77?! Az k.rva sok! - ismételgette perceken át hat évvel fiatalabb Joe barátom, hol kényszeredett kacagással, hol mélyen, komoran a szemembe nézve. Hát igen... Pedig én valami tündéri, mesés számként gondoltam mindig a 77-re, lásd például Illyés Gyula: Hetvenhét magyar népmese.

 

 

Szerző: rás  2023.10.10. 13:05 10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ras2.blog.hu/api/trackback/id/tr4018231807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nagyi 2023.10.10. 16:52:43

rás, úgy vélem, hogy szülinapod van, Sok erőt, egészséget, és boldog életet, fájdalmak nélkül, a következő évtizedekre. Miért ne? Nő létemre én nem fájlalom, hogy elmúltam 76.

Mintha tegnap írtad volna a blogon, hogy hetvenkedsz.

Azt szoktam mondani, hogy az idő kerget bennünket.

látjátok feleim szümtükkel 2023.10.13. 20:54:18

További jó egészséget, sok boldog és békés évet a kéthetes bloggazdának.:D

beszélő név 2023.10.14. 15:36:32

Boldog születésnapot! Ha már szóba hoztad Illyést, íme önköszöntő verse:

77
Életemnek dupla hetes évében
volnék vetni-valóknak még bővében,
(hallom a szót rádióban, tévében)
egyes kalász tarlott tábla szélében,
rengve a két kasza közel szelében.

Az "egyes" kurzívként olvasandó, amit itt nem tudok produkálni. Jópofa, bár némileg borzongató vizuális poén a 77-es szám, mint "két kasza". Egyébként Illyés Arany János ötletét toldja meg, költő elődjéhez képest pozicionálja önmagát, ami a hetvenes évek irodalmi életében betöltött súlyát tekintve nem is mondható különösebben szerénytelen szereptévesztésnek. Arany verse mindazonáltal egy X-szel korábbról való:

SEJTELEM
Életem hatvanhatodik évébe’
Köt engem a jó Isten kévébe,
Betakarít régi rakott csűrébe,
Vet helyemre más gabonát cserébe.

rás · http://ras2.blog.hu 2023.10.14. 19:56:42

@beszélő név: Nagyon köszönöm :) AzArany-verset ismertem, Illyés versét nem.

Medea Res 2023.10.14. 20:54:03

Kissé megkésve, de boldog születésnapot kívánok én is!

rás · http://ras2.blog.hu 2023.10.14. 21:45:19

@Medea Res: Semmiről nem késtél le. Nagyon szépen köszönöm.

egy nagyi 2023.10.14. 22:39:50

mire jó, hogy rás említette a szerintem még egyáltalán nem idős korát.

Tegnap feltettem a cd-lejátszóra A Jelbeszédet. Ma már Illyés: Menet a ködben verseskötetét bányásztam elő a polcról, végül a 77-et a DIÁ-n találtam meg. Egy kicsit búvárkodom a versek között.
süti beállítások módosítása