Tudtam (meg is írtam), hogy szörnyűek lesznek, de azt hittem, csak a szósz lesz az (lásd pl. az Úristen és Trianon összefüggéseit), és a kormányzásuk szakszerű, értelmes lesz. Hogy volt nyolc évük a felkészülésre, már az egész magyar nagytőke mögöttük áll, s az MSZP akkora lúzernek bizonyult, hogy csak jobb lehet.

Kósa Lajos csütörtöki "államcsődös" bejelentésére azt mondtam először, hogy "ügyes": az exportban érdekelt vállalkozók régóta követelik a forint leértékelését, s ha ezt még ráadásul össze lehet kötni azzal, hogy a szemét Gyurcsánybajnaioszkó miatt, lám, el kell halasztani az ígéretek (azonnali általános boldogság megteremtése) teljesítését, az cinikus dolog ugyan, de politikailag hasznos. (Futottak még, de csak a poltikán kívül: erkölcs, jóízlés). A devizahitelesek meg le vannak szarva, örüljenek, hogy volt idő, amikor a forinthitelesek szívtak.

A szombati Vargamihályból aztán kiderült, hogy szóltak nekik Brüsszelből meg Washingtonból (talán Tel-Avívból és Moszkvából is), hogy: nono!

Vasárnap a hülye Sziijártó benyögte a 16 százalékos SZJA tervét, ami kifejezetten a gazdagokat, a felső középosztályt preferálja. De gyorsan kiszivárogtatták, hogy lesz bankadó is, ettől ma reggel a tőzsdén beszakadt az OTP. Azt hiszem az öngyilkosság egyik lehetséges módja ujjat húzni Csányi Sándorral.

És persze van egy másik magyarázata is az elmúlt napokban történteknek: aki akár néhány órával korábban értesült arról, hogy mit fog mondani Kósa, az nagyon nagy pénzt kaszálhatott a tőzsdén.

És még csak egy hete kormányoznak!

 

Szerző: rás  2010.06.07. 11:07 40 komment

Címkék: fidesz kormány

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr454929213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pocakos · http://pocakos.blogspot.com 2010.06.07. 13:22:26

".........A szombati Vargamihályból aztán kiderült, hogy *szóltak nekik* Brüsszelből meg Washingtonból......" (rás) Ez Nálad régi beigedződés? ;-) Nem kellett szólni! A tőzsdék, a piacok jelezték ! Nemcsak a forint rogyott meg, hanem az euro is! Elvégre EU tagország vagyunk! Ezt sokan (és szokszor) elfelejtik idehaza. Ha a barom magyar vezetés, melyben nagyon bíztak a befektetők, azt mondja, hogy "Görögország II. vagyunk", akkor menekül a tőke! - nemcsak Mo.-ról, hanem az EU-ból is! Különben nincs egy önálló ötletük, a németek is be akarják vezetni a bankadót - a többi tagország meg ellenzi, prüszköl. Főleg a franciák, akik nagyon szimpatizálnak a mediterrán (latin) országokkal. Csak pletyinek: Sarkozy népszerűsége Dél-Franciaországban nagy, mamája görög - ezért "incselkedik" Merkel-lel a déliek érdekében......

Ismeretlen_10155 2010.06.07. 13:24:08

"Azt hiszem az öngyilkosság egyik lehetséges módja ujjat húzni Csányi Sándorral." vele még csak-csak lehet (ideig óráig) és nem is nagyon érdekel, hogy így akarnak véget vetni létezésük nyomorának (ahogyan Dosztojevszkij mondaná, esetleg Csehov), de hogy az én zsebemre (is) játszadoznak, az nem tetszik!

Pocakos · http://pocakos.blogspot.com 2010.06.07. 13:48:54

The euro continued to depreciate. Hungary’s government said June 5 that there’s no danger of default, a day after a spokesman for Prime Minister Viktor Orban said it’s not “an exaggeration at all” to speculate that the country may be unable to pay its debt. “The euro is the clearest sell out of all this,” said Greg Gibbs, a foreign-exchange strategist at Royal Bank of Scotland Group Plc in Sydney. “The market is groaning under the weight of excessive debt levels and there’s a lot of concern over the state of European banks. Hungary is just another straw being piled onto the camel’s back.” http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=amA_o91u7dhQ&pos=1 ez ma (hétfő) reggeli hír volt a Bloomberg-nél

Pocakos · http://pocakos.blogspot.com 2010.06.07. 13:51:59

Ez pedig a NYT ugyancsak mai cikke: http://www.nytimes.com/2010/06/07/business/global/07euro.html?pagewanted=1&src=mv Már a cime is jó (és igaz!)

