Blogom olvasói tudhatják, hogy az utóbbi két évben rendszeresen járok tüntetésekre - leggyakrabban a Milla szervezte megmozdulásokra. Ma mégse mentem el a náciellenes megmozdulásra, fontos családi esemény miatt nem is tudtam volna. De ha nem vállalok be már korábban egy "díszebédet" a keresztlányom születésnapja alkalmából, valószínűleg akkor se mentem volna. Valami ugyanis nagyon zavart, és készültem rá, hogy meg is írom, de aztán az időhiány... Most már megírhatom, de lényegében feleslegessé vált, mert a tüntetésen Bajnai Gordon kimondta: nem most kellett volna bal- és jobboldali politikusoknak és több tízezer embernek együtt az utcára vonulniuk, hanem amikor magyar embereket öltek meg azért, mert cigányok.

Az imént beszélgettem valakivel - számomra fontos a véleménye - aki azt mondta, "Bajnainak" jó tanácsadói vannak; vagyis, hogy csak politikai taktikából mondta, amit mondott. Lehet. De óriási fejlődés a hazai közéletben, ha valaki - nem a "játéktéren kívülről" politikai szükségszerűségnek érzi és vállalja, hogy kiálljon a cigányság mellet; elismerje, hogy politikusként hibát követett el, amikor hallgatott. Eltekintve a hazai politikai élet margóján mozgó jogvédőktől, civil szervezetektől, liberális - vagy csak egyszerűen tisztességes, humánus - állampolgároktól (igen, nem egyszerűen emberektől, hanem állampolgároktól), a demokratikus - vagy csak önmagát annak nevező, gondoló - többség, s az őt képviselő parlamenti pártok nagyon jól elvoltak a Jobbik cigánygyűlöletével. Megvetették az újnácikat, de lényegében tudomásul vették, alkalmazkodtak ahhoz, hogy a magyar lakosság nagy többsége előítéletes, és előítéleteik, abból fakadó utálatuk vagy gyűlöletük első rendű célpontja a cigányság.

Arra, hogy Bajnai, Mesterházy és Rogán együtt lépjen fel, egy neonáci parlamenti képviselő ostobán durva kijelentése, s az azt követő felzúdulás adott alkalmat. Vagy inkább ürügyet. A tüntetést nem a "demokratikus" pártok, nem Bajnai, nem a Milla, de nem is a Fidesz vagy egyenesen Orbán hirdette meg, hanem egy zsidó szervezet. És bárhogy is örülnöm kéne annak, hogy a Fidesz egy vezető képviselője egy alapkérdésben, az embertelen nácizmus elleni fellépésben együtt áll ki politikai ellenfeleivel, nagyon zavar, hogy világos: erre a nemzetközi visszhang miatt került sor.

Személyesre váltva: zsidó származású vagyok, aminek számomra csak azért van jelentősége, mert tudom - nem felejthetem -, hogy anyai nagyszüleim, egyik anyai nagynéném Auschwitzban pusztult el. Tudom, hogy van antiszemitizmus (történelemmel foglalkozóként ismerem az okait is), tudom, hogy konkrétan ma Magyarországon is van antiszemitizmus és még nagyobb körben idegenkedés vagy fenntartás a zsidókkal - vagy annak véltekkel! - szemben. 1990. január óta, amikor Csurka István a Magyar Rádióban felolvasta "Ébresztő, magyarok!" című írását, a nyilvánosságban, a politikában is jelen van a nyílt, paranoid antiszemitizmus. De biztonságérzetet ad, hogy tudom, ameddig Magyarország Európában van, addig a zsidók vagy annak tartottak életét - általánosságban - nem fenyegeti veszély. A II. világháború utáni Európa identitásának alapvető eleme a holokauszt emléke, a "soha többé". És bár ez inkább az antiszemiták szövege, én is tudom, hogy a zsidóság képes megvédeni magát, sőt engem is, aki nem tartozom a "zsidósághoz". Ma Magyarországon igazából nem a zsidók vannak veszélyben, hanem a védtelenek: cigányok, szegények, melegek, munkanélküliek, Borsod vagy Dél-Baranya jövő nélküli tízezrei.  Értük kell megmozdulni.

