"A tantestület a végletekig megosztott. Van, aki annak a híve, hogy dolgozni kell, csendben és fejet lehajtva, mert januártól nem biztos a kenyér sem (már vannak iskolák, ahova megérkezett a Klebelsberg Központ levele, amelyben „elnézést” és türelmet kérnek, de a januári fizetés átutalása valószínűleg csúszni fog a megfelelő infrastrukturális hiányosságok miatt). Van, aki igyekszik már most a hatalom kegyeibe férkőzni és folyamatosan „jelenti” (igen, nem tévedés!), mi történik a tanáriban, ki mit mond és hogyan reagál bizonyos napi hírekre. Lázadó – na, az nincsen."

"Belefáradtam. A küzdelembe, hogy amit teszek, az érjen valamit. A mindennapi létbizonytalanságba. A hóközepén kezdődő sakkozásba, hogy kitartson a fizetés (nem szoktam vele dicsekedni, de ideírom: 3 diplomával, 28 tanév után nettó 130 ezret kapok kézhez) a következőig. A krumplis tésztába, a lencsefőzelékbe, a havi egyszeri rántott húsba. A nyaralás nélküli nyári szünetekbe. A szinte minden évközi szüneti napot bedolgozó szombatokba. Abba, hogy évek óta nem tudok könyvet venni. A moziba, mint egyedüli – és ritka – megfizethető kulturális élményszerzésbe. Igen, tudom, semmi ez ahhoz képest, hogy mennyien éheznek, laknak fűtetlen lakásban és kukáznak. Tudom. Mindenkinek a saját problémája a legnagyobb."

A levél a Galamuson olvasható.

Szerző: rás  2012.12.09. 18:11 3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr144956231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

defalla 2012.12.10. 06:48:40

Szombaton a "lengyel"-piacon láttam egy ostorkészítő ember kínálatát. Szóba elegyedtünk, én megcsodáltam a 8-10-12-es fonatokat. Majd' 70 éves a készítő, s világ életében ezzel foglalkozott. Az ostorral óvatosan kell bánni - magyarázta. Lehet fali dísznek használni, s ha megtanulja valaki kezelni (évek alatt), akkor olyasmit kap a kezéhez, ami valahol megnyugvással tölti el. Igen, hogy meg tudja magát védeni. Nem a klasszikusnak számító, filmből ismert rózsasándor-i karikásra kell gondolni, hanem amit előhúzott a kabátja zsebéből. Önvédelmi ostor. Ilyet én még életemben nem láttam. Nyelével együtt cca. 110 cm hosszú, vékony marhabőrből font, ám így is meglehetősen vékony fonat. Ami megbír több, mint száz kilót. Az ostornyél vége olyan, mint egy középkori buzogány, s ha kihúzza a nyélből, akkor egy vékony pengében végződik.
Ilyet nem árusít. Csak ostorokat. Amit lehet úgy használni, hogy "csak" csípjen, s lehet úgy használni, hogy marjon.
Ez a csendes hangú, fehér hajú/bajszú ember pedig attól tart legjobban, hogy valaha eljön az idő, amikor használnia kell. Saját védelmében.
Elmondása szerint akkor alkotta meg ezt az önvédelmi ostort, amikor a "rókaképű bátya" (=belügyminiszter) nyilatkozatát meghallotta -> két hét alatt rendet teszünk.
A harag, erő nélkül mit sem ér.
Ez a pár mondat a galamus cikk elolvasása után fogalmazódott meg bennem. Mindenki azt olvas ki belőle, amit akar. Tudom rás2, te érteni fogod!

rás · http://ras2.blog.hu 2012.12.10. 10:48:59

Persze, hogy értem. Elég mellbevágó. :(

(Amúgy pedig nem én születtem újjá, csak a blogom, ő a "2"; én maradok pusztán Rás.)

egy nagyi 2013.02.11. 20:17:04

Két embertől hallottam, egymástól független iskolában dolgozó pedagógustól,hogy az ebédlőben van olyan tanárnő, aki nem fizeti be az ebédet és gyerekek ételmaradékait szedi össze és azt eszi meg. Na meg azt is, hogy a Kléibersberg Kunó mamut intézménynek még nincs Szervezeti És Működési Szabályzata s így kezdtek hozzá az államosításhoz.Így a bejáró dolgozók vasúti ,ill. BKV jegyeit visszadobták és nem térítették, mert nem volt egységesen feltüntetve a számlán a fenntartó neve.
süti beállítások módosítása