Andris 2010.06.07. 15:32:33

Két gondolat. Egész könnyedén el tudom képzelni, hogy vagy a Fidesz, vagy hozzá közeli vállalkozók/vállalkozások húztak hasznot a kósa-varga-szíjjártó féle betli bemondása utáni pénzpiaci mozgásokból. Ez lenne a jobb mindenkinek, mert azt bizonyítaná, hogy enyveskezű, cinikus szarháziak csupán, akik anyagi érdekeik által vezérelve szarnak a devizahiteles választóikra. (akiket nem sokkal ezelőtt vehemensen védtek, ha 1%-ot is mozdult az árfolyam) Ha viszont tényleg ennyit tudnak, akkor csúnya világ lesz. Esetleg a Navracsics elmagyarázhatná nekik, hogy mikor mit kell, meg hogyan... Régóta ő az egyetlen fideszes, akire nem nézek görbén. Sajnos nagyon úgy néz ki, hogy ezek az ostoba gazemberek semmit és semmiből sem tanultak.

Andris 2010.06.07. 15:36:03

Ja, amúgy a poszt remek! "Azt hiszem az öngyilkosság egyik lehetséges módja ujjat húzni Csányi Sándorral." Hahaha! Azám! Ha Csányi Sándor megharagszik, megremeg a föld!

thomas 2010.06.10. 21:10:15

Engem a B.terv érdekelne, merthogy 200 Mrd-ot nem tudnak kiénekelni a bankokból, az tuti. Mondjuk az én B.tervem az lenne, hogy 100 Mrd, és ezután az EU-IMF enged a 3,8-ból, mondjuk 4,2-ig. (A pénzpiac eleve 4 fölé árazta be a fideszt, szvsz.) Amúgy lehet, hogy szélhámosok, de inkább balf@szok, akik még blöffölni se tudnak, és elszoktak a nyolc év alatt attól, hogy minden ki van hangosítva, és már nem csak a választóik csápolnak nekik, a nyugat meg legyint a böszmeségeikre, hanem még egy nyikhaj fideszcsik elszólása is számít.

Pocakos · http://pocakos.blogspot.com 2010.06.11. 12:25:58

Talán érdekel valakit a témában írt szösszemetem: http://pocakosgondok.blogspot.com/2010/06/sporolas-kommunikalasa.html

Szó-szóró 2010.07.08. 20:14:08

rás: nagyon szeretem olvasni a blogodat, de meg kell kérdeznem: "Sziijártó" mennyivel hülyébb, mint ez a levitézlett mszp-s szakértő gárda? pocakos: pár mondatban hogy foglalnád össze a mondandódat? (szívesen elolvasom a hosszú változatot is, de ha van rövidebb, akkor kis időt meg tudnék takarítani, és akkor annyival beljebb tudnék lenni. tudnék picit smúzolni.

Ismeretlen_46946 2010.07.08. 20:42:07

Szó-szóró: Köszönöm a dicséretet. Igazad van, valóban nem jó jelző Szijjártóra, hogy hülye - legalábbis "máshogy hülye", de ez inkább csak általános szitokszó volt valakivel szemben, akit nagyon rühellek az arroganciája és a cinizmusa miatt. Megtestesíti mindazt az erőszakosságot és képmutatást, ami miatt a Fideszt en bloc utálom. Ha olvastad a régebbi bejegyzéseimet, tudhatod, hogy az MSZP-ről is nagyon rossz a véleményem - de "máshogy". :) Azt pedig ne akard, hogy Pocakos itt, egy kommentboxban fejtse ki azt, amit egy hónapja a saját blogján írt meg.

Szó-szóró 2010.07.08. 20:58:16

Kedves rás, köszönöm a gyors választ, így nagyon korrekt. Arrogancia tényleg van, azt is értem, hogy van egy "en bloc" fidesz utálatod, és pocakossal szemben is kicsit igazságtalan voltam, de ami a lényeg: NEM FASZOK ÉS NEM GAZEMBEREK. DE EZ ÍGY NEM MEHETETT TOVÁBB. VOLT BÉ TERV?