De azért örülök Bajnai tisztességes beszédének, amely itt olvasható.

Szerző: rás  2012.12.02. 20:38 35 komment

Címkék: tüntetés cigányok antiszemitizmus Bajnai

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr324943550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EXO 2012.12.02. 20:46:50

Vesd össze ezt a két térképet:
1.Romák aránya:
hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Roma_%28Gypsies%29_in_Hungary_%28census_2001%29.png&filetimestamp=20110428144741
2.Jobbik szavazatok megyénként:
m.cdn.blog.hu/ve/velemenyvezer/image/2010aprilis/jobbikterkep.jpg
Akkora a korreláció, amikor utána néztem, akkor én se gondoltam volna, hogy ennyire nyílvánvaló hogy:
A Jobbik ott szerzi a legminimálisabb szavazatokat, ahol a legkisebb a romák aránya, ott a legtöbbet, ahol a legmagasabb.
Következtetés?
Szerintem az, hogy ezek szerint ahogyan megismerik az emberek a romákat, úgy egyre jobban megutálják őket, tehát eléggé valós a Jobbik politikájának cigányokról szóló része.
Alternatív modell?

egy nagyi 2012.12.02. 21:49:59

Amit mondasz rás 100%-ig egyetértek, de ahhoz, hogy az elesettek, cigányok, szegények, munkanélküliek felismerhessék magukban és a társadalomban azt a béklyót mely őket szorongatja az kell, hogy az egész társadalom polgárai minden szinten megmozduljanak irányukban, mint egy okos anya.Életmód példával és preventív felvilágosítással, lehetőségek felmutatásával is lehet harcolni.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.02. 22:18:58

@EXO: Az elmúlt években elég sokat írtam erről. kettő közülük: ras2.blog.hu/2010/09/23/ciganyozas_8858
ras2.blog.hu/2008/07/20/ciganykerdes_2482
@egy nagyi: Nem "harcolni" kell értük, hanem iskolázással, valódi munkalehetőséggel visszaintegrálni őket a társadalomba.

EXO 2012.12.02. 22:34:35

A baloldalnak volt 8 éve kezelni a problémát, úgy tűnik, hogy annyira hatékonyak voltak, hogy ez a 8 év után a cigányok elleni ellenszenvre már masszívan politikát lehet alapozni, pedig 2002-ben még kiesett a MIÉP. Számomra se tűnik úgy hogy lenne bármilyen épkézláb megoldásuk.
Előtte pedig a szocializmusban 40 éven keresztül azt is elvitték dolgozni, aki nem akart, aztán a közveszélyes munkakerülés megszünése után rögtön a segélyt választották cigó barátaink. Ennyire lehet őket integrálni. Amúgy csak 500 éve vannak Európában, de sehol sem integrálták őket. Akármit mond a baloldal, számtalanszor volt már lehetősége bizonyítania, gyakorlatilag az összes kudarc volt, különösen a legutóbbi.

KapitányG 2012.12.02. 23:03:38

VÁLASZTOTTÁK volna?

KapitányG 2012.12.02. 23:06:18

Elnézést, elfelejtettem, hogy a blog.hu-n van "válasz erre"... Az előzőt EXO 22:34-esére szántam.

egy nagyi 2012.12.03. 10:22:08

rás:hogy árnyaljam a harcolást:aki fel akarja emelni őket, annak törvényekkel, jogi vonatkozások ismeretével, helyi és mobil lehetőségek felkutatásával, meggyőző erővel kell cselekedni, ami ma és mindig is a kemény harc /küzdelem értük/ fogalmát jelenti számomra.

EXO 2012.12.03. 10:45:20

Csak ha nem látjátok, akkora konfliktust generál, hogy a cigányok terrorizálják a többségi társadalmat mivel nem tisztelik a törvényt a fajvédelem hatására, hogy itt elkezdik lőni a cigányok és a magyarok egymást ha nem kezdik megrendszabályozni a romákat.

Arra még mindig nem válaszoltatok, hogy miért akkora a fedés a Jobbik és a romák lakhelyei között(szerintem mert rühellik őket)?

