Chagall_Circus.jpgMindenekelőtt boldog új évet kívánok minden kedves látogatómnak, olvasómnak, beszélgetőpartneremnek. Boldogat - kinek-kinek aszerint, amit a boldogság konkrétan, itt és most jelent neki. Vágyak, álmok, célok, kívánságok. Chagall-lal kívánom, mert ez egy felhőtlenül boldog kép, s mert emlékeztet tavaszi franciaországi utamra éppúgy, mint a Nemzeti Galériában nemrég látott kiállításra, s ezzel az év - szerencsére számos - kulturális élményére. Meg az ifjúságra... Bármire. Az életre, ami cirkusz, a cirkuszra, ami maga az élet. (Volt néhány emlékezetes "új cirkusz" előadás is 2013-ban.)

Boldog új évet kívánok, abban a hitben, hogy ez lehetséges. Lehetséges a magánéletben, a családban, sokaknak a munkában is. Persze magamnak is boldog új évet kívánok - egészséget, baráti beszélgetéseket, munkát, színházi, koncert-, könyv-, kiállításélményeket stb. (és ebben a satöbbiben is sok minden van, lehet). Sikeres magánéletbe zárkózást.

2014 ugyanis - hiába kívánom - nem lesz boldog nekem mint zoon politicon-nak. Nem áltatom magam: Orbán ismét győz a választásokon, valószínűleg a 2010-esnél is nagyobb többséggel, és teljes joggal érzi majd megerősítve magát és politikáját. Magyarország egyre undorítóbb hely lesz azok számára, akiknek jelent még valamit egyéni és közösségi autonómia, szabad gondolkodás - egyáltalán: gondolkodás -, szolidaritás a gyengébbekkel, elesettekkel. Meg persze a demokratikus politikai gyakorlat, a más véleményen lévők tisztelete. És ateistaként mondom: undorító hely azok számára is, akiknek a hit, a vallás őszinte meggyőződés és nem a politikai haszonszerzés eszköze.

Én persze megtehetném, hogy tényleg visszavonulva a magánéletbe, mindezzel nem törődöm,élvezem nyugdíjas magán életemet. Csakhogy - mint már sokszor elmondtam - hatéves korom óta újságolvasó vagyok, és az én koromban már nem nagyon változik az ember. Ez meg azzal is jár például, hogy nem tudok nem tudomást venni arról a sok millió emberről - konkrét emberekről, mint például az, akitől ma Fedél nélkül-t vettem a Moszkva (sic!) téren -, aki nem tud a magánélet boldogságába visszavonulni. Nem voltam nagyon bőkezű: 200 forintot adtam a lapért, és az ötvenes, megtört tartású férfi szemébe nézve boldog új évet kívántam. Vajon mit jelent neki egy boldog új év?

Pezsgő behűtve, malackaraj ropogósra sütve, a bejegyzést befejezve megyek és komplettírozom a barátaink fogadására - meg a magam örömére - készített vacsorát.

Boldog új évet!

chagall_young_intellectuals.jpg

Szerző: rás  2013.12.31. 17:44 9 komment

Címkék: politika BÚÉK Chagall

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr875719104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

defalla 2014.01.01. 13:28:58

Türelmet, több mosolyt, kevesebb bosszúságot kívánok erre az évre is - azt hiszem, fejben már eldöntöttem, hogy a passzív ellenállást választom.
Tudom (sejtem), hogy nem a legjobb választás, meg nem visz előbbre, talán a helyben topogásra elég lesz...
Ahhoz talán már elég koros vagyok, hogy tudjam: 2014 is a túlélésről fog szólni - bárki lesz hatalmon.
Ateistaként furcsán hangozhat: Boldog új évet adjanak az égiek, de a Barátaim maradjanak a régiek!
Üdv az új évben Rás!

egy nagyi 2014.01.01. 16:15:46

boldogabb, szebb, reménykeltőbb újévet Neked rás és a családodnak. Az ilyen obsitosokat mint te is én is vagyok a kultúra szeretete átsegíti az orbitális bajok objektív átlátásához.

rás · http://ras2.blog.hu 2014.01.01. 16:24:57

@defalla: Hát... aktív ellenállásra (bombával, Kalasnyikovval) nem is biztatnálak. :) BŰÉK!

@egy nagyi: Nemcsak az átlátásához, hanem a "perc-emberkék dáridójának" - epa.oszk.hu/00000/00022/00126/04093.htm - átvészeléséhez is. Köszönöm a jókívánságot, neked is hasonlókat!

Péter Hajdu 2014.01.01. 17:30:10

Egyetértek, kivéve talán a nagyobb többséget. Boldog új évet és sok magvas bejegyzést.

látjátok feleim szümtükkel 2014.01.04. 21:53:59

Ne legyen ez az év se rosszabb, mint az elmúltak voltak. Az nem lesz baj, ha jobb lesz.
süti beállítások módosítása