Ismeretlen_46946 2010.07.08. 22:21:44

Nem tudom, milyen "B-tervre" gondolsz, kinek a B-tervére? Az, hogy faszok-e, gazemberek-e, az persze "véleményes". Elég sok baklövést követtek el máris ahhoz, hogy faszoknak minősítsem őket - a fenti bejegyzésben kifejtetten túl a szlovákiai kudarc vagy a közröhej tárgyává vált Nyilatkozat-ügy például ezt erősíti. Ugyanakkor sokkal több tény szól amellett, hogy sikeresen valósítják meg az "egész pályás letámadást", az állam, a gazdaság és a média totális megszállását, ami észre, koncepcióra vall. Eszes gazemberek. Abban természetesen igazad van, hogy "ez így nem mehetett tovább". Nekem leginkább ez fáj.

Szó-szóró 2010.07.09. 08:41:32

rás: igen, eszesek. Gazemberek? Igen, van köztük. (Bízzunk abban, hogy kevés.) Igen, totálisan megszálltak mindent, ez is igaz. Ez várható volt. Igen, nagyon fájdalmas, amit baloldali zászló alatt műveltek. Összeszámoltam: négy igent mondtam.

Andris 2010.07.09. 08:59:52

Thomas: Én emlékszem rosszul, hogy Gyurcsány, még a kezdet kezdetén nem 200, de 300 milliárdra húzta le a bankokat? (Érdekelne, hogy mit kaptak ők cserébe ezért?) Amúgy, nem tartjátok gáznak, hogy amikor a kormány úgy dönt, hogy az olyan kiemelkedően profitábilis szektort, mint amilyen a banki is külön elvonással terheli, akkor a reakció a bankok részéről alapból az, hogy még ezt is a százféle módon megnyúzott polgár nyakába igyekszik varrni. Nézzétek meg, hogy a bankok profitja hogyan alakul a válság kezdete óta! Pedig elhihetitek, hogy ők aztán értenek ahhoz, hogy megplasztikázzák a számokat. Vagy csak egyszerűen arról van szó, hogy a bankok megállapodtak a kormánnyal ELŐRE, hogy ebből az egyenlőre nem tudni mekkora összegből mennyit sózhatnak rá az ügyfelekre. És akkor a bank lesz a közvélemény a gonosz, nem a Jókormányunk.

Ismeretlen_46946 2010.07.09. 10:10:36

Szó-szóró: :)) Andris: A bankárok azt teszik, ami a dolguk: minél több pénzt akarnak csinálni - elsősorban a maguknak. (Ez itt a demagógia helye.) Amúgy meg miért nem hiszel az MLSZ elnökének, aki a bankárnyúzó miniszterelnök mellett állva tegnap megmondta, hogy 1./ persze, ki tudják köhögni a pénzt, ha muszáj; 2./sajnos, nem tudják áthárítani a dolgot az ügyfelekre, mert azok már nem fizetőképesek.

Andris 2010.07.09. 11:24:39

Mondom, Gyurcsány jobban a zsebükbe nyúlt, akkor mérsékelt hörgés volt. Egyébként egyértelmű, hogy nem a fizetőképtelen, vagy a fizetőképessége határán lévő adóssal fogják megfizettetni az árát. Majd megemelik a tranzakciós díjat, majd fizet az, aki még nem rokkant bele a törlesztésbe vagy mittomén, elég kreatívak hozzá. Abba pedig, hogy mennyire aljas, geci dolog a bankok részéről az elmúlt években kialakított hitelezési rendszer és az abban rögzített "szabályok", még felsorolás szinten sem mennék bele, mert megölne az ideg.

Ismeretlen_46946 2010.07.09. 13:39:10

Andris: Nyugi! Kapitalizmust akartál, nem?

Andris 2010.07.09. 15:03:04

Ki nem? Most nem tudom, hogy heccelsz-e, vagy komolyan gondolod? Ha

Andris 2010.07.09. 15:11:37

Ha az utóbbi, akkor nyilván a kapitalizmuson kívül megemlíthetjük az üzleti tisztességet, és a jog szerepét a szerződéseket illetően.Amit a bankok nem tartottak be, sőt leszartak, a felügyelő szervek, pl. a PSZÁF és végső soron az állam úgyszintén, és mostanra sikerült összekalapálni egy "banki kódexet", ami több okból sem ér többet, mint halottnak a seggrepacsi. Szóval nem a kapitalizmussal van a baj.