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.03. 11:31:35

@EXO: Egy harmadik térképet is meg kellene nézned, azt, amelyik a munkanélküliségi adatokat mutatja. Javasoltam, hogy ha érdekel a véleményem, akkor olvasd el a régebbi bejegyzéseimet a cigánykérdéssel kapcsolatban. Vagy sajnáltad az időt, vagy nem is érdekel, csak provokálsz, úgyhogy röviden összefoglalom. Ha a társadalom nagy csoportjai kirekesztődnek a társadalomból azáltal, hogy nincs munkájuk, s ezáltal állandó, biztos jövedelmük, akkor tömegesen és életvitelszerűen rákényszerülnek a bűnözésre. Ha a ("többségi") társadalom nem tekinti őket a társadalom tagjainak, akkor miért tartanák be annak a társadalomnak a normáit? Sem a lét- és családfenntartáshoz elégtelen kényszermunka, sem a "megrendszabályozás" nem oldja meg az alapvető problémákat, viszont odavezet, amit már alig vársz: a polgárháborúhoz.

2012.12.03. 12:04:01

Engem az egész Gyöngyösi-ügyben csak az bánt — nyilván a teljesen világosan érthető/értelmezhető, származási alapon meghirdetett zsidózáson túl —, hogy most emiatt a szerencsétlen jobbikos hülyegyerek miatt megint nem lehet majd beszélni Izrael terrorista, emberellenes és szélsőséges külpolitikájáról. Ugyanis tegnap óta ezzel a kérdéskörrel megint sikerült visszautaznunk egyet 1994-be, ahol az erről való diskurzus megint kimeríti majd az antiszemitizmust, miközben az ember nem akar mást, csak Izrael állam politikáját szeretné bírálni...

Nekem ez (is) fáj. Nagyon fáj. :(

Pedig hát, épeszű ember jól tudja, hogy az anticionizmus és az antiszemitizmus abszolút nem ugyanazt jelenti...

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.03. 12:38:30

@johnnymoore: lehet (és kell is) beszélni Izrael külpolitikájáról - ahogy bármi másról is. A dolog persze azonnal "necces", amint a cionizmust Izrael külpolitikájára redukálod, azt meg a "terrorizmusra". Az 1994-et pedig végképp nem értem.

2012.12.03. 13:25:48

"lehet (és kell is) beszélni Izrael külpolitikájáról"

Igen, ám ezzel szemben sajnos senki (SENKI!) nem beszél Izrael külpolitikájáról. Vagy ha valaki beszél is róla, az csak helyeselni tud, vagy éppen csak annyira objektív, hogy nem mond vele semmit. Épkézláb Izrael-bírálatot eddig még soha nem olvastam a "szabad" magyar sajtó 1990-es fennállása óta, leszámítva a szélsőjobboldali lapokat, de ott meg nem nagy kunszt egy ilyen megjelenés...

A cionizmus pedig ismereteim szerint egy olyan politikai irányzat, amelynek legfőbb törekvései között szerepel egy zsidó állam létrehozása — akár erőszak árán is. Nos, Palesztinában ma ennek lehet a világ szemtanúja.
A terrorizmus pedig abból következik, hogy az izraeli hadsereg éjszaka bombázza például a palesztin civileket, valamint a kórházaikat és iskoláikat. Nem is beszélve a teljes Gáza-övezetről, amely a világ eddigi legnagyobb koncentrációs tábora.

Szégyen, hogy a "civilizált nyugat" hagyja ezt!

És a világ is csak hallgat, ugyanis nem mer megszólalni. Senki nem áll ki, hogy tegyen valamit a genocídium ellen. Senki! Mélységesen fel vagyok háborodva emiatt...

És ez nem antiszemitizmus. Hanem egy kemény emberjogi harc, amit minden jóérzésű embernek támogatnia kellene Izraellel szemben.

EXO 2012.12.03. 16:01:00

@rás:
Az nem a mi hibánk, hogy a cigányok nem tudnak beilleszkedni, mivel a második generációs ázsiaiak a világ összes táján kutatók és vállalatvezetők(az én egyetemem is van), pedig ők is lehetnének a diszkrimináció áldozatai. És csak 20 éve vannak itt, a cigányok pedig 500 éve.

