyire őszinte, de azért bízom benne, mert azt látom, hogy profi. Majd meglátjuk. (Tegnap este szerintem máris elkövetett két hibát a Partizánban adott újabb interjúban, amikor hajlandó volt belemenni annak megvitatásába, hogy a meghirdetett "árokbetemetés", ideológiai, politikai táborokon felülemelkedés jelenti-e azt is, hogy adott esetben koalícióra lépne a Fidesszel (kitérő, maszatoló választ adott, amelynek sarokpontja az volt, hogy "Gyurcsánnyal soha"); illetve hagyta magát belesodorni konkrét szakpolitikai kérdések megvitatásába, noha hangsúlyozta, hogy ő nem szakpolitikus, és az egészségügy, az oktatás átalakítását vagy a gazdasági hangsúlyok kijelölését szakemberekkel, szakmai szervezetekkel kell megvitatni.

A tegnapi - minek nevezzem: tömeg? közönség? hívek? érdeklődők? -, szóval a tegnap az Andrássy úton Magyar Péter hívására összegyűlt több tízezer ember, ahogy elnéztem, idősebb volt, mint a múltkori influenszertüntetés ennél is nagyobb közönsége; körülöttem inkább 30-60 év volt a jellemző korátlag - vagyis eltérően a Hősök terét megtöltő fiataloktól, az a korosztály, amely inkább elmegy szavazni. Azt gondolom, hogy már a következő közvéleménykutatások a legerősebb ellenzéki tömörülésnek mutatják majd Magyar tömörülését.

Szerző: rás  2024.03.16. 11:46 5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr8518355413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nagyi 2024.03.16. 23:08:21

Látom rás már megfontoltabb vagy, emlékszem, hogy annak idején még a Jobbikban is bíztál, még Heller Ágnes is őket preferálta az összefogásban. Jó magam eddig csak az lMP és a Momentum indulásában bíztam, pénzt is utaltunk nekik anno. Ma már olyan szkeptikus vagyok, s egyetlen pártra sem tennék fel tétet. Ami M.P. illeti, ha új Messiásnak nézem, akkor talán lehetek várakozó, de túl sok ismeretem van például a forradalmi fellángolások s azok elbukásainak történetéről.
Be kell vallanom, nem tudom mikor fejeződik be az életem, így ha el is mondom mit gondolok a világról, távol tartom magamtól azért, nem engedem a zsigereimbe furakodni. Adassék még nekem egy kis hedonizmus, nyugalom, s a világ szebbik részének az élvezete.

rás · http://ras2.blog.hu 2024.03.16. 23:25:11

@egy nagyi: Adassék! Nem keresek utána, de nem hiszem, hogy bíztam volna a Jobbikban, viszont valóban szükségesnek tartottam a választási együttműködést velük.

egy nagyi 2024.04.02. 20:35:00

Lehet, hogy butaság, de azt gondolom, hogy Magyar Péter nagyon sok szavazatot fog elvenni az impotens baloldaltól, s ha megvan, akkor belesimul a Fideszbe, vagy kellő támogatottság esetén megalakít egy Fidesz 2 pártot. Egyébként minden, hogy úgy mondjam "altáji problémát" utálok, és előbb felmondom a pápákat,mint a celebek névsorát, lekapcsolom magam, nem szeretek csámcsogni. Kurva szar lehet ennek a két embernek most a gyereküknek lenni.

rás · http://ras2.blog.hu 2024.04.03. 10:27:17

@egy nagyi: Én is a gyerekeket sajnálom. Magyar Péterről eltér a véleményünk.

egy nagyi 2024.04.18. 14:23:30

A mai napig azt gondolom, hogy valami falsul fog elsülni a végén. Még nem rajzolódott ki nekem, hogy fútóbolond-e, vagy karrierépítő szándéka van, de hogy a magyar lakosságnak semmi megoldás nem származik abból, hogy esetleg 3 fő EP-képviselője lesz a Tisza Pártnak, főleg a kiábrándultak és szegények lesznek becsapva, akik behódoltak Neki, s lesznek olyan NER-ben kilővendő /fidesz által/ gazdasági szereplők, akik azt gondolják, hogy ő a vészkijárat.
süti beállítások módosítása