Ismeretlen_46946 2010.07.09. 16:08:14

De. A kapitalizmussal - s különösen annak kis hazánk által éppen bejárt (bejárás alatt lévő) szakaszával - van baj. Csak ebben a keretben értelmezhető az "üzleti tisztesség", a "jog" meglehetősen efemer fogalma. (Amúgy jelzem, én például nem akartam.)

Andris 2010.07.09. 16:59:03

Én meg azt mondom, hogy az állam dolga (többek között) az, hogy megvédje a polgárait, 1. magától az államtól, annak túlhatalmától(politikai szempont) 2. a külső ellenségtől(gazdasági és katonai) 3. a belső ellenségtől (gazdasági, katonai, politikai szempont) Ezt gazdasági téren szabályozással teheti meg, a jog eszközeit alkalmazva. Mi piacgazdaságot vettünk át, sajnos az állam egy gyenge, szar tákolmány, aki/ami képtelen a fentieket teljesíteni. Lehet, hogy nem is akarja/akarta soha megtenni. Mi az oka, hogy te nem akartál rendszerváltást? Mit szerettél volna helyette? És hogyan?

Ismeretlen_46946 2010.07.09. 20:39:26

A kérdéseidre a válaszok meghaladják egy kommentbox kereteit, úgyhogy csak röviden és valószínűleg félreérthetően: 1./Mert a kapitalizmust - a piacgazdaságot - igazságtalannak tartom. 2./ Kommunizmust. 3./ Nem tudom.

Szó-szóró 2010.07.09. 20:41:48

rás és András bankokról folytatott vitájához: a. a bankok Magyarországon pofátlanabbak, mint Európa fejlettebb országaiban. b. ha kifizetik ezt az adót, még nem lesznek veszteségesek. Pénzt fognak keresni. c. nem fognak megsértődni és kivonulni. Ebből élnek. Nem szívességet tesznek.

Andris 2010.07.09. 20:57:58

rás: :) ez ám a lakonikus tömörség! Bár Lenin lett volna ilyen közérthető ideológus! :)Lehet, hogy akkor már a Világ 1/8-án lenne kommunizmus Azért emlékeztess, hogy a legközelebbi alkalommal beszélgessünk erről bővebben. Szó-Szóró: teljesen egyetértek, köszönöm a lényeglátó kiegészítést.(mint egy korábbi hsz-ban jeleztem, csak az a kérdés, hogy miben állapodott meg az állambácsi meg a bankszövetség suttyomban)

Szó-szóró 2010.07.09. 21:04:04

Andris: lehet, hogy van valamilyen megállapodás. Én inkább arra tippeltem, hogy Emelesz bácsi nem bánja, ha az ő bankja nagyobb szerephez (vagy inkább szelethez) jut, és ezért kedveskedik a győzteseknek.

Andris 2010.07.09. 21:45:08

Jótevő Csányinak épp elég lesz kifizetni az új Puskás Stadiont, meg a megyei vezetőkkel jóban lenni sem olcsó, elvárnak ezt-azt. A gazdagok (úgy értem a milliárdosok)jelentős része takarékos ember, netán fukar,nem szeretnek pénzt kiadni. Szerintem Csányi sem ad, ha nem muszáj.

Ismeretlen_46946 2010.07.09. 22:12:50

Nem szeretném védeni sem Orbánt, sem Csányit, sem a kapitalizmust - valszeg nincsenek is rászorulva. Viszont elég leegyszerűsítőnek látom ezt a "hoci-nesze" összeesküvés elképzelést. Orbán egy a gazdaságra (is) rátelepedni kívánó, erőszakos és voluntarista államfelfogást képvisel, ami ellen a gazdasági szereplők részint kapálóznak, részint viszont a rendteremtés reményében támogatják. Ebben a játszmában Csányi jóval erősebb szereplő, mint Orbán. Vannak közös érdekeik, és vannak érdekellentéteik, de ez így természetes.

Szó-szóró 2010.07.10. 07:42:01

rás: elfogadom amit írsz, de az meglep, hogy Csányit jóval erősebbnek gondolod, mint Orbánt. Itt azért én egy nagyságrendi tévedést látok.