Szerinted a többségi társadalom hibája?
ha valakik nem akarnak dolgozni beilleszkedni?

megelhetesiszules.blogspot.hu/
Nem kirekesztődnek azáltal hogy nincs munkájuk, hanem nem motiváltak rá, mivel a szülésből meg lehet a mai magyar segélyrendszerben. A bűnözés és a terror mellé az extra, amire a gyerek azért kényszerül mert a szülei játékgépbe dobták, most már csak szimplán elisszák a pénzt.
Régebben amikor a város kaszinója közelében leültünk a padra, akkor a bemenők több mint fele cigány volt!

egy nagyi 2012.12.03. 17:28:42

Drága johnny!
Egy kis olvasnivalót ajánlók neked, Vargas Llosa: Izrael/Palesztina című könyvét.

egy nagyi 2012.12.03. 17:37:29

EXO:a problémának a megoldása nem lehet a bűnbak keresés. Nézz magadba, tudnál-e egy cigány emberrel úgy beszélni, hogy az ne érezze meg, hogy mennyire fent hordod az orrod? S ha így gondolkodunk, mint te,holnap az ázsiaiak is diszkrimináció áldozatai lehetnek.

EXO 2012.12.03. 17:43:57

Ehhez képest nincs e kínai bűnözés, se sváb bűnözés, pedig ők is lehetnének "bűnbakok" mint a cigányok

EXO 2012.12.03. 17:46:39

@egy nagyi:
Ehhez képest a baloldal az ország keleti részében alig kap szavazatokat( a cigókat kivéve) mivel ott annyira lehet eladni ezt a "nem lehet bűnbakot képezni" szöveget.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.03. 17:53:34

@EXO: a következő "cigó"-nál kitiltlak a blogról.

egy nagyi 2012.12.03. 18:09:10

EXO:így rohad minden lefele, amikor kizárólagosan szavazókká degradálják a honpolgárt. Kívánom, hogy sohase alázzanak meg emberi méltóságodban.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.03. 18:56:44

@johnnymoore: Engem is zavar, amikor Izrael politikájának bírálatát - amit teljesen legitimnek tartok, függetlenül attól, hogy egyetértek-e vele vagy nem - összemossák az antiszemitizmussal. Valamint nagyon zavar, amikor az antiszemitizmust Izrael-bírálat vagy Izrael-ellenesség mögé rejtik. De akár találkoztál vele, akár nem, létezik nem sunyi Izrael-bírálat is. Ismereteid egyébként nem egészen pontosak. A cionizmusnak nem "legfőbb törekvései közé" tartozik egy zsidó állam létrehozása, hanem ez a lényege. E cél érdekében pedig az erőszak mint eszköz elég változó funkciót töltött be. A lexikonok és történelemkönyvek vonatkozó címszavai - úm. cionizmus, Theodor Herzl, Izrael, Közel-Kelet - mellett szerénytelenül hadd ajánljam figyelmedbe első blogbejegyzéseimet: ras2.blog.hu/2006/07/15/a_mult_kutja_mint_rubik-kocka_i_2006_07
Azt pedig, hogy ma kit és miért tartunk terroristának, sajnos, egyre kevésbé a tények, mint inkább a politikai elfogultság határozza meg.

2012.12.03. 19:33:14

@rás: Erről beszéltem, Rás. Élő példa lettél most. :)

Elolvastam az írásodat, amit linkeltél és ahogyan már fentebb is említettem: ez is pontosan azok közé tartozik, amely nem foglal állást, csak objektíven kérdéseket tesz fel. Természetesen válaszok már nincsenek benne, mert ahogyan te is fogalmazol "A kérdésekből inkább csak újabb kérdések, a válaszokból újabb szempontok fakadnak, forgatom őket, de csak nem kerülnek helyükre a dolgok."

Nos, mindenki ezt csinálja ebben az országban és nagyjából az egész nyugati világban is. Hallgatnak és bőszen elemezgetnek, hogy vajon hová is tűnhetett az igazság a Szent földről, ahelyett hogy végre állást foglalnának, vagy a béke érdekében beavatkoznának...

Ám a legnagyobb baj mégsem ez, hanem hogy közben emberek ezrei élnek állati körülmények között, közben anyák és idősek százait lövik agyon vagy éheztetnek halálra, nem beszélve a már az imént is említett koncentrációs táborról, amelyet földrajzi nevén csak Gáza-övezetnek hívunk és amelyet az izraeli állam "üzemeltet" egy 'blokád' nevezetű hadi alakzat segítségével.

Ez számomra továbbra is felháborító.

Másrészt kicsit az is bánt, hogy miközben benned egyébként egy emberi jogokra különösen érzékeny humanistát ismertem meg itt a blogon, és e-mailen keresztül is, sajnos semmi jelét nem látom annak, hogy bármilyen formában is felemeld a szavad ezen rettenet kapcsán. Miért nem? (Ez nem számonkérés akar lenni, inkább afféle borús érdeklődés.)

Nézetem szerint egyébként mindkét felet meg kellene állítani és tárgyaló asztalhoz kellene ültetni, és nem engedni őket addig felállni onnan, amíg nem jutnak valamiféle egyezségre. Ha ez ezer évig tart, akkor addig üljenek ott, de nekünk — kívülállóknak — kutya kötelességünk lenne megállítani a vérontást és az eszetlen terrort, ami ott zajlik.

Én ugyanis mélységesen elítélem a zsidó holokausztot — ami volt. És mélységesen elítélem a palesztin holokausztot is — ami viszont tart.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.03. 20:18:58

@johnnymoore: Nem vállalom az egész nyugati világ képviseletét. És azt hiszem, igazad van: húzódozom az állásfoglalástól. Ugyanis ez egy reménytelen, az általam belátható időben megoldhatatlan konfliktus, amelyben mindkét félnek igaza van - meg egyiknek sincs, amennyiben csak a másikkal szemben tudja elképzelni az igazának az érvényesítését. A Gázai övezet története és helyzete például annál sokkal bonyolultabb, mint amilyennek látod - vagy hajlandó vagy látni; mintha nem tudnál arról, hogy lakóházak, kórházak "menedékéből" rakéták százait lövik ki vaktában izraeli településekre a Hamász és a Dzsihád harcosai/terroristái... És ha nem is tudod, volt már számtalan kísérlet, hogy tárgyalóasztalhoz kényszerítsék Izraelt és a palesztinokat, de hol Arafat, hol Netanjahu hátrált meg az utolsó pillanatban (konkrétan Clinton elnöksége idején). Viszont: a kérdések talán segítenek megérteni, hogy mi történik, mi vezetett ide - és miért kilátástalan ez az egész.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.03. 20:20:04

Ja, és az egyértelműség kedvéért: nincs palesztin "holokauszt".

2012.12.04. 09:10:46

@rás: "A Gázai övezet története és helyzete például annál sokkal bonyolultabb, mint amilyennek látod - vagy hajlandó vagy látni; mintha nem tudnál arról, hogy lakóházak, kórházak "menedékéből" rakéták százait lövik ki vaktában izraeli településekre a Hamász és a Dzsihád harcosai/terroristái..."

Ezt mondom magam is. Ezért még mindig fenntartom, hogy a "kívülállóknak" minden eszközzel meg kell akadályozni a palesztin válaszreakciókat és az izraeli offenzívákat egyaránt. Persze, nincsen rajtam szemellenző, tisztában vagyok vele, hogy a fél világ az izraeli lobbi hatása alatt áll, így bármiféle beavatkozásra aligha látok lehetőséget... :(

Ja, és szerintem van palesztin holokauszt, ugyanis faji és vallási alapon irtanak ki embereket... ez sajnos holokauszt. :(

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.04. 09:39:29

@johnnymoore: Tévedsz. Nem irtanak palesztinokat faji és vallási alapon. A térségben faji alapon zsidókat irtanak - tel-avivi buszokra felszálló öngyilkos palesztin merénylők vagy a Gázából izraeli településekre vaktában kilőtt rakétákkal -, vallási alapon pedig muszlimok irtják egymást (síiták és szunniták), illetve a kopt keresztényeket. Egyiknek sincs köze a holokauszt - történelmileg foglalt - fogalmához.
Azt hiszem, jó lenne, ha a világról való ismereteidet nem az Echo TV-re alapoznád.