Ismeretlen_46946 2010.07.10. 09:24:15

Szó-szóró: Azokhoz tartozom, akik úgy vélik, hogy a gazdasági rendszer (benne a tulajdonviszonyok) a meghatározó. A kapitalista gazdasági rendszerben már régóta a bankszektor a centrum, az irányító ágazat. Az OTP az ország messze legerősebb bankja, tulajdonosai egyben a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar legnagyobb játékosai is (lásd még: finánctőke=az ipari és banktőke összeolvadása). Az OTP elnökének "leverage"-e (tőkeáttétes súlya, tk. befolyása) meghatározó a magyar bankrendszerben (vagyis a magyar gazdaságban), a magyar bankrendszer - mind tulajdoni szerkezete, mind általában a globális gazdaság révén - integráns része az európai, s ezen keresztül a globális bankvilágnak.

Ismeretlen_46946 2010.07.10. 19:12:04

Andris: Egyébként rosszul emlékeztél, most utánanéztem. Gyurcsány 2005-től vezette be a banki különadót (2007-től bankjáradéknak nevezték), ami évi kb. 30-40 milliárd forintot jelentett, és Csányi akkor nagyon megharagudott, akkor állt nyíltan Orbán mellé.

Pocakos · http://pocakos.blogspot.com 2010.07.11. 09:46:49

"....Azokhoz tartozom, akik úgy vélik, hogy a gazdasági rendszer (benne a tulajdonviszonyok) a meghatározó...... (rás) Én még jobban leegyszerűsítve gondolom. Amióta áttértünk az "önellátás"-ról a cserekereskedelmre, és ezáltal megjelent az érték és a pénz, azóta ugyanaz az alapelve: a kereslet-kinálat (marxi) elve határozza meg életünket. Én ezt nevezem kapitalizmusnak, ami - számomra - *örök*. Csak a társadalmi viszonyok változtak az elmúlt néhány ezer év alatt, és velük együtt az elosztási rendszerek. Olyat kell előállítani, ami eladható. Olyan áron kell eldani, hogy az profitot hozzon, tehát több legyen a bevétel, mint a ráfordítás ára. Különben nincs értelme "termelni". Az előállítás (beruházás) általában hitelből történik, ehhez kellenek a bankok, a pénzforrások, a kölcsönök.

Szó-szóró 2010.07.11. 16:43:34

rás: abban egyetértek veled, hogy a bankrendszer szerepe fontos. Sakkozáshoz hasonlítva: a bank a kiránynő, bármerre léphet és mindent üt. De a tévedésed ott van, hogy Viktor nem a táblán lépeget, hanem tologatja a figurákat. Én így látom. Szóltam.

Ismeretlen_46946 2010.07.11. 18:21:11

Szó-szóró: Igen, tényleg ezt csinálja, de néha mozdíthatatlan figurába ütközik - s "a fal adja a másikat".

Szó-szóró 2010.07.12. 07:45:01

rás: ha egy figura letapadt, másikkal lép. A fal így is, úgy is ad egyet. Az arányokat kell megnézni. Osszuk el a gdp-t az otp árbevétel plusz csányi parasztbirodalom árbevétel összegével. Nagyságrendbeli eltérésről van szó. Úgy láttam -bevillant egy kép- hogy Csányi is kint volt a döntőn. Ha jól láttam, akkor azt mondhatjuk, hogy még meccsre is együtt járnak.

Ismeretlen_46946 2010.07.12. 09:43:00

Szó-szóró: és miért kéne Orbán súlyát a magyar GDP-ével azonosítanom, amelynek nagy (nagyobb?) részét például a multinacionális cégek adják?

Szó-szóró 2010.07.12. 10:43:49

rás: én benne vagyok abban, hogy a gdp-ből azt vonunk le, amit mondasz. De ami marad, az azért még nem kevés. És ha ezt arányosítjuk, kijön a nagyságrendi eltérés. Ugyanakkor nem vitatom Csányi súlyát és szerepét. Azt azért ismét rögzíteném, hogy most úgy látszik, hogy nagyon az Orbán csapatban van.

Ismeretlen_46946 2010.07.12. 12:09:12

Én a kapitalizmus törvényszerűségei után már csak Szabó Lőrinc versével tudok érvelni: http://tinyurl.com/2uskn4n :)

Andris 2010.07.12. 15:21:23

Szép vers.

Szó-szóró 2010.07.14. 09:02:26

rás: szeretem ezt a verset. Most kicsit lepkének érzem magam. De így sem rossz ...

Ismeretlen_46946 2010.07.14. 16:31:21

Szó-szóró: :)
süti beállítások módosítása