2012.12.04. 14:23:53

Hmmm. Akkor már csak egyetlen kérdésem maradt, amit ezennel ketté is fogok bontani.

1. Akkor ha nem faji/vallási alapon irtják az izraeliek a palesztinokat, akkor mégis milyen alapon?

2. Másrészt pedig, nem mindegy hogy milyen alapon? A népirtás a fontos, vagy nem? Nem teljesen mindegy, hogy valakit azért irtanak ki, mert barna a haja vagy azért, mert zsidó? Szerintem ugyanolyan aljas, elítélendő tett mindegyik.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.04. 18:20:11

@johnnymoore: Az izraeliek nem irtják a palesztinokat; háború folyik, amit nem ők kezdtek, és amit nagyon szívesen abbahagynának.

EXO 2012.12.04. 21:02:31

@egy nagyi:
Úgy hogy az ő érdekeit is képviselem az által ha nem tagadjuk a problémákat, mivel ha a problémák létezését is tagadjuk, akkor a szenvedő alanyok( a romák által folyton kirabolt és terrorizált népesség) előbb-utóbb elkezdenek önbíráskodni és válogatás nélkül fogják irtani a cigányokat függetlenül attól hogy melyik hasznos tag és melyik bűnöző.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.04. 23:01:36

@EXO: Kösz a linket és a filmet. Miko Peled sok más izraeli - és palesztin - békeaktivistához hasonlóan egy tisztességes ügyért, a palesztin-zsidó megbékélésért harcol. Ami ma sokkal messzebb van, mint mondjuk, 30 éve, Szadat és Begin (egy volt zsidó terrorista!), majd Rabin és Arafat (egy palesztin terrorista) kézfogása után volt. A Peled által elmondottak igazak - de az igazságnak csak egy részét tartalmazzák, szükségképpen, hiszen Peled is harcol. (Konkrétan: kimaradtak a történetből Izrael létrejöttének előzményei, körülményei; az állam 1948-as kikiáltása után az arab országok által indított háború; az 1967. júniusi háború előzményei, pl. az Akabai-öböl blokádja stb.; és bármennyire tárgyszerű is a palesztin terrorizmus magyarázata, az csak magyarázat marad, de nem igazolás.)
A Közel-Keleten már a harmadik generáció vív folyamatos háborút, annak minden szörnyű fizikai és lelki következményeivel együtt. Ebben a háborúban Izrael is iszonyú hibákat és bűnöket követett és követ el, amelyek bírálatával 1967 óta tele van a világ - és maga Izrael is, tessék például Amosz Oz könyveit olvasni. Egyébként pedig megismétlem, amit már mondtam: a dolgot kilátástalannak, reménytelennek tartom. Valami nagy katasztrófának kell történnie ahhoz, hogy kizökkentse a történetet majd' hetven éve folyamatosan vájt medréből.

egy nagyi 2012.12.05. 00:35:38

EXO:látom közelítünk egymáshoz a megoldás kérdésében.Úgy gondolom, hogy a végeken kell orvosolni a problémát, s ehhez sok lelkes /megfizetett/orvosra, szociális munkásra, pedagógusra van szükség, nem elég a törvénykezés.
Nem tudom hány éves vagy, a szocializmusban a gazdasági vezetők a gyáraikból leselejteztetett anyagokból építették fel a víkendházaikat stb./lásd Moldova korábbi műveit/, pedig ők nem éheztek és mégis loptak.Akkor az éhes ember mit fog csinálni? A biztonság érdekében is nagy szükség van a szociális védőhálóra.

EXO 2012.12.05. 12:11:33

www.stop.hu/belfold/jon-erzsebet-nagy-tomeget-haragit-magara-az-orban-kormany/1052044/
1600 milliárd megy az országban segélyre! Ez a 1,5 millió mélyszegényre elosztva több mint fejenként havi 80 ezer! Ez majdnem kétszer annyi, mintha valakik 2 minimálbérből 2 gyereket nevelnek. Ezek nem keveset kapnak, hanem elisszák és mégtöbb kell nekik. Ha ennél is több segélyt adunk akkor abba beleroppan az ország.
Összehasonlításul: a manyup és az egykulcsos adó is éves szinten 500 milliárdot jelentő tételek voltak a költségvetésben.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.05. 12:27:01

@EXO: Ennyire nem lehetsz ost... tájékozatlan! Te tényleg azt hiszed, hogy ez az 1600 milliárd (ami egyébként nem segély, hanem a segélyeket is magában foglaló szociális juttatás) mind a mélyszegényeknek megy? (Külön kérdés, hogy a mélyszegénységben élő másfél millió ember - igen, ember! és nem "ezek" - közt az összesen kb. 650-700 ezer hazai cigány szükségképpen kisebbséget képvisel.) Az 1600 milliárdban - sok egyéb, pl. gyes, gyed mellett benne van például a havi sok százezret keresőknek is járó családi pótlék.

EXO 2012.12.05. 13:09:34

@rás:
Nem mind a mélyszegényeknek megy, de a cikkből idézet "Ehhez még valamelyest az önkormányzatok is hozzátesznek a saját költségvetésükből és vannak olyan szociális kedvezmények, amelyeket a munkáltatókkal fizettet meg az állam (gyermekek után járó pótszabadság)."
És ha 3 millió felé osztjuk mondjuk, akkor is annyi, mindha 2 gyereket két minimálbérből tartanak el, nem motivál egyszerűen a munkára.
megelhetesiszules.blogspot.hu/
Mondhatni az hogy nincs szociális háló, az egy nagyon nagy tévedés. Egyszerűen elcseszik a pénzt a gyereknek nem jut, az meg elkezd lopni.
Ha egyszer leültél volna vidéken egy játékgépterem vagy egy kaszinó elé, akkor tisztán láthattad volna, hogy a bemenők között a romák nagyságrenddel felülreprezentáltak volta, ráadásul tipikusan azok a 3-4 gyerekes cigányasszonyok voltak.

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.05. 16:45:56

@EXO: Nem hiszem, hogy hatnának rád a tények, de azért sorolom. A közmunkabért - mint azt a miniszterelnök többször kijelentette -, úgy állapították meg, hogy az több legyen, mint a segélyezéssel elérhető pénz. Más kérdés, hogy a munkanélküliek töredékének tudnak csak ilyen munkát biztosítani; ha igen, akkor is általában csak négyórásat, bruttó 28.500 forintért. A létminimum tavaly 84.000 forint volt. Korlátozták az egy családnak kifizethető segélyek összegét is. Természetesen nagyon sok szegény - a közhiedelemmel ellentétben nemcsak segélyekből, hanem alkalmi és fekete munkából (igen, tudom, meg lopásból) élő - embert, köztük cigányt, lehet találni a kocsmákban (játékgépeknél már nem, mert azokat betiltották). A cigányok pedig azért felülreprezentáltak közöttük, mert felülreprezentáltak a munkanélküliek között is. Utóbbinak pedig nem az az oka, hogy nem akarnak dolgozni, hanem, hogy nincs munka. Szakképzetleneknek, fél- vagy egész analfabétáknak különösen nincs. A 70-es évek végén a cigány férfiak 70-75 százalékának állandó(!) munkahelye volt; a rendszerváltáskor összeomlottak azok az iparágak, vállalatok, illetve szétverték azokat a tsz-eket, amelyek tömegesen foglalkoztattak segéd- és betanított munkásokat (de egy szakképzett bányász vagy kohász is munka nélkül maradt), és ma a cigányok közt kb. 80 százalékos a munkanélküliség.
Nem fogok egy komment keretében belemenni a cigányság gazdasági-társadalmi integrációjának történetébe, továbbá a bőséges szociológiai és szociálpszichológiai szakirodalom ismertetésébe, amely a mai magyarországi szegénységgel, a leszakadt térségek reménytelen helyzetével foglalkozik. Ha érdekel, utánanézel, ha nem, megmaradsz az előítéleteidnél. Amelyek persze távolról sem csak a tieid...
süti beállítások módosítása